شمانیوز
شما نیوز

اخبار پربازدید امروز یکشنبه 21 اردیبهشت

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

اخبار پربازدید امروز یکشنبه 21 اردیبهشت

زمان احراز هویت غیرحضوریِ دریافت کد بورسی

سخنگوی ستاد سهام عدالت از زمان راه اندازی سامانه غیر حضوری احراز هویت برای دریافت کد بورسی خبر داد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

میر اصولگرایان با توپ پُر می‌آید

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم تاکید کرد: اقدامات غیر کارشناسی و شتابزدۀ آخرین روز‌های مجلس دهم بدقت رصد و پس از افتتاح مجلس یازدهم مجددا بررسی خواهد شد.سیدمصطفی میرسلیم در صفحه شخصی خود با انتقاد از برخی اقدامات نمایندگان مجلس دهم در واپسین روز‌های نمایندگی خود نوشت: اقدامات غیر کارشناسی و شتابزدۀ آخرین روز‌های مجلس دهم بدقت رصد و پس از افتتاح مجلس یازدهم مجددا بررسی خواهد شد.ی در تشریح این اقدامات افزود: گسترش بی رویۀ مناطق آزاد، حذف صفر‌ها و تغییر نام پول ملی، تشکیل مجدد وزارت بازرگانی برای چراغ سبز دادن به واردات!

z1og_fefdjnd3y7qv

قیمت دلار در بازار امروز | یکشنبه 21 اردیبهشت

قیمت دلار آمریکا، امروز یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ در صرافی های بانکی برای خرید ۱۵۷۵۰ تومان و برای فروش ۱۵۸۵۰ تومان است.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

 

 

اظهارات تند کدخدایی درباره نامه مطهری به آیت الله جنتی

سخنگوی شورای نگهبان گفت: نظارت استصوابی بر اساس مصوبه مجلس، نظارت قانونی است.روزگذشته علی مطهری در نامه ای به آیت الله جنتی، از اظهارنظر دبیرشورای نگهبان درباره تصویب طرح اصلاح قانون انتخابات در آخرین هفته های مجلس دهم انتقاد کرد و در قسمتی از این نامه نوشت: «به شما و آقای کدخدایی -که از همان ابتدا از این طرح ابراز نگرانی کرد- حق می دهم که نگران باشید، چرا که سالها مطلق العنان تحت عنوان مبهم «نظارت استصوابی» هر کاری که خواسته اید کرده اید و اکنون بناست این نظارت بر اساس معیارهای مشخص انجام شود.»در همین راستا، عباسعلی کدخدایی در توییتی در واکنش به نامه مطهری، نوشت: دلایل رد صلاحیت نمایندگان به چند اظهارنظر سیاسی قابل درک است! اما عملکرد آنان نیز توسط مردم قضاوت می شود. نه مطلق العنان بودن آرزوست و نه مقام خدایی داشتن. نظارت استصوابی بر اساس مصوبه مجلس، نظارت قانونی است. اجرای آن حاکمیت قانون است و مخالفت با آن فرار از قانون و آنارشیسم

z1og_fefdjnd3y7qv

بازگشایی صحن حرم‌ها پس از ماه مبارک رمضان

وزیر بهداشت با بیان اینکه برنامه‌ریزی کرده‌ایم که پس از ماه رمضان صحن‌های حرم‌ها را با پروتکل بازگشایی کنیم، گفت: مسیر کرونا به سمت کنترل و مهار است.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

کواکبیان: وزیر کشور گرانی خودرو را جدی بگیرد

مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) پارلمان در تذکری شفاهی از افزایش قیمت خودرو پراید انتقاد کرد و از وزیر کشور خواست که این موضوع را جدی بگیرد.وی خطاب به رئیس جمهور گفت: به وزیر راه و شهرسازی دستور دهید که با توجه به زلزله اخیری که در دماوند و پایتخت آمد، شورای ساماندهی امور پایتخت را جدی بگیرند. ۵.۱ ریشتر زلزله آمد و اگر این مقدار بالاتر باشد و به تهران نزدیک‌تر باشد می‌گویند ۴ میلیون نفر از بین می‌روند.نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: لااقل طرح‌های که برای ساماندهی تهران و برای انتقال پایتخت نوشته شده را جدی بگیرید در این زمینه قانون‌های نیز وجود دارد.وی در در پایان از وزیر بهداشت و درمان خواست که حق و حقوق پرستاران را با دقت کامل اجرا کند.

z1og_fefdjnd3y7qv

دماوند تهران سه بار لرزید

در ساعات اولیه بامداد امروز سه لرزه خفیف و کمتر از چهار ریشتر طی بازه زمانی حدود ۱۰ دقیقه در دماوند به ثبت رسید.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

 

روایت آقای وکیل از دادگاه امروز نجفی

وکیل‌مدافع نجفی با بیان اینکه تحقیقات دادگاه تمام شده و منتظر صدور رأی خواهیم بود، گفت: از آنجایی که دادگاه آخرین دفاع را اخذ کرد، به نظر می‌رسد رسیدگی به پایان رسیده باشد.حمیدرضا گودرزی، وکیل مدافع محمدعلی نجفی در گفتگو با ایلنا در خصوص شکایت مؤسسه شمس‌الشموس از نجفی و جلسه دادگاه امروز، اظهار کرد: موضوع پرونده، شکایت مؤسسه شمس‌الشموس بود که یکی از سهامداران این شرکت الیاس قالیباف است و این پرونده با عنوان افترا و گزارش خلاف واقع به دادگاه ارسال شد.وی افزود: جلسه رسیدگی امروز ساعت ۱۱ صبح در شعبه ۱۰۵۹ مجتمع قضایی ویژه رسیدگی به جرایم کارکنان دولت، برگزار شد که در این جلسه وکیل مؤسسه شمس‌الشموس، متن شکایت را قرائت کرد و سپس مسئول حراست شهرداری منطقه ۲ و شهردار منطقه ۲ که از متهمان این پرونده بودند، دفاعیاتشان را ارائه دادند و پس از آن‌ها آقای نجفی و من هم به عنوان وکیل دفاع کردیم.گودرزی با بیان اینکه تحقیقات دادگاه تمام شده و منتظر صدور رأی خواهیم بود، گفت: از آنجایی که دادگاه آخرین دفاع را اخذ کرد، به نظر می‌رسد رسیدگی به پایان رسیده باشد.این وکیل پایه یک دادگستری بیان کرد: مسئله‌ای که وجود دارد این است که گزارش ارائه شده به دادستانی مربوط به شخص آقای الیاس قالیباف نبوده بلکه این گزارش مربوط به مؤسسه شمس‌الشموس است و کلمه احتمال در گزارش ذکر شده است.

 

 

 

z1og_fefdjnd3y7qv

چه کنیم که در بورس سود کنیم؟

فعالیت در بازار سرمایه همچون هر کسب‌وکاری دیگری نیازمند گذراندن مسیر‌هایی هموار و پر تلاطم برای کسب سود است.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

اظهارات تند نماینده مجلس علیه ظریف

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس در تذکری به وزیر امور خارجه، نامه او به دبیرکل سازمان ملل را ادامه دیپلماسی ذلیلانه خواند.محمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر آموزش و پرورش خواستار پرداخت حقوق معلمان خرید خدماتی شد.وی همچنین خطاب به وزیر امور خارجه، افزود: تا چه زمانی می‌خواهید دیپلماسی ذلیلانه را ادامه دهید؟ نامه شما به دبیرکل سازمان ملل اشتباه بود؛ می‌خواهید آن‌ها حواس شان به ما باشد؟ابطحی ادامه داد: اظهار عجز پیش ستمگر روا مدار، اشک کباب باعث طغیان آتش است.نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در خاتمه تصریح کرد: این‌ها با ما دشمن هستند، شما به دشمن رو می‌زنید و التماس می‌کنید، این التماس کردن جز تحقیر ملت ایران چه فایده‌ای داشته است.

z1og_fefdjnd3y7qv

صدور حکم حبس درازمدت برای نجفی

با گذشت یک هفته از آخرین محاکمه محمد علی نجفی شهردار اسبق تهران به اتهام قتل همسر دومش برخی شنیده ها حاکی از این است که وی از سوی دادگاه به اشد مجازات یعنی حبس طولانی مدت محکوم شده است. این در حالی است که هنوز سخنگوی قوه قضائیه این خبر را تأیید نکرده است.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.
z1og_fefdjnd3y7qv

انتقاد رئیس فراکسیون زنان از هجمه‌ها نسبت به مجلس دهم

رئیس فراکسیون زنان مجلس با اشاره به انتقادات و هجمه‌های صورت گرفته نسبت به مجلس دهم گفت: انصاف و تقوای سیاسی نسبت به عملکرد مجلس دهم رعایت نشده است.فریده اولاد قباد نماینده تهران و رئیس فراکسیون زنان مجلس در مراسمی که ظهر امروز (یکشنبه، ۲۱ اردیبهشت) با حضور نمایندگان زن مجلس شورای اسلامی در مجلس برگزار شد، با اشاره به انتشار دو کتاب "عملکرد فراکسیون زنان در حوزه نظارت" و "عملکرد فراکسیون زنان در حوزه قانونگذاری" از دکتر لاریجانی به دلیل حمایت از فراکسیون زنان در تصویب لوایح، طرح‌ها و مطالبات بحق حوزه زنان و خانواده تشکر کرد.وی با اشاره به انتقادات و هجمه‌های صورت گرفته نسبت به مجلس دهم افزود: انصاف و تقوای سیاسی نسبت به عملکرد مجلس دهم رعایت نشده است.نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: تخریب عملکرد قوه‌ای که در راس امور قرار دارد، باعث هدف گرفتن اعتماد مردم و ایجاد فاصله بین مردم و حاکمیت می‌شود.عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: در مجلس دهم لوایح و طرح‌های خوبی همچون طرح تشدید مجازات اسیدپاشی، اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان غیر ایرانی به سرانجام رسید و در حوزه نظارت نیز باید از تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان، بانک سرمایه و اعمال ماده ۲۳۶ آیین نامه داخلی در خصوص وضعیت مدارس خارج از کشور نام برد.رئیس فراکسیون زنان مجلس همچنین گزارش‌های متعدد دیوان محاسبات در خصوص حسابرسی ملی و استانی و گزارش تفریغ بودجه ۹۷ را از اهم عملکرد‌ها و اقدامات ارزشمند مجلس دهم دانست.

z1og_fefdjnd3y7qv

شرایط جدید برای ثبت نام خودرو اعلام شد

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: ثبت نام کنندگان باید حتماً بالای ۱۸ سال سن داشته و دارای گواهینامه رانندگی باشند و در گذشته نیز از خودروی ثبت نامی استفاده نکرده باشند.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

ریشه‌یابی عماد افروغ از عامل اعتماد مردم به دولت

عماد افروغ جامعه‌شناس و استاد دانشگاه معتقد است کرونا کل نظام سرمایه داری و رابطه استثماری ذاتی آن را به چالش کشیده و لطمه بزرگی به جهانی سازی سرمایه‌داری و پیوند‌های سرمایه‌داری جهانی وارد کرده است.عماد افروغ جامعه شناس و استاد دانشگاه در گفتگو با تسنیم، در پاسخ به این سوال که با توجه به گذشت نزدیک به سه ماه از شیوع کرونا در ایران و مقایسه نحوه مدیریت این ویروس در ایران و دیگر کشور‌های جهان، آیا در نظرسنجی‌ها و تفهم‌ها و برداشت‌های شما از جامعه تغییری در اعتماد به رسانه‌های داخلی دیده می‌شود؟ گفت: با وجود اینکه در ابتدای همه گیری کرونا شاید مردم نسبت به مسئولان ذیربط و آمار و ارقام رسمی درباره مبتلایان به ویروس کرونا بی اعتماد بودند، اما با گذشت مدتی از شیوع این ویروس و رسانه شدن عملکرد ضعیف کشور‌های غربی در مواجهه با کرونا به تدریج اعتماد مردم به دولت و رسانه‌ها نیز بیشتر شد.عضو پژوهشگاه علوم انسانی معتقد است که یکی از دلایل بی‌اعتمادی مردم در ابتدای همه گیری کرونا در ایران، پمپاژ شایعات و اخبار نامعتبر در شبکه‌های اجتماعی بود که با توجه به اقدامات مثبتی که مسئولان وزارت بهداشت در راستای اعلام شفاف آمار مبتلایان و فوتی‌های قطعی ویروس کرونا داشتند این بی‌اعتمادی ترمیم و به اعتماد تبدیل شد.

 

 

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۵ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied