شمانیوز
شما نیوز

اماکن مقدس بازگشایی نمی شوند

نمکی گفت: درباره آستان‌های مقدس به این جمع بندی رسیدیم که فعلاً باز نشوند و دلیل این تصمیم جلوگیری از هجوم مردم برای سفر به شهر‌های زیارتی است.

اماکن مقدس بازگشایی نمی شوند

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان: نمکی وزیر بهداشت  با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم در ماه رمضان اظهار کرد: ما در کل کشور به وضعیت مطلوبی رسیده ایم، ما سه فاز مدیریت، کنترل و مهار بیماری را داریم و در بسیاری از مناطق به فاز  کنترل و در برخی مناطق به فاز مهار بیماری کرونا رسیده ایم و این با کمک مردم و دستگاه ها به وزارت بهداشت حاصل شده و از صدا و سیما که همواره یار و یاور ماست، قدردانی می کنم.

او ادامه داد: متاسفانه در برخی استان ها که فاصله گذاری هوشمند رعایت نشد و مردم فکر کردند شرایط عادی است، متحمل ضرر شدیم و بزرگترین خطای استراتژیک این است که فکر کنیم کرونا تمام شده است و باید توجه داشت که هر لحظه ممکن است به شرایط بد بازگردیم و این افتخار بزرگ را نباید فدای بی خیالی کنیم.

نمکی گفت: پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اگر امکان دارد با پروتکل‌های سختگیرانه درب مساجد را در شب های قدر باز کنید، جلسه ای برگزار کردیم و به جمع بندی رسیدیم که با رعایت بهداشت از ساعت ۱۲ تا ۲ مراسم شب های قدر در مساجد با حضور مومنان برگزار شود و تردید نداریم همانطور که مرحمت الهی ما را در مهار بیماری کرونا کمک کرد، دعای مومنان و عزیزان خوش نفس در مهار بیشتر بیماری به ما کمک خواهد کرد.

او افزود: خواهشمندیم مردم به توصیه ها عمل کنند تا خدای نکرده هر گونه تنش و افزایش بیماری را به حساب این تصمیم بنده و همکارانم نگذارند و اطمینان دارم که مردم خود به عمل بر دستورالعمل ها واقف  هستند، باید توجه داشت که افراد مسن، مبتلایان به بیماری های زمینه ای و کودکان در شب های قدر به مساجد نروند، مردم مهر و جانماز و قرآن را با خود ببرند، اگر مراسم در مساجد با حضور مداحان خوش صوت و معروف شلوغ می شود مراسم را در فضاهای بزرگ مثل ورزشگاه ها برگزار کنند.

نمکی درباره بازگشایی آستان های مقدس و اماکن متبرکه گفت: گرچه جناب آقای مروی از آستان مقدس حضور امام رضا(ع)، آقای ری‌شهری از آستان مقدس حضرت عبدالعظیم،‌ آقای دستغیب از آستان مقدس شاه چراغ و آقای سعیدی از آستان مقدس حضرت معصومه مرتب با ما در تماس بودند و دوست داشتند در این صحن‌ها هر چه زودتر بر روی مردم باز شود، اما ما در نگاه کارشناسی به این جمع بندی رسیدیم که فعلاً باز نشوند و دلیل این تصمیم جلوگیری از هجوم مردم برای سفر به شهر‌های زیارتی است.

وی تاکید کرد: نگرانی ما از فوج مسافران  و عشاق اهل‌بیتی است که بعد از مدت‌ها که به این شهرها سفر نکردند و بعد از بازگشایی این صحن‌ها به شوق و ذوق زیارت راه بیفتند، تراکم ایجاد و خدایی نکرده برای ما و خودشان زحمت را مضاعف کنند. در زمینه بازگشایی آستان‌های مقدس مجددا روز چهارشنبه، جلسه‌ای داریم و نتیجه را به استحضار مردم می‌رسانیم و امیدواریم بتوانیم در فضای مناسب‌تر هر چه زودتر درب صحن و سرای اهل بیت و آستان‌های مقدس را بر روی مشتاقان آستان‌ها باز کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied