شمانیوز
شما نیوز

مرگ فرزند باعث تعطیلی کلاس درس معلم هرمزگانی نشد

معلم هرمزگانی با وجود خبر مرگ ناگهانی فرزندش از عشق مادرانه‌اش گذشت تا عشق به دانش‌آموزان و تدریس و مسئولیت‌پذیری‌اش جریان داشته باشد.

مرگ فرزند باعث تعطیلی کلاس درس معلم هرمزگانی نشد

به گزارش شمانیوز و به نقل از ایلنا: در ایامی که گاهی بی‌مهری‌ها و هجمه‌های تمسخر و توهین، خاطر معلمی دلسوز و شریف را براثر تلفظ اشتباه یک واژه در شمال مکدر می‌کند، چه زیباست مشق مسئولیت‌پذیری، عشق و معرفت گرفتن از معلم جنوبی‌مان در استان هرمزگان.

خانم معلم هرمزگانی که حتی مرگ سخت و جانکاه غرق شدن فرزندش او را از انجام مسئولیت بازنداشت تا جایی که در روز خاک‌سپاری فرزند نیز تدریس مجازی خود را رها نکرد.

سودابه نجفی، معلم پایه چهارم دبستان شاهد ناحیه یک بندرعباس با این‌که خبر مرگ ناگهانی نوجوان رشیدش را به او دادند، حاضر نشد کلاس مجازی خود را ترک کند. او با چشمانی اشک‌بار اما باصلابت و استوار آن روز کلاس و تدریس مجازی خود را به پایان رساند و بعد از تدریس خود بود که عازم سوگواری و خاک‌سپاری جوانش شد.

این معلم هرمزگانی باوجود اعلام خبر فوت ناگهانی نوجوان ۱۶ ساله‌اش، تدریس و دادن مشق و گرفتن فیلم از تدریس خود برای دانش‌آموزانش را ادامه می‌دهد. معلمی که از عشق مادرانه‌اش می‌گذرد تا عشق به دانش‌آموزان و تدریس‌اش ادامه یابد؛ خواه این تدریس آموزه‌های عملی باشد یا تدریس گذشت و فداکاری.

به‌راستی‌که کلاس درس برای معلمان پرارزش و مقدس فرقی ندارد که این کلاس درس مجازی باشد یا در فضای واقعی؛ معلم در پی تدریس مفاهیم و کلمات است هرچند تدریس برخی مفاهیم شاید برای معلم جان‌سوز باشد مانند کلمه گذشت، عشق و مسئولیت‌پذیری که آموزگار هرمزگانی به زیبایی تلفیقی از تدریس مفاهیم علم و ایثار را به نمایش گذاشت.

جامعه بزرگ و فهیم کشور عزیزمان ایران به‌خوبی به این امر واقف‌اند که معلمی نه یک شغل بلکه بیانگر عشق و محبت و تدریس فداکاری و گذشت است و همواره قدردان این قشر تأثیرگذار و پیشرو جامعه هستند.

 ابوالفضل جعفری، دانش‌آموز پایه دهم (فرزند سودابه نجفی) در روز جوان به همراه دوست خود برای شنا کردن به رودخانه اطراف شهرستان رودان رفته بودند که براثر حادثه‌ای برای نجات دوست گرفتار خود اقدام می‌کند که براثر فشار و کشش آب ناپدید و پس از اعزام غواص از مرکز استان و چندین ساعت جست‌وجو جنازه غرق‌شده او پیدا می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied