شمانیوز
شما نیوز

نکات ضروری که باید قبل از سفرهای خارجی بدانید!

اگر شما هم در حال برنامه ریزی برای یک سفر خارجی هستید و می خواهید که چند روزی را در یک کشور خارجی سپری کنید، مطمئنا سوالاتی در ذهنتان دارید. مسلما شما هم دوست دارید آگاهی بیشتری درباره مقصد گردشگری مورد نظر داشته باشید تا سفر بی دغدغه تر و راحت تری را تجربه کنید.

نکات ضروری که باید قبل از سفرهای خارجی بدانید!

ما در این مطلب می خواهیم این آگاهی را به شما بدهیم و به شما بگوییم که در طول سفر به شهرها و کشورهایی مثل استانبول، آنتالیا، دبی، تایلند و هند، باید از چه نکاتی اطلاع داشته باشید. به شما قول می دهیم که بعد از پایان این مطلب، دیدتان نسبت به سفر به کشورهای خارجی باز می شود و بیشتر برای شرکت در تورهای خارجی آماده می شوید. پس با ما همراه باشید.

 

نکات کاربردی برای سفر به استانبول

اولین نکته ای که می خواهیم به شما درباره سفر به استانبول بگوییم، این است که در استانبول مراکز بهداشتی و کلینیک های زیادی وجود دارد که اگر یک وقت خدای نکرده شما در تور استانبول  مریض شدید، می توانید به یکی از آن ها مراجعه کنید. اما اگر فکر می کنید که هزینه درمان در استانبول برایتان سنگین است و دلتان نمی خواهد که با رفتن به کلینیک ها و مطب های استانبول هزینه زیادی برای یک سرماخوردگی ساده کنید، باید به شما بگوییم که آنتی بیوتیک ها در داروخانه های استانبول بدون نسخه به فروش می رسند و شما می توانید به راحتی با بلد بودن نام آنتی بیوتیک مورد نظر، آن را در تور استانبول از داروخانه تهیه کنید. نکته بعدی که باید درباره سفر به استانبول بدانید، این است که در استانبول جاذبه های گردشگری متعددی وجود دارد و شما به عنوان یک توریست باید برنامه ریزی کامل را برای تفریح در استانبول داشته باشید تا زمانتان هم به بازدید از مراکز خرید استانبول کفاف دهد و هم بتوانید اماکن دیدنی استانبول و اماکن تفریحی استانبول را از نزدیک ببینید. به همین دلیل بهتر است که قبل از سفر به استانبول یک لیست از جاذبه های گردشگری، مراکز خرید و اماکن تفریحی محبوبتان در تور استانبول تهیه کنید و برای بازدید از آن ها برنامه ریزی داشته باشید.

 

 

نکات کاربردی برای سفر به آنتالیا

نکته مهمی که باید درباره سفر به آنتالیا بدانید، این است که هزینه کرایه تاکسی های آنتالیا کمی بالا است و برعکس آنچه که توریستان فکر می کنند، استفاده از اتوبوس برای تردد در آنتالیا کار راحتی است. تقریبا می توان گفت که دسترسی به همه جاذبه های گردشگری آنتالیا با استفاده از اتوبوس ممکن است و شما به عنوان توریست می توانید به راحتی از این اتوبوس ها برای تردد در آنتالیا بهره ببرید. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که از خدمه هتلتان سوال بپرسید که ایستگاه اتوبوس نزدیک به هتلتان در آنتالیا کجاست و کدام اتوبوس های آنتالیا برای رسیدن شما به مقصد مورد نظرتان مناسب هستند. نکته مهم دیگر درباره شرکت در تور آنتالیا این است که اگر شما بتوانید هتلی را در تور آنتالیا برای خود رزرو کنید که خدمات آن شامل سرو صبحانه، ناهار، شام و همچنین تفریحات مختلف بشود، سفر به آنتالیا برایتان به صرفه تر تمام می شود تا اینکه در یک هتل ساده در تور آنتالیا اقامت کنید و بعد بخواهید از امکانات تفریحی آنتالیا بهره ببرید.

 

نکات کاربردی برای سفر به دبی

نکته مهمی که باید درباره سفر به دبی بدانید این است که سیستم درمانی دبی از بهترین های جهان است و شما می توانید با خیال راحت راهی سفر به دبی شوید. چراکه اگر یک وقت در  تور دبی  مریض شدید، اماکن درمانی متعددی در دبی وجود دارد که شما می توانید از امکانات آن ها بهره ببرید. به شما توصیه می کنیم که در چنین شرایطی حتما به صورت آنلاین به دنبال پیدا کردن دکتر در دبی باشید. چراکه در وب سایت های متعددی لیست بیمارستان ها و کلینیک های پزشکی دبی ثبت شده است که شما به راحتی در آن ها می توانید نزدیک ترین مطب یا بیمارستان نزدیک به خودتان را پیدا کنید. نکته بعدی در مورد سفر به دبی با تور دبی این است که شما باید به محض اینکه پایتان به دبی رسید، نسبت به خرید یک کارت گردشگری دبی اقدام کنید. چراکه خرید این کارت های گردشگری در دبی سرمایه گذاری بزرگی برای مسافران است و شما با کمک آن ها می توانید به مقدار زیادی هزینه های سفرتان به دبی را کاهش دهید و از تخفیف های مربوط به بلیط های جاذبه های گردشگری دبی بهره ببرید.

نکات کاربردی برای سفر به تایلند

در مورد تایلند هم باید به شما بگوییم که خوشبختانه دریافت خدمات درمانی در تور تایلند ارزان است و شما به راحتی می توانید با یک بودجه کم از خدمات درمانی در تایلند بهره ببرید. نکته دیگر اینکه در شهرهای تایلند داروخانه های متعددی هم وجود دارد که با اینکه کوچک هستند، اما داروهای بسیار متنوعی را در خود جای داده اند و انواع آنتی بیوتیک ها در آن ها بدون نیاز به نسخه پزشک فروخته می شود و شما می توانید بدون رفتن به پزشک، داروهای ساده را از آن ها تهیه کنید. نکته دیگر درباره سفر به تایلند این است که نرخ تبدیل ارز ریال به بات در خود کشور تایلند برای ما ایرانیان بهتر از نرخ تبدیل ارز ریال به بات در کشور خودمان است. با این حساب بهتر است که با خودتان به تایلند ریال ببرید و در  تور تایلند  در صرافی های تایلند نسبت به تبدیل ارز ریال به بات اقدام کنید.

نکات کاربردی برای سفر به هند

نکته مهمی که باید درباره سفر به هند بدانید، این است که وضعیت بهداشتی یک سری از شهرهای هند چندان مناسب نیست و شما باید به عنوان توریست مواظب سلامتی خود باشید. مثلا بهتر است که از خوردن هر نوع غذایی در تور هند خودداری کنید و تا جای ممکن از آب معدنی برای آشامیدن استفاده کنید. البته این یک حقیقت است که غذاهای خیابانی هند از خوشمزه ترین غذاها هستند و هیچ کسی نمی تواند از خوردن آن ها در تور هند صرف نظر کند. با این حساب، توصیه ما به شما این است که فقط آن دسته از اغذیه فروشی های خیابانی هند را برای غذا خوردن انتخاب کنید که آشپزانشان غذا را جلوی چشم خودتان درست می کنند. نکته دیگر اینکه شهرهای دهلی، آگرا و جیپور از زیباترین شهرهای هند هستند و معمولا بازدید از آن ها برای هر توریستی در سفر اولش به هند جالب است. به شما توصیه می کنیم که اگر بار اولتان است که می خواهید به هند سفر کنید، با تور مثلث طلایی هند (تور دهلی آگرا جیپور) به هند سفر کنید تا بتوانید بیشترین استفاده را از سفر به هند ببرید و در سفرهای بعدیتان به بازدید از شهرهای دیگر هند فکر کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied