شمانیوز
شما نیوز

اخبار پربازدید امروز یکشنبه 31 فروردین

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

اخبار پربازدید امروز یکشنبه 31 فروردین
روحانی: اماکن مقدس، تا نیمه اردیبهشت همچنان بسته خواهد بود

حسن روحانی رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا طی سخنانی اظهار داشت: از مردم ایران تشکر می‌کنم، چون از ۲۳ فروردین کسب و کار‌های کم‌ریسک شروع به فعالیت کردند و البته تهران از دیروز این فعالیت را شروع کرد و برای ما مهم بود که مردم همکاری کامل دارند یا نه که در مجموع گزارشی که دیروز و امروز ارائه شد، مردم بسیار کمک همکاری کردند. وی افزود: دلیلش این است که ما هجومی در بحث ابتلا و بیمارستان نداشتیم و این معنا به این نیست که کرونا تمام شده بلکه موفقیت ما به خاطر مراعات مردم است. مهمترین اظهارات روحانی بدین شرح است: تعداد بیماران و فوت شدگان کاهش یافته است. برای اماکن متبرکه و مقدس، شرایط قبلی تا نیمه اردیبهشت ادامه پیدا می‌کند. مشاغل متوسط ریسک مثل مغازه‌دار‌های بازار و پاساژ‌ها از اول اردیبهشت کار خود را آغاز می‌کنند، اما ۶ بعد از ظهر تعطیل می‌شود. مشاغل پرریسک، مثل ورزشگاه‌ها و مشاغلی که اجتماعات دارد، همچنان بسته خواهد بود.

 

divider1

وام یارانه ۲میلیون‌تومانی به چه کسانی تعلق می گیرد؟

حدود ۴میلیون خانوار می‌توانند وامی به‌ارزش یک تا دو میلیون تومان دریافت کنند.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

محسن هاشمی: آمار ابتلا و قربانیان کرونا بسیار بیشتر از عدد اعلام شده رسمی است

محسن هاشمی: موضوع دیگر، نگرانی اعضای شورای شهر تهران، از تصور عادی شدن شرایط بر اساس آمار رسمی ارائه شده از سوی وزارت بهداشت است که ممکن است بستر اتخاذ تصمیماتی در مورد رفع محدودیت‌ها شود. همانگونه که برآورد‌های مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، نظرات متخصصان و سایر بررسی‌ها نشان می‌دهد، آمار ابتلاء و قربانیان کرونا در کشور بسیار بیشتر از عدد اعلام شده رسمی است که این تفاوت به دلایل گوناگونی نظیر تأخیر در اعلام ورود کرونا به کشور و عدم محاسبه قربانیان قبل از آن، عدم وجود امکان تست کافی در کشور و عنوان کردن نام سایر بیماری‌ها نظیر اختلال تنفسی و شبه کرونا به عنوان کرونا بوده است که این اختلاف به صورت کلی مورد تأیید وزارت بهداشت نیز قرار دارد. رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: انتظار ما از مسئولان مربوطه آن است که با عدم شتابزدگی در رفع محدودیت‌های ایجاد شده، دستاورد رعایت دو ماه گذشته مسائل ایمنی توسط شهروندان را با خطر مواجه نکنند و موجب ایجاد موج جدید بیماری کرونا را فراهم نیاورند.

divider1

زمان واریز وام یک میلیونی مشخص شد + جزئیات

نرخ سود ۱۲ درصد وام یک میلیون تومانی برای متقاضیان حذف شده است و تا روز قبل از شروع ماه رمضان به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود؛ همچنین ثبت‌نام برای متقاضیان از طریق پیامک انجام خواهد شد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

واکنش سپاه به روایت آمریکایی‌ها از ماجرای ۲۷ فروردین

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه در اطلاعیه‌ای با جعلی و هالیوودی خواندن روایت تروریست‌های امریکایی از ماجرای ۱۵ آوریل در خلیج فارس، تاکید کرد: مستندات خلاف ادعای امریکایی‌ها است و هرگونه خطای محاسباتی را قاطعانه پاسخ می‌دهیم. در بخشی از متن این اطلاعیه آمده است: به آمریکایی‌ها توصیه می‌کنیم مقررات بین‌المللی و پروتکل‌های دریانوردی را در خلیج فارس و دریای عمان تمکین و از هرگونه ماجراجویی و روایت‌های جعلی و دروغ پرهیز کرده و اطمینان داشته باشند نیروی دریایی سپاه و نیرو‌های مسلح قدرتمند جمهوری اسلامی ایران، رفتار‌های پرخطر بیگانگان در منطقه را تهدید امنیت ملی و خط قرمز خود می‌دانند و هرگونه خطای محاسباتی آنان را قاطعانه پاسخ خواهند داد. در پایان همانگونه که بار‌ها گفته شده است تاکید می‌شود: حضور نامشروع رژیم تروریست امریکا مبداء و منشاء شرارت و ناامنی در منطقه بوده و تنها راه تحکیم امنیت پایدار در این منطقه راهبردی، خروج امریکایی‌ها از غرب آسیا است.

divider1

پرداخت وام قرض‌الحسنه به آسیب‌دیدگانِ کرونا

رئیس بنیاد مستضعفان، از پرداخت وام به اقشار آسیب دیده از کرونا از هفته آینده خبر داد و گفت: سقف این وام ۵ میلیون تومان است.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

۳ میلیون قطعه جوجه در ماه در کشور معدوم می‌شود

اکبر گلشاهی مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، زنبول عسل و کرم ابریشم در پاسخ به اینکه آیا برای جوجه‌های یک روزه که معدوم می‌شوند راهکار دیگری برای استفاده بهینه وجود ندارد، گفت: معدوم سازی نه تنها در کشور ما بلکه در جهان یک روشی است که برای ایجاد توازن و تعادل در تولید به کار گرفته می‌شود. وی با بیان اینکه ماهانه سه میلیون قطعه جوجه تخم گذار در کشور معدوم می‌شود، گفت:‌این جوجه‌ها در دستگاه‌های بزرگ تبدیل به پودر خوراک دام و طیور می‌شود. مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور طی توضیحاتی گفت: دو نوع جوجه در کشور تولید می‌شود یکی برای مرغ تخم گذار و یکی برای مرغ گوشتی. در فرایند تولید جوجه برای مرغ تخم‌گذار ۵۰ درصد آن‌ها مرغ و ۵۰ درصد خروس هستند و از آنجای که خروس‌ها تخم نمی‌گذارند هیچ راهی جز معدوم کردن آن‌ها وجود ندارد؛ بنابراین در همه مرغداری‌ها دستگاه‌های بزرگ تبدیل وجود دارد و این جوجه‌های یک روزه خروج در آنجا تبدیل به پودر خوراک دام و طیور می‌شود.

divider1

کنایه سریال نون خ ۲ به پراید + فیلم

سریال نون خ ۲ شبکه یک سیما، کنایه جالبی به خودروی پراید انداخت.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

تعطیلات عید فطر افزایش می‌یابد؟

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: افزایش تعطیلات عید فطر را پیگیری می‌کنیم تا در صورت مهار کرونا، از تعطیلات این عید فرخنده برای سفر هم‌وطنان فرصتی فراهم شود. قطعاً بعد از کرونا جهش بی‌سابقه‌ای در سفر خواهیم داشت و بخش زیادی از خسارت‌هایی که وارد شده از طریق رونق جهش‌وار سفر برطرف خواهد شد؛ ازاین‌رو همه استان‌ها باید آماده جهش سفر و میزبانی شایسته از گردشگران برای دوران پساکرونا باشند. /برنا

divider1

روایت دختر سردار سلیمانی از وصیت پدرش + عکس

زینب سلیمانی، فرزند شهید سپهبد قاسم سلیمانی با انتشار پستی در فضای مجازی بخش دیگری از وصیت‌نامه ایشان را به اشتراک گذاشت.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

بنزین در بازار‌های بین المللی لیتری چند است؟

بنا به آمار‌های موجود قیمت بنزین در بسیاری از کشور‌ها به پایین‌ترین میزان خود رسیده است به گونه‌ای که در بازار بین المللی قیمت هر لیتر بنزین لیتری ۱۷ سنت و با احتساب دلار ۴۲۰۰ تومانی به ۷۱۵ تومان و با احتساب نرخ دلار آزاد حدود ۲۷۰۰ تومان است. /میزان

divider1

ثبت‌نام سیم‌کارت ویژه سرپرستان خانوار همراه اول بصورت اینترنتی

همراه اول از ثبت نام اینترنتی و دریافت غیرحضوری سیم‌کارت رایگان ویژه سرپرست خانوارهایی خبر داد که سیم‌کارتی به نام خود ندارند.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

داروی کرونا تا ۳ ماه آینده تولید می‌شود

مینو محرز، عضو کمیته کشوری مبارزه با بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت:داروی Remdesivir که در گذشته برای درمان ابولا تولید شده بود، مراحل نهایی کارآزمایی بالینی را برای درمان کرونا طی می‌کند و احتمالا تا سه ماه آینده به عنوان داروی درمان کووید ۱۹ به دنیا معرفی می‌شود. چین این دارو را در اختیار دارد و اگر تایید شود می‌توانیم این دارو را از چین تهیه کنیم. البته اکنون مقدار کمی از این دارو در کشور وجود دارد و در برخی مراکز درمانی ایران در بهبود بیماران کرونا موثر بوده است. در تهران و اصفهان که شیوع بالای این بیماری را داشتیم به وضعیت مسطح و عبور از پیک این بیماری رسیده ایم و البته در بسیاری از استان‌ها روند کاهشی و نزولی این اپیدمی زودتر شروع شده بود. نگران بازگشایی مشاغل هستیم. به مسئولان هم توصیه کرده بودیم که بازگشایی‌ها به تعویق بیفتد. / ایرنا

divider1

فتوای رهبر انقلاب درباره روزه ماه مبارک رمضان در شرایط کرونا

فتوای حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای درباره روزه ماه رمضان هنگام شیوع بیماری کرونا منتشر شد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

تعویق المپیک به نفع ما شد

صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در مصاحبه با خبرآنلاین درباره شرایط برگزاری المپیک زیر سایه کرونا گفت: تغییر زمان برگزاری مسابقات یک خواست جهانی بود که ۲۰۰ کشور این تقاضا را ادادند و ما هم نیمه اول اسفند این تقاضا را دادیم. به دنبال فرصت بودیم تا سه پدیده ورزش کشورمان یعنی حسن یزدانی، سهراب مرادی و حمیده عباسعلی که با مصدومیت مواجه بودند؛ بتوانند آمادگی لازم را کسب کنند و با شرایط مناسب وارد مسابقات شوند. همچنین یک موضوع دیگر که برای ما اهمیت داشت این بود که بتوانیم سهمیه‌های بیشتر کسب کنیم. متوسط کسب سهمیه توسط کشور‌ها بین ۶۰ تا ۶۴ درصد است که ما موفق شدیم در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد سهمیه‌ها را کسب کنیم و با فرصت پیش آمده می‌توانیم سهمیه هایمان را افزایش بدهیم.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۹ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied