شمانیوز
شما نیوز

احتمال اتمام زودهنگام سال تحصیلی ۹۸-۹۹

حاجی میرزایی گفت: اگر زمان اجازه بازگشایی به سال تحصیلی آینده لطمه بزند، ناگزیر به اتمام سریعتر سال تحصیلی قبلی هستیم.

احتمال اتمام زودهنگام سال تحصیلی ۹۸-۹۹

به گزارش شمانیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران: محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه دیدار با نمایندگان کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به تمدید تعطیلی دو هفته‌ای مدارس و ارزیابی شرایط برای بازگشایی مدارس اظهار کرد: بعد از این مرحله درباره همکاران من در آموزش و پرورش سناریو‌های مختلفی را بررسی می‌کنند تا ارزیابی از محتوای آموزشی داشته باشند؛ البته معلمان تلاش کردند تا جریان آموزشی را برقرار کنند.

او ادامه داد: در این جلسه اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات در جریان برنامه ریزی‌های آموزش و پرورش قرار گرفتند و نمایندگان دغدغه‌های خود را اعلام کردند؛ در مرحله بعدی ستاد ملی کرونا تصمیم گیری نهایی خواهند داشت.

وزیر آموزش تاکید کرد: افرادی که دغدغه کنکور دارند، بعد از پایان سال تحصیلی، ۳ هفته برای کنکور فرصت دارند.

پایان فروردین برای فعالیت مدارس تصمیم گیری می‌شود

حاجی میرزائی اظهار کرد: براساس آخرین اطلاعات از وزارت بهداشت بعد از پایان فروردین برای فعالیت مدارس و سال تحصیلی تصمیم گیری می‌کنیم، همچنین به خانواده اطمینان می‌دهم سلامت دانش آموزان برای ما اهمیت دارد، ستاد ملی کرونا به ما تفویض کرده است در مناطقی که اجازه داریم مدارس دایر شود نوبتی اداره شوند و همچنین تعداد دانش آموزان کمتر باشد.

او ادامه داد: تمهیداتی اندیشیده شده است تا برای دروس غیرحضوری، برخی از طریق کار‌های تحقیقاتی و بخشی به صورت حضوری انجام خواهد شد. در نظر داریم اگر زمان اجازه بازگشایی به سال تحصیلی آینده لطمه بزند، ناگزیر به اتمام سریعتر سال تحصیلی قبلی هستیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره فعالیت مدارس غیردولتی با اشاره به اینکه جریان آموزش در این مدارس ادامه دارد، گفت: خود موسسان نیازمند حمایت‌هایی هستند و این موضوع را با ستاد اقتصادی کرونا بررسی کنیم تا از تسهیلاتی که دولت برای دستگاه‌های آسیب پذیر ناشی از کرونا در نظر گرفته است، بهره بگیرند.

حاجی میرزائی درباره تایید فوت ۶۶ معلم گفت: حدود یک میلیون نیرو داریم و عمدتا این اتفافات تلخ مربوط به همکاران بازنشسته است و اگر معلمانی از این طریق از چرخه آموزش خارج شوند، ضمن عفران الهی برای درگذشتگان ناگزیر به جایکزیتی ان‌ها هستیم.

او درباره پرداخت‌های به حق التدریس‌ها گفت: پرداخت‌های ما انجام شده است و امسال از حیث پرداخت معوقات فرهنگیان جز پرداخت‌های کم نظیر برای معلمان است، درباره معلمان خرید خدمات حدود ۶۵ درصد معوقات را پرداخت کردیم.

آزمایش پیام‌رسان‌های فارسی برای ورود شبکه شاد

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وضعیت شبکه شاد گفت: درباره شبکه دانش آموزان کاری وسیع در نظر داریم که باید بر بستر اینترنت خدمات ارائه شود، البته نیازمند کار کارشناسی هستیم و در مرحله کار آزمایشی هستیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: به پیام رسان‌های که اعلام آمادگی کردند درخواست دادیم محیط مستقل از پیام رسان در اختیار دانش آموزان باشد و اگر بعد از تست موافقت کنیم وارد مراحل بعدی خواهیم شد.

حاجی میرزائی با اشاره به فعالبت شبکه رشد و تفاوت آن با شبکه شاد ادامه داد: در آنجا تولید محتوای آموزشی داریم و پیش بینی می‌کنیم بعد از راه اندازی شبکه شاد آن را به شبکه رشد متصل کنیم.

به شبکه سینا نقدهایی وارد بود

وزیر آموزش و پرورش درباره فعالیت شبکه سینا اظهار کرد: این شبکه در زمان فعالیت بنده متوقف شده بود چراکه نقد‌هایی به آن وارد شد اکنون کاری را که برای دانش آموزان داریم شبکه شاد است و با توحه به تعطیلی مدارس ناگزیر بودیم ظرفیت متناسبی با این شرایط داشته باشیم که ظرفیت تعاملی برقرار باشد، شبکه شاد در این جهت فعالیت دارد.

حاجی میرزائی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه معلمان از روش آموزش مجازی فعلی رضایت دارند و چرا شبکه جدیدی راه اندازی شده است، گفت: اشکالی که به این روش وجود دارد کاملا موردی است چراکه اشراف و نظارتی بر آن نیست همچنین اطمینان از آنکه چه میزان کار انجام شد وجود ندارد، اما شبکه شاد سیستم متمرکزی است که مجموعه ظرفیت ایجاد شده در فضایی امن وجود دارد و تمام تعاملات منحصرا در بستر فضای آموزشی است، هیچ امکانی برای انجام سایر کار‌ها در فضای مجازی را ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied