شمانیوز
شما نیوز

احتمال موافقت با درخواست مرخصی کارمندان

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت توجیه کارفرمایان بخش خصوصی و دولتی برای دورکاری و موافقت با درخواست مرخصی کارمندان جهت پیشگیری از گسترش ویروس کرونا، گفت: تا زمانی که وضعیت گسترش این بیماری فزاینده باشد، استمرار تعطیلی مدارس و همچنین سایر تدابیر جهت رفت و آمد حداقلی ضروری است.

احتمال موافقت با درخواست مرخصی کارمندان

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از ایسنا : سیده فاطمه حسینی با بیان اینکه «متاسفانه اطلاع‌رسانی درباره وجود ویروس کرونا در کشور دیرهنگام و همزمان با تایید مرگ دو هموطن بر اثر آلودگی به این ویروس صورت گرفت»، گفت: بر این اساس ایران باید برای جلوگیری از همه‌گیری فاجعه‌بار این ویروس هرچه سریعتر اقدامات کنترلی را به صورت گسترده صورت دهد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در کشورهایی که تجربه مقابله با این بیماری را دارند، به قرنطینه برخی شهرها در کره جنوبی و ایتالیا پس از مواجهه با یک مورد فوتی از این بیماری اشاره و تاکید کرد: این بیماری ویروسی است که بحث درمان فعلا برای آن مطرح نیست بلکه موضوع بهداشت و پیشگیری عمومی درباره آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

نماینده مردم تهران در مجلس، با تاکید بر اهمیت انجام اقداماتی در سطح کلان، انجام اقداماتی در سطح هر شهر را نیز ضروری خواند و گفت: همانطور که می‌بینیم در شهرها و کشورهایی که درگیر این موضوع شدند، از بخش خصوصی گرفته تا بخش عمومی، تدابیر مختلفی اندیشیده شده ازجمله جلوگیری از برنامه‌های جمعی نظیر جشن‌های فارغ التحصیلی، کنسرت‌ها، آزمون‌های ورودی مدارس و دانشگاه. خوشبختانه در ایران هم اقداماتی نظیر این در شهرهایی که درگیر موضوع هستند در حال انجام است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: خواستار اجرای دورکاری برای کارهایی که امکان فعالیت نیروها از راه دور برای آنها ممکن است چه در بخش دولتی و چه بخش خصوصی هستیم. متاسفانه در ایران موضوع حداقل سازی رفت و آمدها و پرهیز از خروج از منزل در شهرهایی که مبتلابه دارند، هنوز به صورت رسمی و جدی از سوی دولت از مردم درخواست نشده ضمن اینکه افراد از شهرهایی که در آنها موارد مثبت شناسایی شده به سادگی به سایر شهرها سفر می‌کنند که همین موضوع می‌تواند بر گسترش این بیماری در کشور دامن بزند.

حسینی اضافه کرد: هرچه این اقدامات زودتر صورت گیرد، پیشگیری جامع‌تری حاصل می‌شود و در نتیجه آن، درگیری و تلفات ناشی از این بیماری کمتر خواهد بود، لذا هرچه زودتر تمهیدات لازم برای سلامت شهروندان از جمله تعطیلی کلیه اماکن تفریحی و توریستی که ایجاد تجمع می‌کند، همچنین تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی به لحاظ بهداشتی باید پیش‌بینی شود.

نماینده تهران در مجلس ادامه داد: ضرورت دارد وزارت بهداشت به عنوان متولی امر به بخش خصوصی و دولتی به صورت جداگانه دستورالعمل هایی را ابلاغ کند، در این زمینه توجیه کارفرمایان درباره ضرورت برخی اقدامات اعم از اجازه دورکاری و  تسهیل موافقت با درخواست مرخصی افراد و نیز ابلاغ دستورالعمل مناسب در صورت مواجهه با موارد مشکوک به ویروس لازم و حیاتی به نظر می‌رسد.

وی در پایان گفت: طی این روزها پیگیری‌های جدی برای تعطیلی مدارس از مسئولان آموزش و پرورش صورت دادیم که خوشبختانه به نتیجه رسید و مدارس در بسیاری از شهرهای درگیر، تعطیل شد. همچنین تا زمانی که وضعیت گسترش این بیماری فزاینده باشد، استمرار تعطیلی مدارس و همچنین سایر تدابیر جهت رفت و آمد حداقلی ضروری است و نباید مورد غفلت واقع شود چراکه غفلت از انجام به موقع بسیاری از اقدامات ضروری در این برهه، غیرقابل جبران خواهد بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied