شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

درباره قفسه بندی ریلی و کمد بایگانی ریلی چه می دانید؟

حفظ و نگهداری اسناد موضوعی معاصر و مربوط به این روزها نیست. همواره طی ادوار مختلف به شکل های گوناگون سعی بر حفظ و نگهداری اوراق مهم شده است. حفظ و نگهداری اسناد نه تنها برای مردم و سازمان ها که برای دولت ها نیز مساله مهمی است چرا که ثبت و ضبط اقدامات و اتفاقات اقتصادی، سیاسی و ... برای حال حاضر جامعه و نسل های بعد حائز اهمیت است.

درباره قفسه بندی ریلی و کمد بایگانی ریلی چه می دانید؟

 

حفظ و نگهداری اسناد موضوعی معاصر و مربوط به این روزها نیست. همواره طی ادوار مختلف به شکل های گوناگون سعی بر حفظ و نگهداری اوراق مهم شده است. حفظ و نگهداری اسناد نه تنها برای مردم و سازمان ها که برای دولت ها نیز مساله مهمی است چرا که ثبت و ضبط اقدامات و اتفاقات اقتصادی، سیاسی و ... برای حال حاضر جامعه و نسل های بعد حائز اهمیت است.

 

از کاربردی ترین وسایل جهت طبقه بندی و همچنین صرفه جویی در فضاهای بایگانی و استفاده بهینه از آن فایل بایگانی ریلی و کمد بایگانی ریلی هستند که در کشورمان اولین بار در 1358 طراحی و تولید شدند و به تدریج تکامل یافتند. این تجهیزات کاربردی همچنان در سطح گسترده ای به ویژه در ادارات مورد استفاده قرار می گیرند.

 

شرکت اوژن سیستم جهان، تولید کننده انواع سیستم های نگهداری اسناد و کالا برای بایگانی نقشه و بایگانی است. برای مشاوره درباره انواع سیستم‌های بایگانی و آرشیو و همچنین قفسه بندی انبار در انواع مختلف با کارشناسان اوژن در تماس باشید.

 

فایل بایگانی ریلی یا کمد بایگانی ریلی برای نگهداری اسناد و اوراق در شرکت ها و ادارات مختلف و سازمان های خدمت رسان مثل بیمارستان ها، شهرداری و ... کاربرد دارد و قادر است تا فضای مناسبی را برای بایگانی در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید انواع سند، پوشه، زونکن و فایل باکس در آن ها نگهداری کنید. گفتنی است طول کمد بایگانی ریلی براساس ابعاد محیط می تواند از 1 تا 6 متر متغیر باشد و همچنین بدنه کابین کمد بایگانی ریلی می تواند به صورت طولی افزایش و یا کاهش یابد.

فایل بایگانی ریلی و کمد بایگانی ریلی دارای برتری هایی نسبت به قفسه های ثابت بایگانی هستند که به برخی از آن ها در ادامه اشاره می کنیم.

 

  • امکان تولید سفارشی (ابعاد، رنگ، استفاده از طرح و لوگوی مشتری، جنس بدنه: فلزی، ام دی اف، های گلاس و ...)
  • ایجاد ایمنی و امنیت بیشتر با داشتن درب و قفل مرکزی
  • حذف راهرو اضافی و افزایش فضای مفید
  • قابلیت تنظیم فاصله طبقه های قفسه بایگانی ریلی مکانیکی
  • امکان گردش هوا در طبقات برای افزایش عمر اسناد
  • افزایش بهره وری نیروی انسانی
  • نیروی انتقال حرکت بسیار کم
  • قیمت  به صرفه و مناسب بایگانی ریلی
  •  

در صورتی که مواردی که قصد نگهداری و حفظ آن را دارید از برگه های سند و مدرک و فایل های آن ها فراتر میرود و به محصولی با ابعاد متفاوت و گاها حجیم و ... تبدیل می شود. پیشنهاد می کنیم که دست به قفسه بندی انبار بزنید! فرقی نمی کند انبار شما کوچک است یا بزرگ، همیشه راهی وجود دارد تا به شکل کارآمدی انبارتان را قفسه بندی کنید و دسترسی آسانی به کالاها و اقلام خود داشته باشید.

 

ش

 

درباره انبارها این نکته وجود دارد که ممکن است انبار شرکتی در داخل کارخانه یا همان مجموعه باشد اما این احتمال نیز وجود دارد که در جایی خارج از محیط و دفتر اصلی شرکت باشد. برخی شرکت ها که در انبارشان مواد اولیه نگهداری می کنند، ترجیح می دهند که انبارشان در داخل مجموعه باشد نه در جای دیگر تا بتوانند به سهولت به از موارد مورد نیازشان در انبار استفاده کنند. به هر حال انبارها از هر نوعی که باشند، آن چه که دسترسی به موقع و آسان را به مواد مورد نیاز فراهم می کند. طبقه بندی و قرارگیری مناسب کالاها در انبار است که با کمک انوع قفسه بندی می توان به این مهم رسید.

 

امروزه نیاز به شیوه های به روز قفسه بندی بیشتر از گذشته احساس می شود چرا که با تاسیس فروشگاه های زنجیره ای و بزرگ، فروشگاه های اینترنتی که انبارگردان خود هستند و بسیاری دیگر از مشاغل و کارکردها نیاز به داشتن انبار متناسب با حجم کالاها و صد البته نیاز به روش های بهینه برای قفسه بندی انبار بیشتر شده است. به طور کلی می توان گفت عواملی چون نوع کالاهایی که قرار است انبار شوند، وزن و اندازه اجناس و ... در انتخاب مدل قفسه بندی انبار  باید در نظر گرفته شوند.

 

فع

 

یکی کاراترین انواع قفسه بندی انبار ، قفسه انبار ریلی است که بیشتر برای بارهایی با ابعاد مختلف که معمولا باید دارای وزن متوسط باشند، مناسب است و می توان بنا به نیاز و خواست مشتری به‌صورت چند طبقه طراحی و اجرا شوند که قابلیت تغییر ارتفاع طبقات را نیز داشته باشد. درباره ارتفاع این امکان وجود دارد که برای استفاده از حداکثر فضای انبار تعداد طبقات را افزایش داد اما در آن صورت باید از پلکان، بالابر، آسانسور برای دسترسی راحت‌تر با طبقات بالاتر استفاده کرد.

 

قفسه انبار ریلی با نام های دیگری نیز شناخته می شود! قفسه بندی کفپوش دار ریلی، قفسه پانل راک ریلی، قفسه انبار دستی ریلی،  قفسه بندی راک، قفسه راک ریلی، پانل راک ریلی و قفسه بندی پانل ریلی برخی از این نام ها هستند.

 

چنانچه برای قفسه بندی انبار و انواع ابزارهای تسهیل دهنده فرایند بایگانی مثل فایل بایگانی ریلی یا کمد بایگانی ریلی به مشاوره نیاز دارید، کارشناسان شرکت اوژن پاسخگوی تمامی سوالات شما هستند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied