شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

وکیل مهریه + اجرا گذاشتن مهریه + مطالبه

در این مقاله قصد داریم راجب وکیل مهریه وکارهایی که می تواند برای گرفتن مهریه انجام دهد را برای شما عزیزان توضیح داده ایم. لطفا مقاله را کامل خوانده و در صورت داشتن سوال با شمارره 77221941 تماس بگیرید.

وکیل مهریه + اجرا گذاشتن مهریه + مطالبه

در این مقاله قصد داریم راجب وکیل مهریه وکارهایی که می تواند برای گرفتن مهریه انجام دهد را برای شما عزیزان توضیح داده ایم. لطفا مقاله را کامل خوانده  و در صورت داشتن سوال با شمارره 77221941 تماس بگیرید.

 

مهر دین است بر ذمه ی زوج . مهر بر چند نوع است :

1- مهر عند المطالبه

2- مهر عندالاستداعه

3-مهرالمثل

4-مهر المتعه

که رایج ترینآن مهر عند المطالبه است که به محض اینکه زوجه آن را بخواهد زوج باید پرداخت کند.

 

حال اگر زوجه در زمان عقد یا دوران نامزدی تقاضای مهریه کند از حق حبس خود استفاده کند و تا زمانی که زوج مهریه را پرداخت نکند زوجه حق این را دارد تمکین نکند تا زمانی مهر را دریافت کند.

در گذشته زوجه با مراجعه به دادگاه ، مهر خود را می توانست اجرا گذارد و شکایت کند ولی در زمان حال زوجه با مراجعه به واحد اجرای ثبت می تواند مهریه ی خود را دریافت کند اگر زوج اموالی اعم از منقول و غیر منقول داشته باشد گردش مالی خوبی داشته باشد.

 

فیش حقوقی از محل کار خود داشته باشد می تواند آن را توقیف کند در صورت فرزند نداشتن یک سوم حقوق در صورت فرزند داشتن یک چهارم حقوق ولی اگر زوج جزء آن خانه که در شان اوست و یک ماشین که وسیله امرار معاش می کند مثل تاکسی چیزی نداشته باشد می تواند اعسار بزند و جزء مستثنائات دین اوست و زوجه نمی تواند آن را توقیف کند ولی ماشین دیگری تا 110 سکه می شود کیفری شکابت ما بقی سکه که زوجه درخواست کرده را می تواند اموالی را معرفی کرده و مطالبه کند.

گرفتن مهریه منوط به طلاق نمی شود زیرا که زوجه هر زمان که خواست می تواند بگیرد پس ربطی به طلاق ندارد.

 

اگر زوجه اموالی به واحد اجرای ثبت معرفی کردو توقیف کرد آن مال به مزایده گذاشته شده و فروخته می شود اگر در دفترچه ازدواجش مهریه را ابرا نکرده باشد تا زمانی که زنده است می تواند مطالبه کند اگر زوج فوت کند این مهریه چون جزء دین متوفی محسوب می شود و ما بقی ما ترک به وارثین می رسد.

اگر زوجه بذل بخشش کند مهریه خودش را در دفترچه ازدواجش قید کرده باشد می تواند تا زمانی که زنده است رجوع کند.

ولی ابراء یعنی اسقاط دائم این حق و حتی اگر زوج اموالی بعد از این ابرا خریداری کند دیگر نمی تواند مطالبه کند.

اگر زوج دست نوشته ای از زوجه بگیرد که نوشته شود دیگه مهریه خود را بخشیده و هیچ ادعایی ندارد این دست نوشته هیچ اعتباری ندارد.

اگر زوج بعد از اینکه رای صادر شده بابت مهریه محکوم به پرداخت شده باشد

 

توقیف اموالی هم انجام نشده باشد و زوج به قصد ندادن مهریه مال منقول غیر منقول خود را به نام یکی از دوستان یا اقوام خود به صورت سند رسمی بزند که وانمود کند معالمه انجام داده است قصد فرار از دین او قابل اثبات است و کیفری محسوب می شود از 6 ماه تا 2 سال حبس دارد ولی اگر قطعی شدن رای برای مطالبه مهریه معامله انجام دهد معامله ی او صحیح است و فرار از دین نمی توان شکایت کرد.

 

در صورتی که در اجرا گذاشتن مهریه مشکل دارید و میخواهید وکلای مجرب کار شما را انجام دهند بدون شک گروه وکلای تهران یکی از با سابقه ترین موسسات در این زمینه می باشد و دارای پرونده های موفقی در این زمینه دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied