شمانیوز
شما نیوز

نکات پیشگیری از ابتلا به کرونا برای بیماران «نادر»

مدیر عامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران به تشریح توصیه‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا ویروس پرداخت.

نکات پیشگیری از ابتلا به کرونا برای بیماران «نادر»

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از فارس : حمیدرضا ادراکی با بیان اینکه بیماران نادر خصوصا بیماران دارای نقص سیستم ایمنی به دلیل مشکلات زمینه‌ای بیشتر در معرض ابتلا به ویروس کرونا هستند، ابراز امیدواری کرد مسؤولان حوزه بهداشت و درمان بتوانند این بحران اپیدمیک را کنترل و از شیوع بیشتر آن جلوگیری کنند.    

وی در ادامه به توصیه‌های بهداشتی پرداخت و گفت: حتی الامکان از شرکت در مهمانی‌ها و دور همی‌های غیر ضروری انصراف ورزید. از غذاهای بیرون از منزل  خصوصا فست فود یا خوراکی‌های خام اجتناب کنید.

ادراکی افزود: استفاده از وسایل ارتباطی و حمل و نقل عمومی مثل اتوبوس، قطار ، مترو و یا BRT و یا حتی تاکسی را به حداقل رسانید. کمتر از دستگاه‌های خودپرداز(عابر بانک) استفاده کنید.

وی گفت: در داخل آسانسور دکمه‌ها را با یک خودکار و یا گوش پاک کن انتخاب کنید. در مجامع تحصیلی و یا ادارات عمومی از خودکارهای مشترک استفاده نکرده و از خودکار شخصی استفاده کنید.

ادراکی با عنوان این مطلب که دخانیات را کنار گذاشته و از قلیان اصلا استفاده نکنید، ادامه داد: از نگهداری حیوانات زنده منصرف شوید و ارتباطی با آنها نداشته باشید.

وی افزود: فعلا از رفتن به سفرهای غیر ضروری و یا زیارت و مجامع عمومی مثل سینما و تئاتر و مساجد و نمازخانه ها استنکاف ورزید. ضمن اینکه ضریح و درب بقاع متبرکه و مساجد را نبوسید.

ادراکی گفت: حتی الامکان زمان استفاده از تلفن همراه از بلندگو استفاده نموده و آن را به گوشتان نچسبانید. دست ها را مرتب با صابون و به خصوص مایع شستشوی ضد عفونی بشویید.

وی اظهار داشت: مایعات و خصوصا مایعات گرم فراوان بنوشید. صورت و بینی خود را با  آب گرم بخور و گلوی خود را با آب گرم و نمک غرغره نمایید.

ادراکی گفت: از غذاهای گرم بیشتر استفاده نمایید و به غذای خود زردچوبه، سیاهدانه، عسل، سیر، زنجبیل و یا دارچین اضافه کنید. ضمن اینکه با افزایش مصرف میوه‌ها و آب میوه‌های تازه و مرکبات، میزان ایمنی بدن خود را افزایش دهید.

مدیرعامل بنیاد بیماری های نادر ایران، در پایان افزود: در صورت تب و یا سرفه حتما به بیمارستان مراجعه نموده تا تحت مراقبت قرار گیرید. به توصیه های ایمنی سایت بنیاد بیماری‌های نادر و پیام های موجود در اینستاگرام دقت فرمایید و در صورت هر گونه احتمال بیماری ویروسی کرونا با پزشک متخصص خود تماس بگیرید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied