شمانیوز
شما نیوز

حاتمی در گفتگو با شمانیوز:

باید مقابل شرکت‌هایی که در شرایط تحریم ما را تنها گذاشتند رفتار هوشمندانه داشت

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: با شرکت‌ها و کشورهایی که بدعهدی کرده‌اند و ما را در شرایط سخت تنها گذاشته‌اند باید هوشمندانه رفتار کرد.

باید مقابل شرکت‌هایی که در شرایط تحریم ما را تنها گذاشتند رفتار هوشمندانه داشت

حسین حاتمی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، اظهار داشت: راهبرد تعامل اقتصادی متقابل با دنیا  راهبردی عقلانی است همانطورکه رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر می‌توان تحریم‌ها را لغو کرد و این لغو تحریم‌ها ازسرگیری روابط اقتصادی را در پی داشته باشد، نباید یک دقیقه را از دست داد، منتهی با شرکت‌ها و کشورهایی که بدعهدی کرده‌اند و ما را در شرایط سخت تنها گذاشته‌اند باید هوشمندانه رفتار کرد.

وی افزود: منظور از رفتار هوشمندانه این است که از آنها تعهدات و تضامنی را باید گرفت که رفتار باثباتی نسبت به حضور در فضای اقتصادی  ما داشته باشند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای و احتمال لغو تحریم‌ها گفت:  به‌جای اینکه به طرف مقابل اعتماد مطلق داشته باشیم به مکانیسم راهبردی لغو تحریم‌ها که مجلس شورای اسلامی مصوب و دولت را مکلف به اجرای آن کرده است متعهد باید شد  .

حاتمی با بیان این مطلب که نه به آمریکایی‌ها می‌توان اعتماد کرد و نه به 1+5، عنوان داشت: این اعضا اساساً امتحان خود را پس داده‌اند و بعضا به صورت تاکتیکی اقداماتی انجام می دهند که نباید دستاویز خوش بینی ما بشود .دولت باید به صورت گام‌‎به‌گام پیش برود و دوباره دچار خوش‌بینی غیرواقعی و بدون‌پشتوانه نشود.

او خاطرنشان کرد: ما باید در حوزه فناوری هسته‌ای به ثبات دست یابیم و اگر قرار است مذاکره ای مجدد اتفاق بیفتد با دستان پُر بر سر میز مذاکره حاضر شویم و قاعده امتیاز متقابل را پی بگیریم ؛ به عبارتی  دادوستد متقابل باشد؛ لذا آرزوی من این است که تحریم‌ها لغو شود اما به معنای واقعی خوش‌بین نیستم چرا که طرف مقابل عهد شکن است و طرف ایرانی مذاکره بعضا خیلی خوش باور.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied