شمانیوز
شما نیوز

ویروس کرونا تا چه مدت در چشم باقی می‌ماند + جزئیات

یک مطالعه جدید هشدار داده است که ویروس کرونا می‌تواند مدتها پس از بین رفتن علائم در چشم بیمار باقی بماند.

ویروس کرونا تا چه مدت در چشم باقی می‌ماند + جزئیات

به گزارش خبرنگار شمانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محققان ایتالیایی در گزارشی که اخیرا از یک بیمار مبتلا به ویروس کرونا ارائه داده‌اند، هشدار دادند که ویروس کرونا می‌تواند حتی مدتهابعد از رفع علائم در درون چشم‌ها باقی بماند.

بیمار مورد نظر یک زن ۶۵ ساله است که در ماه ژانویه از شهر ووهان به ایتالیا سفر کرده و پنج روز پس از ورودش با علائم بیماری کرونا مواجه می‌شود. سه روز بعد از بستری در بیمارستان، پزشکان با انجام آزمایش‌هایی بر روی مایع داخل چشم این زن، متوجه وجود ویروس کرونا شدند.

این آزمایش‌ها به طور روزانه تداوم داشت و پزشکان دریافتند ویروس کرونا می‌تواند حتی پس از بهبودی ۲۱ روز در چشم باقی بماند، این درحالی است که ویروس چند روز در چشم و بینی بیمار غیر قابل رویت و کشف بود.  این آزمایش‌ها نشان می‌دهد که این ویروس همچنان می‌تواند عفونی باشد.

در یک مطالعه محققان دریافتند که مایعات چشمی از بیماران آلوده به SARS-CoV-۲ ممکن است منبع بالقوه عفونت باشد. این یافته‌ها اهمیت اقدامات کنترلی مانند جلوگیری از تماس با بینی، دهان و چشم و شست‌وشوی مکرر دست را برجسته می‌کند.

این مطالعه اندکی پس از آن صورت گرفت که متخصصان فهمیدند چشم صورتی یا همان ملتحمه در حدود ۱-۳ ٪ از مبتلایان به ویروس کرونا  ایجاد می‌شود.

با وجود اینکه آکادمی چشم پزشکی آمریکا تاکید کرده که اگر کسی را با چشم صورتی دیدید، وحشت نکنید، این بدان معنا نیست که فرد به کرونا ویروس آلوده شده باشد. اما مقامات بهداشتی معتقدند که چشم صورتی ویروسی یا ملتحمه در تقریباً ۱ تا ۳ ٪ از مبتلایان به ویروس کرونا ایجاد می‌شود. ویروس می‌تواند با لمس مایعات از چشم فرد آلوده منتقل شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied