شمانیوز
شما نیوز

آخرین وضعیت کاهش دمای پایتخت + جزئیات

گودرزی گفت: طی روز‌های آتی برای برخی مناطق کشور بارش برف و باران همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌َشود.

آخرین وضعیت کاهش دمای پایتخت + جزئیات
به گزارش شمانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی درباره آخرین وضعیت آب و هوای کشور اظهار کرد: امشب در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، غرب سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز و ارتفاعات مرکزی زاگرس بارش به شکل برف و باران همراه با وزش باد شدید و کاهش دما خواهد بود.

او از استمرار بارش برف و باران در برخی از مناطق کشور خبر داد و گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی روز یکشنبه در مناطق شمال غرب، غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش برف و باران ادامه دارد و به تدریج با حرکت سامانه بارشی به سمت مرکز و شرق می‌رود.
 
گودرزی ادامه داد: روز یکشنبه برای سواحل دریای خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های البرز همچون قزوین، البرز، تهران سمنان و شمال شرق بارش برف و باران و برای جنوب شرق و جنوب رگبار و رعد وبرق پیش بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه روز دوشنبه بارش برف همراه با وزش باد در شمال غرب و برخی نقاط غرب و همچنین سواحل دریای خزر ادامه دارد، گفت: روز دوشنبه بارش برف و وزش باد علاوه بر این مناطق استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان و شمال شرق را در بر می‌گیرد و به تدریج از شدت بارش در نوای غربی کاسته می‌شود.

به گفته وی با کاهش بارش در نواحی غربی کشور سامانه در سمت شرق  و استان‌های جنوب، کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی به شکل رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و گاهی همراه با گرد و خاک خواهد بود.

گودرزی با بیان اینکه تا روز سه شنبه در اکثر مناطق کشور وزش باد شدید خواهیم داشت، اظهار کرد: همچنین از اواخر امشب تا روز چهارشنبه در اکثر مناطق کشور دمای هوا بین ۱۰ تا ۱۵ درجه کاهش می‌یابد.

این کارشناس هواشناسی ادامه داد: طی روز‌های یکشنبه و دوشنبه دریای خزر و شنبه و یکشنبه خلیج فارس مواج و طوفانی خواهد بود.
 

کاهش محسوس دما در پایتخت

 
او درباره آخرین وضعیت آب و هوایی تهران گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی امشب برای تهران وزش باد شدید را خواهیم داشت ضمن آنکه از امشب دما به طور تدریجی کاهش می‌یابد.

گودرزی حداقل و حداکثر دمای امروز پایتخت را ۴ و ۱۷ درجه سانتیگراد اعلام کرد و افزود: روز یکشنبه حداقل و حداکثر دمای تهران ۱۲ و ۱ درجه سانتیگراد، دوشنبه ۷ و منفی ۲ درجه سانتیگراد و سه شنبه ۲ و منفی ۵ درجه سانتیگراد خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی از بارش پراکنده برای شمال تهران در اواخر وقت امشب خبر داد و گفت: اگر چه روز یکشنبه بارش باران برای تهران محسوس نیست، اما طی روز‌های دوشنبه و سه شنبه برای پایتخت بارش خواهیم داشت.

او در پایان نسبت به اختلال در تردد محور‌های مواصلاتی خبر داد و گفت: با توجه به بارش برف و باران در برخی مناطق کشور در روز‌های آتی لغزندگی، یخبندان، کاهش دید و اختلال در تردد‌های شهری و جاده‌های مواصلاتی پیش بینی می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied