شمانیوز
شما نیوز

چادرخوابی در مازندران ممنوع شد

ستاد استانی مبارزه با کرونا در مازندران برای کاهش ضریب احتمال شیوع این بیماری محدودیت‌های جدیدی وضع کرد که از جمله آن ممنوعیت چادرخوابی برای مسافران و گردشگران است.

چادرخوابی در مازندران ممنوع شد

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از ایرنا: مازندران به عنوان یکی از استان های درگیر با ویروس کووید-۱۹ یا همان ویروس کرونا که از حدود ۲ هفته پیش به این استان رسید، اقدامات پیشگیرانه و کنترلی زیادی را به اجرا گذاشته است که از جمله آن تعطیلی تمامی مراکز آموزشی و دانشگاهی ، بازارهای محلی ، رویدادهای فرهنگی ، سالن های برگزاری مراسم و حتی دیدارهای مردمی بود.

همچنین تمامی مجموعه های اقامتی و تفریحی گردشگری از پذیرش مسافران منع شدند ، ساعات کار اداری نیز به مدت ۲ ساعت کاهش یافت ، اجاره دادن هرگونه مکان به مسافران و گردشگران ممنوع شد و سرانجام محدودیت های جدیدی وضع شده است تا از شیوع بیشتر بیماری کرونا جلوگیری شود.

بر اساس تازه ترین تصمیم ستاد مبارزه با بیماری کرونا مازندران ، برپایی هرگونه چادر از سوی گردشگران در استان ممنوع شد و هیچ مسافری اجازه برپایی کمپ یا چادر در مناطق شهری و روستایی استان را ندارد.

این تصمیم برای جلوگیری از اقامت احتمالی مسافران و گردشگرانی اتخاذ شده است که با وجود اعلام رسمی عدم آمادگی استان برای پذیرش مسافر و گردشگر در نوروز ۹۹ همچنان برنامه ریزی کرده و بار سفر بسته اند تا علاوه بر سلامتی خود و خانواده اشان ، سلامتی شهروندان مازندرانی را هم به خطر بیندازند.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی استانداری مازندران ، احمد حسین زادگان استاندار مازندران در جلسه ستاد استانی مبارزه با شیوع کرونا ویروس گفت: سعی کردیم تا با سیاست های محدود کننده از جمله اجرای طرح تب سنجی به مقابله با این بیماری برویم که خوشبختانه نتایج خوبی نیز داشت.

وی اظهار داشت : بر اساس آمار در هفته اخیر شاهد کاهش در تعداد مسافران ورودی به مازندران هستیم و برای پیروزی کامل در این راه، مردم باید همکاری کامل داشته باشند.

استاندار مازندران با اشاره به این که هتل ها و واحدهای اقامتی را برای مسافران ممنوع اعلام کردیم و خانه های مسافر هم در اختیار آنان قرار نمی گیرد، گفت: نصب چادر برای استقرار مسافران را نیز در جلسه امروز ممنوع کرده ایم و مسافران باید آگاه باشند که برای سلامتی خودشان و مردم مازندران از سفر به استان پرهیز کنند.

حسین زادگان با بیان اینکه زیرساخت های استان در شرایط غیرعادی و بحرانی برای سرویس دهی کافی نیست و مسافران باید به این مساله توجه کنند، عنوان کرد: تخت های بیمارستان و مشکلات دارو و درمان امکان پاسخگویی برای این شرایط را از ما سلب می کند.

نماینده عالی دولت در مازندران به موضوع قرنطینه استان هم اشاره کرد و گفت : با وجود اینکه ما درخواست بستن ورودی های استان و قرنطینه را درخواست کردیم ، اما این موضوع باید در سطح ملی تصمیم گیری شود لیکن در جلسه ملی مقرر شد که این کار فعلا در استان ها و کشور صورت نگیرد.

استاندار مازندران افزود : برای اجرای مصوبات ستاد مقابله با ویروس کرونا دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در همراهی کامل قرار دارند ، اما اگر احساس کنیم که این اقدامات بازدارنده نیست، تصمیمات محدودکننده و جدیدی به تناسب شرایط اتخاذ خواهیم نمود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied