شمانیوز
شما نیوز

مرگ سه دانش اموزش بر اثر کرونا

حال که مدارس تعطیل است وظیفه والدین دانش آموزان برای مراقبت از آنان سنگین‌تر است و باید برای حفظ جان فرزندانشان و پیشگیری از ویروس کرونا تمام اقدامات لازم را انجام دهند.

مرگ سه دانش اموزش بر اثر کرونا
به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از ایرنا : رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: متاسفانه به دلیل شیوع کرونا تاکنون سه نفر از دانش آموزان با نیازهای ویژه در کشور جان خود را از دست داده‌اند.

سیدجواد حسینی روز چهارشنبه افزود: البته این دانش آموزان به دلیل بیماری زمینه‌ای و ابتلای به ویروس کرونا فوت کرده‌اند که خوشبختانه با اقدامات پیشگیرانه در زمینه مقابله با کرونا از ابتلا و مرگ دیگر دانش آموزان جلوگیری شده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ادامه داد: با توجه به تعطیلی مدارس از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور جلوی بسیاری از مشکلات برای دانش آموزان با نیازهای ویژه گرفته شده و ما همچنان به والدین دانش آموزان توصیه می کنیم که بسیار مراقب فرزندان خودشان باشند.

حسینی تصریح کرد: حال که مدارس تعطیل است وظیفه والدین دانش آموزان برای مراقبت از آنان سنگین‌تر است و باید برای حفظ جان فرزندانشان و پیشگیری از ویروس کرونا تمام اقدامات لازم را انجام دهند.

وی اضافه کرد: البته سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور پس از شیوع ویروس کرونا تمام اقدامات پیشگیرانه در مدارس را انجام داد و در ستاد مقابله با کرونا که در وزارت آموزش و پرورش تشکیل شده است برنامه های ویژه ای برای دانش آموزان دارد.

به گفته حسینی، ۱۶ مرکز مشاوره سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور نیز آماده ارائه خدمات مشاوره ای به دانش آموزان و والدین آنها است تا در صورت هرگونه مشکل بتوانند از است خدمات بهره مند شوند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ادامه داد: ۷۴۰ مرکز اختلال یادگیری نیز با نیروهایی آماده و آنلاین در خدمت دانش آموزان و خانواده های آنان است تا به صورت تلفنی و مجازی خدماتی را به این دانش آموزان ارائه دهند.

وی خاطرنشان کرد: البته از موضوع آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه در مدتی که مدارس تعطیل است غافل نشده ایم و اعتقاد داریم که به هیچ عنوان نباید آموزش آنها تعطیل شود به همین منظور اقدامات خوبی در این زمینه در حال انجام است.

حسینی یکی از این اقدامات را ایجاد ۱۰ مدرسه مجازی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه عنوان کرد و گفت: به همین خاطر تاکنون در ۱۰ استان کشور پایگاه های آموزش مجازی راه اندازی شده است تا دانش آموزان با کیفیت بیشتری آموزش ها را فرا گیرند.

حسینی ابراز امیدواری کرد با توجه به اقدامات پیشگیرانه و برنامه ریزی های انجام شده شیوع این ویروس در کشور روز به روز کاهش یابد تا دانش آموزان نیز بتوانند در کلاس های درس خود مشغول تحصیل شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied