شمانیوز
شما نیوز

ادامه تعطیلی مشاغل صنفی غیر ضرور تا ۲۲ فروردین ماه

رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت: براساس تصمیم ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا در کشور، طرح فاصله اجتماعی و تعطیلی واحدهای صنفی غیرضرور تا ۲۲ فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

ادامه تعطیلی مشاغل صنفی غیر ضرور تا ۲۲ فروردین ماه

به گزارش شمانیوز و به نقل از ایسنا: رسول جهانگیری اظهار کرد: با توجه به آمار بالای مبتلایان کرونا در اصفهان و قرار گرفتن در وضعیت قرمز، تعطیلی مشاغل غیرضرور در این شهر تا ۲۲ فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: البته با بهبود شرایط همه گیری ویروس کرونا در اصفهان، تلاش می کنیم آرام آرام مشاغلی که آسیب و تردد کمتری دارند به چرخه کسب و کار بازگردند.

رئیس اتاق اصناف اصفهان تصریح کرد: واحدهای صنفی که به مصوبه مذکور عمل نکنند، متخلف صنفی تلقی و پس از پلمب واحد صنفی آنان، تا ریشه کن شدن این ویروس از فعالیت آنان جلوگیری خواهد شد.

جهانگیری در خصوص تخلفات برخی مشاغل غیرضرور در این طرح، اظهار کرد: در گشت های مشترک اتاق اصناف و اداره اماکن، به واحدهای متخلفی که در این فاصله زمانی باز بودند، ابتدا تذکر داده می شود و در صورت ادامه تخلف، آن واحد صنفی پلمب خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ هزار واحد صنفی در اصفهان فعالیت دارند، گفت: از ابتدای طرح فاصله اجتماعی تاکنون، نزدیک به ۵۰۰ واحد صنفی در شهر اصفهان پلمب شده اند.

رئیس اتاق اصناف اصفهان با اشاره به مطالبات صنفی و شرایط بد اقتصادی در پی شیوع کرونا، تاکید کرد: با توجه به همه گیری این بیماری و ارتباط با سلامت مردم، در حال رایزنی با استانداری اصفهان و انتقال مطالبات واحدهای صنفی به مدیریت استان و کشور هستیم.

وی ادامه داد: در این فضا مطالبه ملی اصناف در سطح کلان کشور مطرح می شود تا بودجه هایی در این باره تخصیص یابد، که البته تصمیم گیری نهایی در این باره بعد از فروکش شدن ویروس کرونا اتخاذ می شود.

جهانگیری با اشاره به اینکه با وجود دستور دولت، متاسفانه برخی بانک ها بدهی های بانکی اصناف و واحدهای تولیدی را دریافت کرده اند، ادامه داد: در حال حاضر به دنبال حل مشکلات مالیاتی، تخصیص وام های کم بهره بانکی و تنفس بدهی های بانکی اصناف هستیم و تمام اتاق های اصناف سراسر کشور مطالبات صنفی را به فرمانداری ها، استانداری ها و در نهایت به کشور انتقال می دهند.

وی همچنین در خصوص تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم، توضیح داد: خوشبختانه سیستم توزیع کالا در اصفهان پراکنده و زیاد است و مردم به راحتی می توانند کالاهای اساسی خود را تامین کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied