شمانیوز
شما نیوز

آغاز پذیرش کودکان در برخی از مهد‌های کودک

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: در برخی استانها با تصویب استانداری برخی از مهدهای کودک برای پذیرش محدود کودکان مادران شاغل کادر درمانی، بازگشایی شده‌اند.

آغاز پذیرش کودکان در برخی از مهد‌های کودک

به گزارش شمانیوز و به نقل از تسنیم: مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: در برخی استانها با تصویب استانداری برخی از مهدهای کودک برای پذیرش محدود کودکان مادران شاغل کادر درمانی، بازگشایی شده‌اند.

سعید بابایی اظهار کرد: سازمان بهزیستی کشور با ابلاغ بخشنامه‌ای اعلام کرد مهدهای کودک می‌توانند از دهم اردیبهشت فعالیت خود را آغاز کنند اما مجاز به پذیرش کودکان نیستند و باید بر اساس بخشنامه ابلاغ شده عمل کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که چنانچه مهدهای کودک در این ایام اقدام به پذیرش کودکان کنند چه برخوردی از سوی سازمان بهزیستی انجام خواهد گرفت، گفت: اگر مهد کودکی در حال حاضر اقدام به پذیرش کرده باشد و به بهزیستی شهرستان مربوطه گزارش شود چون برخلاف مصوبه ستاد ملی کرونا عمل کرده در درجه اول از سوی عوامل اجرایی آن ستاد و سپس بهزیستی آن استان برخورد خواهد شد.

بابایی افزود: البته در برخی استانها با تصویب استانداری برخی از مهدهای کودک برای پذیرش محدود کودکان مادران شاغل کادر درمانی، بازگشایی شده‌اند که ممکن است جزء موارد اعلامی باشد؛ در کل معتقدیم برای رعایت مصالح کودکان یا باید دورکاری مادران دارای کودکان زیر ۶سال تداوم یابد یا امکان بازگشایی مرحله به مرحله مهدهای کودک فراهم شود.

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور درباره شهریه جدید مهدهای کودک خاطرنشان کرد: در این زمینه نیز تا زمان ابلاغ رسمی شهریه سال ۹۹، مبالغ دریافتی علی‌الحساب تلقی می‌شود؛ این مبلغ در کارگروه ستاد حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نهایی خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied