شمانیوز
شما نیوز

سودجویی تالارهای عروسی در روزهای کرونایی

در پی شیوع کرونا و درخواست برخی زوجین مبنی بر لغو مراسمات خود، شماری از تالارها خواستار دریافت جریمه کنسلی از متقاضیان شده اند.

سودجویی تالارهای عروسی در روزهای کرونایی

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از فرارو: در پی شیوع کرونا و درخواست برخی زوجین مبنی بر لغو مراسمات خود، شماری از تالارها خواستار دریافت جریمه کنسلی از متقاضیان شده اند.

حدود یک هفته پیش بود که کرونا کوله بارش را از چین و کشورهای اطرافش جمع کرد و در نهایت پای به ایران گذاشت. یک هفته‌ای که حال و روز مردم ایران کرونایی شده و تمام اتفاقات ریز و درشت زندگی مردم را تحت تأثیر قرار داده است.

ورود کرونا به کشور سایه تعطیلی را بر تمام برنامه‌های کشور انداخت و با گذشت چندین روز از شیوع این ویروس، کنسلی به جان بسیاری از رویدادهای کشور افتاده است. از تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها گرفته تا لغو تئاترها و اکران سینماها و در نهایت لغو مراسم‌های عروسی و عزا همگی به لطف حضور کرونا تغییر دستخوش تغییر شده‌اند.

اما در این میان لغو مراسم عروسی زوج‌های جوانی که در آستانه سال نو قصد برگزاری مراسم عروسی را داشتند، مشکلاتی را برای برخی افراد ایجاد کرده است.

نگرانی از ابتلاء به کرونا در میان مردم موجب پرهیز از تجمع و حضور در مهمانی‌های خانوادگی شده است به همین دلیل طی روزهای اخیر برخی از زوجین با مراجعه به تالارهای عروسی قصد لغو قرارداد مراسم خود را داشته‌اند.

به علاوه در شماری از استان‌ها نیز دستگاه‌های قضائی و مسئولین مربوطه به منظور پیشگیری از گسترش ویروس کرونا، دستور لغو اجتماعات از جمله مراسم‌های عروسی، عزا، مسابقات ورزشی و غیره را داده‌اند.

این در حالی است که علی رغم تعطیلی بسیاری از اماکن در سطح شهر، برخی تالارها در برابر تقاضای زوجین مبنی بر لغو مراسم خود مقاومت کرده یا خواستار دریافت خسارت شده و کنسل کردن مراسمات را در گرو دریافت جریمه خوانده‌اند.

رئیس اتحادیه تالارها و تجهیزات مجالس: دریافت خسارت برای لغو مراسمات عروسی تخلف است

با این وجود خسرو ابراهیمی نیا رئیس اتحادیه تالارها و تجهیزات مجالس اعلام کرده که دریافت خسارت برای تقاضای جابه‌جایی زمان مراسمات تخلف است و هیچ تالاری نباید درخواست خسارت کند.

وی با بیان اینکه در صورتی که برخی برای رعایت شرایط بهداشتی خواستار لغو برنامه خود باشند، گفت: مدیران تمام تالارهای پذیرایی ملزم به مساعدت کامل با این افراد هستند.

وی تصریح کرد: به تالارها دستور داده‌ایم جریمه‌ای برای لغو یا جابجایی مراسم از متقاضیان دریافت نکنند و در صورت دریافت، این اقدام تخلف محسوب می‌شود. قرار است دستورالعملی به واحدهای صنفی ابلاغ شود که در صورت تخلف از آن، بر اساس ماده ۲۸ قانون نظام نظام صنفی با آن‌ها برخورد خواهد شد.

بنابر اعلام رئیس اتحادیه تالارها و تجهیزات مجالس در صورتی که هر یک از شهروندان برای لغو مراسم‌های خود دچار مشکل شده یا با درخواست پرداخت جریمه کنسلی از سوی تالار داران مواجه شد، می‌تواند نسبت به اعلام موضوع به این اتحادیه اقدام کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied