شمانیوز
شما نیوز

جزییات بسته حمایتی دولت از تاکسیران

در پی کاهش سفرهای درون شهری و به تبع آن کاهش ۷۰ درصدی درآمد قشر تاکسیرانان؛ دولت با عرضه بسته های حمایتی سعی در جبران مشکلات این حوزه برآمده است.

جزییات بسته حمایتی دولت از تاکسیران

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از ایسنا : مرتضی ضامنی در تشریح روند حمایت دولت از رانندگان تاکسی گفت: دولت برای افرادی که به نوعی معیشت آنان به علت شیوع ویروس کرونا دچار مشکل شده است بسته های حمایتی در نظر گرفته است که رانندگان تاکسی نیز که در خط مقدم آلودگی به این ویروس می‌باشند نیز مستثنی از این تصمیم نیستند.

وی در این خصوص اظهار کرد: در پنجم فروردین، دستورالعمل طرح خرید اعتباری اضطراری ناشی از شیوع بیماری کرونا به تصویب هیئت محترم وزیران رسید.

وی افزود: این طرح اقشار آسیب پذیر فاقد درآمد ثابت از جمله رانندگان تاکسی، اتوبوس، مینی بوس و کرایه بین شهری به تشخیص وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشمول برخورداری از مزایای طرح خرید اعتباری می‌باشند.

ضامنی ادامه داد: مقرر شده اقشار مشمول در پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان ثبت نام نمایند و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از تائید، جهت واریز مبلغ خرید اعتباری به بانکهای عامل معرفی نماید.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور تاکید کرد: این اعتبار برای خانوارهای یک نفره ۱۰ میلیون ریال و برای سایرین مبلغ ۲۰ میلیون ریال با تنفس سه ماهه و باز پرداخت ۲۴ ماهه و سود ۱۲ درصد که مشمولا ن ۴ درصد آن را پرداخت می‌نمایند.

ضامنی گفت: از طرفی وزیر محترم تعاون موافقت کرد تا حق بیمه اسفند ۹۸ و فروردین و اردیبهشت ۹۹ که می بایست در فروردین، اردیبهشت و خرداد ۹۹ پرداخت گردد پرداخت نشود و در تیرماه ۹۹ برای آن تصمیم گیری نمایند به شکلی که مجموع سه ماه پرداخت نشده از تیرماه ۹۹ با شرایط تقسیط تا پایان سال آینده پرداخت شود.

وی ادامه داد: با پیگیری های صورت گرفته با موافقت بانک مرکزی و ابلاغ دستورالعملی که ۱۰ رسته شلغی آسیب دیده را در برمی‌گیرد منجمله حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری، اقساط طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی در برهه سه ماه اسفند ۹۸ ، فروردین و اردیبهشت ۹۹ بدون پرداخت وجه اضافه به پایان دوره باز پرداخت تسهیلات منتقل خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied