شمانیوز
شما نیوز

احتمال شیوع بیماری آنفلوانزا در قم طی روزهای آینده

قم - رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تعطیلی مدارس را در پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوانزا در قم مؤثر دانست و گفت: احتمال می‌رود این بیماری اواسط دی‌ماه هم شیوعی دوباره داشته باشد.

احتمال شیوع بیماری آنفلوانزا در قم طی روزهای آینده

به گزارش شمانیوز به نقل از مهر ، محمدرضا قدیر ظهر پنج‌شنبه در چهارمین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان قم که در سالن امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد با اشاره به مهار ویروس آنفلوانزا در قم، افزود: در حال حاضر بحران این بیماری در قم مهار و کنترل شده است ولی ممکن است تا اواسط دی‌ماه دوباره شیوع کند.

وی افزود: اکنون ۶۰ نفر در بیمارستان‌های حضرت معصومه (س) و بیمارستان کامکار به دلیل ابتلاء به آنفلوانزا بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه تاکنون ۳ نفر بر اثر این بیماری در قم جان خود را از دست داده‌اند، گفت: شهروندان باید با علائم آنفلوانزا از جمله گلو درد شدید و تب بالای ۳۸ درجه آشنا باشند تا در صورت بروز علائم هر چه سریع‌تر به مراکز درمانی مراجعه کنند تا در صورت نیاز تحت درمان با دارو قرار گیرند.

وی افزود: مواردی از بیماری که در قم مثبت اعلام شده با کپسول‌های «اوسلتامیویر» درمان شده که این دارو باید در ۴۸ ساعت اول مصرف شود و پس از چند روز اثر دارو کاهش می‌یابد.

قدیر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پایین بودن کیفیت تولید بعضی عسل‌ها در بازار، گفت: به دلیل مقدار بالای شکری که در تغذیه زنبورها استفاده می‌شود، میزان گلوکز عسل‌های تولیدی که در بازار عرضه می‌شود بالا است و باید بر تولید عسل استان نظارت بیشتری شود چرا که در شیوع دیابت تأثیرگذار است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied