شمانیوز
شما نیوز

شیرینی ناقل ویروس کرونا است؟

درباره مصرف شیرینی در ایام کرونایی بهتر است به برخی نکات توجه شود.

شیرینی ناقل ویروس کرونا است؟

به گزارش شمانیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان،  متخصصان تغذیه و رژیم درمانی عقیده دارند که ویروس کرونا در دمای بالا از بین خواهد رفت و این درحالی است که ممکن است شیرینی به ویروس آلوده نباشد، اما هنگام قرار دادن در جعبه از طریق دست آلوده فرد فروشنده شیرینی ناقل ویروس شود و یا اینکه خود جعبه از قبل به ویروس کرونا آلوده شده باشد.

 

در این روز‌های کرونایی یکی از مهم‌ترین خوراکی‌هایی که باید از لیست برنامه غذایی حذف کنید، شیرینی جاتی مانند نوشابه، قند، شکر و ... است؛ چرا که استفاده از آن‌ها باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن خواهد شد و با توجه به شرایط پیش آمده تنها راه مقابله با آلودگی تقویت سیستم ایمنی بدن و رعایت اصول بهداشتی است.

 

آیا شیرینی می‌تواند ناقل ویروس کرونا باشد؟

 

رشد ویروس و باکتری در شیرینی جات‌ تر نسبت به شیرینی جات خشک به علت اینکه ویروس‌ها در جای مرطوب پیشرفت زیادی دارند، بیشتر خواهد بود، اما شیرینی جات خشک به علت اینکه بیشتر در خانه تهیه می‌شوند اگر آن‌ها را بعد از پخت مجدد گرم کنیم دیگر ناقل به ویروس نخواهند بود.

به یاد داشته باشید که مصرف مواد شیرینی زا در این روز‌ها ممکن است علاوه بر تضعیف سیستم ایمنی، سلامت دندان‌های شما را به خطر اندازد و با بسته بودن مراکز درمانی و کلینیک‌های دندان پزشکی ممکن است درد زیادی به علت خراب شدن دندان‌ها گریبانگیر شما شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied