شمانیوز
شما نیوز

افتتاح اقامتگاه بوم‌گردی در روستای مایان دامغان

رئیس اداره میراث فرهنگی دامغان از افتتاح یک اقامتگاه بوم‌گردی در روستای مایان این شهرستان خبر داد و گفت: برای این واحد سه میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

افتتاح  اقامتگاه بوم‌گردی در روستای مایان دامغان

به گزارش خبرنگار شمانیوز به نقل از مهر :  رئیس اداره میراث فرهنگی دامغان از افتتاح یک اقامتگاه بوم‌گردی در روستای مایان این شهرستان خبر داد و گفت: برای این واحد سه میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

 

 افتتاح ششمین اقامتگاه بوم گردی واقع در روستای مایان دامغان خبر داد و ابراز داشت: اقامتگاه بوم گردی متناسب با معماری بومی منطقه با سرمایه‌ای بالغ‌بر سه میلیارد ریال در حضور مسئولان شهرستان راه‌اندازی شد.

وی بابیان اینکه اقامتگاه‌های بوم گردی ارائه‌کننده فرهنگ بومی و سنتی مناطق هستند، افزود: این خانه سنتی دارای چهار اتاق است که می‌تواند پذیرای ۲۰ گردشگر داخلی و خارجی به‌طور هم‌زمان در مجموعه باشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی دامغان بابیان اینکه هدف از راه‌اندازی واحدهای بوم‌گردی جذب گردشگران است، ابراز داشت: با بهره‌برداری از این اقامتگاه توسط یکی از بانوان پرتلاش دامغانی، حداقل برای دو نفر به‌صورت مستقیم فرصت اشتغال ایجادشده است.

قاسمی در ادامه تصریح کرد: راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی و توسعه گردشگری، نقطه قوتی در رونق اقتصادی روستایی دامغان خواهد بود.

وی افزود: روستای مایان در شش کیلومتری دامغان واقع‌شده است و آثار تاریخی متعددی ازجمله بنای گور شاه و قلعه‌های قدیمی در آن دیده می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied