شمانیوز
شما نیوز

تاثیر ویروس کرونا بر طرح ترافیک

کرونا به تهران امد. برخی از شهروندان مبتلا شدند.شهرداری مترو و اتوبوس را گندزدایی کرد.مسافران به شدت کاهش یافتند.قرار است تا ساعتی دیگر مسوولان در خصوص کاهش ساعت طرح ترافیک تصمیم گیری کنند.

تاثیر ویروس کرونا بر طرح ترافیک

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از فارس :  ماجرای ورود ویروس کرونا به پایتخت از هفته پیش شروع شد. بعد از ورود این ویروس به تهران آمارهای متعددی در خصوص مرگ و میر و ابتلای افراد به این ویروس در رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شد.

مدیریت شهری یکی از متولیان امر در زمینه مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا است. اتوبوس، مترو، تاکسی، محل تردد شهروندان است و همین امر می‌تواند باعث انتقال ویروس کرونا شود. 

مدیریت شهری دستور گندزدایی اتوبوس و مترو را داد و حتی کاظمی مدیر دفتر شهردار تهران طی نامه‌ای به معاونان، شهرداران مناطق و مدیران کل خبر داد که مراکز ورزشی اعم از آبی و غیر آبی تا اطلاع ثانوی تعطیل است. 

همچنین تمامی فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی مجموعه‌های مختص بانوان از جمله مراکز شهربانو، شهدخت و بوستان‌های بانوان هم تعطیل شد. خانه‌های کودک برای محلات و کلاس‌های فوق برنامه و سایر برنامه‌های غیرضرور هم به تعطیلی کشانده شد. فقط فعالیت‌های تخصصی سرای محله و خانه سلامت به منظور ارائه خدمات مورد نیاز به شهروندان در حوزه مراقبت و پیشگیری از ویروس کرونا طبق روال گذشته ادامه دارد. 

با توجه به پیشگیری و کاهش خطر ابتلا به ویروس کرونا و با نظر مسؤولان، شهرداری تهران تصمیم گرفت این مراکز را لغو کند. 

یکی از مکان‌هایی که احتمال شیوع ویروس کرونا در آن وجود دارد، ایستگاه‌های مترو و اتوبوس است چرا که محل تجمع زیاد شهروندان است. برخی از مسؤولین خواستار کاهش ساعات طرح ترافیک شدند تا شهروندان بتوانند در این روزها به جای استفاده از اتوبوس و مترو، با خودروی شخصی تردد کنند. 

عمار سعیدیان فر مدیر واحد ساماندهی طرح‌ها و محدوده‌های ترافیکی شهر تهران در این باره گفت: به دنبال مشاهده مواردی از کرونا ویروس و استفاده بیشتر مردم از حمل و نقل عمومی این پیشنهاد داده شده است و تصمیم‌گیری در خصوص کاهش ساعت اجرای طرح ترافیک منوط به تصمیم شورای ترافیک تهران است. 

در حال حاضر طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا (زوج و فرد سابق) در محدوده مرکزی شهر در حال اجراست و شرط ورود به این محدوده‌ها این است که حتما مالکان خودر در سامانه تهران من ثبت نام کرده و برای تردد در این مسیر هزینه پرداخت کنند. محدوده طرح ترافیک از شمال به خیابان مطهری، از جنوب به خیابان شوش، از غرب به خیابان کارگر و از شرق به خیابان شریعتی و 17 شهریور متصل است و همچنین طرح کنترل آلودگی هوا از شمال به بزرگراه همت، از شرق به بزرگراه امام علی(ع)، از جنوب به بزرگراه بعثت و از غرب به بزرگراه‌های نواب و چمران محدود می‌شود. زمان اجرای طرح ترافیک در نیمه دوم سال از ساعت 6:30 تا 18 و از روز شنبه تا چهارشنبه است و در روزهای پنج‌شنبه و جمعه و در ایام تعطیل این طرح اجرا نمی‌شود. فقط طرح کنترل آلودگی هوا علاوه بر روزهای شنبه تا چهارشنبه در روزهای پنج‌شنبه از ساعت 6:30 تا 13 اجرا می‌شود. 

پای ویروس کرونا به بهشت کشیده شد و اعضای شورای شهر طی نامه‌ای به حناچی خواستار لغو موقت طرح ترافیک و طرح کاهش شدند. 

رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی - اجتماعی، عمران و حمل و نقل شورای شهر در نامه‌ای به شهردار تهران پیشنهاد لغو ده روزه طرح ترافیک به منظور استفاده بیشتر از خودروی شخصی در راستای پیشگیری از ویروس کرونا را مطرح کردند، در این نامه آمده است؛ مستحضر هستید که مطابق دستورالعمل کشوری، کرونا ویروس جدید در به کارگیری استراتژی کاهش ازدحام جمعیت در مکان‌های عمومی جهت کاهش سرعت تکثیر عمومی ویروس مذکور تأکید شده است، لذا با عنایت به تراکم بالای جمعیت در اکثر خطوط حمل و نقل همگانی مترو و اتوبوس پیشنهاد تردد مجاز خودروهای شخصی در محدوده طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا برای دوره موقت 10 روزه به عنوان یک راهکار کوتاه‌مدت برای بررسی به جلسه شورای حمل و نقل ترافیک شهر تهران مطابق اختیارات ماده و آئین‌نامه اجرایی قانون الحاق تبصره به بند 12 ماده 4 قانون نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1369 هیأت وزیران ایفاد می‌شود. خواهشمند است دستور فرمائید نتایج اقدامات را به کمیسیون‌های تخصصی شوراهای شهر تهران ارسال کنند. این نامه را محمدجواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی  محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر امضا کردند. 

بعد از ارسال این نامه و پیگیری‌های صورت‌گرفته بالاخره قرار شد جلسه‌ای در این باره برگزار شود. 

یوسف حجت سرپرست معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در این باره امروز به خبرنگار فارس، گفت: قرار است بعدازظهر امروز در شورای عالی ترافیک در خصوص کاهش ساعت طرح ترافیک تصمیم‌گیری شود. 

وی با بیان اینکه بنده دبیر این شورا هستم، گفت: قرار است موضوعات به صورت کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد. انجام این کار باعث تشویق مردم به استفاده از حمل و نقل عمومی در این شرایط خاص است. 

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک با بیان اینکه در حال حاضر تعداد مسافران مترو از یک میلیون و 800 به 900 هزار کاهش پیدا کرده است، گفت: تقریباً مسافران مترو نصف شده‌اند.

وی به انتشار کرونا ویروس در تهران اشاره کرد و گفت: در مترو و اتوبوس محل تجمع است، بهتر است که شهروندان کمتر تردد کرده و در خانه بمانند و در مواقع ضرور هم قرار است تصمیم بگیریم که تاحدودی بتوانند از وسیله شخصی برای رفت و آمد استفاده کنند. 

حجت به گندزدایی در مترو و اتوبوس اشاره کرد و گفت: این مکان‌ها شلوغ است و مردم در فاصله نزدیکی هم قرار دارند و احتمال انتقال هم وجود دارد. 

براساس این گزارش، از  هفته گذشته ویروس کرونا در تهران انتشار یافته است و بسیاری از شهروندان را نگران کرده است. شهرداری تهران اقدامات در زمینه پیشگیری از این ویروس انجام داده است اما برخی از اعضا هنوز از اقدامات شهرداری راضی نیستند و تذکرهای پی‌درپی در  جلسات علنی شورا دادند. قرار است در بعدازظهر امروز در شورای عالی ترافیک تهران در خصوص کاهش ساعت طرح ترافیک پایتخت تصمیم‌گیری شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied