شمانیوز
شما نیوز

زمان ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه‌های سراسری مشخص شد

در این گزارش به بیان جزئیات و زمان ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه‌های سراسری سال ۹۹ می پردازیم.

زمان ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه‌های سراسری مشخص شد

به گزارش خبرنگار شمانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، داوطلبان متقاضی تحصیل در دانشگاه‌ها می‌توانند در دوره‌های پذیرش بدون کنکور شرکت کنند و به دانشگاه راه یابند. در دوره کارشناسی ارشد نیز می‌توان با استفاده از امکاناتی بدون شرکت در کنکور به مقطع دکتری راه پیدا کرد و نیازی به شرکت کردن در این آزمون سخت وجود ندارد.

در واقع باید گفت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه‌ها، تنها محدود به دوره کاردانی و کارشناسی نیست و داوطلبان تحصیل در مقطع دکتری یا PHD می‌توانند در صورت احراز شرایط لازم و با استفاده از سهمیه استعداد درخشان کارشناسی ارشد و دکتری به ادامه تحصیل بپردازند.

دکتری بدون آزمون که نام دیگر آن دکتری استعداد درخشان است، به صورت غیرمتمرکز انجام می‌گیرد و هر دانشگاه بدون کنکور و به طور مستقل و جداگانه برای پذیرش دانشجویان اقدام می‌کند. معدل بالای مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، مقاله مرتبط با پایان نامه و نداشتن فاصله زیاد از دوران فارغ التحصیلی مقطع کارشناسی ارشد از شرایط اصلی پذیرش دکتری بدون آزمون است.

آیین نامه پذیرش دکتری بدون آزمون استعداد درخشان در مقطع دکتری تخصصی

از شرایط پذیرش دانشجویان در مقطع دکتری بدون آزمون این است که بیشتر از دو سال از زمان فارغ التحصیلی نگذشته باشد.

-کسب حداقل ۷۰ امتیاز از فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و مصاحبه

-کسب میانگین کل ۱۶ در دوره‌ کارشناسی و میانگین ۱۷ بدون احتساب نمره پایان‌نامه در دوره کارشناسی ارشد.

-کسب حداقل نمره‌ ۵۰ در آزمون زبان MSRT یا معادل آن در دیگر آزمون‌ها، پیش از آزمون جامع دکتری.

-نحوه‌ امتیازدهی به متقاضیان در جدول ارزیابی، طبق دستورالعمل مصوب شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه است که باید قبل از ثبت نام داوطلبان، از طریق فراخوان دانشگاه به اطلاع همگان برسد.

این قانون شامل دو تبصره به شرح زیر است:

-دانشگاه‌های پیام نور، آزاد، غیرانتفاعی و پردیس‌های خودگردان شامل نکات ذکر شده برای پذیرش استعداد درخشان در مقطع دکتری نیستند.

-تحصیل داوطلبان در دوره دکتری بدون آزمون به صورت رایگان و بدون پرداخت شهریه خواهد بود.

زمان ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه‌های سراسری سال ۹۹

پذیرش بدون آزمون دانشگاه‌های مختلف سطح کشور از اواخر اسفند شروع می‌شود و تا نیمه‌های خرداد ادامه دارد. در ادامه این گزارش زمان ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه‌های سراسری سال ۱۳۹۹-۱۴۰۰ را می‌خوانید.

ثبت‌نام بدون آزمون دکتری دانشگاه تربیت مدرس

مهلت مجدد ثبت‌نام برای پذیرش بدون آزمون دانشجویان در دوره‌های دکتری تخصصی ۹۹ دانشگاه تربیت مدرس تا ۳۱ اردیبهشت تمدید شد.

دانشگاه تربیت مدرس اعلام کرد: باتوجه به مشکلات بوجود آمده به دلیل شیوع ویروس کرونا و همچنین درخواست‌های متعدد داوطلبان مبنی بر تمدید مهلت ثبت‌نام به اطلاع می‌رساند که مهلت ثبت نام داوطلبان پذیرش در این دانشگاه حداکثر تا پایان روز چهارشنبه، ۳۱ اردیبهشت تمدید شد.

ضروری است داوطلبان واجد شرایط در فرصت باقی مانده نسبت به ثبت نام و بارگذاری کلیه مدارک الزامی در سامانه گلستان دانشگاه اقدام کنند. نتیجه بررسی اولیه نسخه الکترونیکی مدارک داوطلبان پس از پایان مهلت ثبت نام از طریق بخش آموزش وبگاه دانشگاه اعلام می‌شود و صرفا داوطلبانی که وضعیت بررسی مدارک آنها در سامانه گلستان دانشگاه "تایید" می‌شوند، مجاز به تکمیل فرایند ثبت نام و دریافت گواهی مربوط می‌شوند و نیازی به پیگیری و تماس تلفنی در این خصوص نیست.

بر اساس اعلام دانشگاه تربیت مدرس، داوطلبان در راستای عدم مراجعه حضوری به دانشگاه می‌توانند درخواست خود مبنی بر تکمیل و دریافت فرم را به پست الکترونیکی amoozesh@modares.ac.ir ارسال کنند تا فرم مربوط پس از تکمیل و تایید توسط مدیریت امور آموزشی دانشگاه به پست الکترونیک آنان ارسال شود.

زمان ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه‌های سراسری سال ۹۹

ثبت‌نام بدون آزمون دکتری دانشگاه تهران

ثبت نام برای شرکت در دوره دکتری بدون آزمون دانشگاه تهران از ۱۷ اردیبهشت آغاز شده و تا ۱۳ خرداد ادامه دارد. دانشگاه تهران اعلام کرد که در راستای اجرای سیاست‌های هدایت و حمایت از دانشجویان برتر و به منظور فراهم کردن زمینه جذب آنان برای ورود به دوره دکتری و به استناد آئین‌نامه شورای هدایت استعداد درخشان وزارت علوم و مصوبات داخلی شورای آموزشی دانشگاه، از بین دانش آموختگان و دانشجویان نیمسال آخر مقطع کارشناسی ارشد با رعایت کامل شرایط اعلام شده برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در کلیه رشته‌های دارای پذیرش مقطع دکتری از طریق آزمون نیمه متمرکز به صورت مازاد بر ظرفیت روزانه دانشجو می‌پذیرد.

بر این اساس ضروری است متقاضیان نسبت به ثبت نام و بارگذاری اطلاعات در سامانه جامع آموزشی دانشگاه تهران قسمت داوطلبان استعداد درخشان و سپس انتخاب عنوان "پذیرش" اقدام کنند.

داشتن میانگین کل حداقل ۱۶ در مقطع کارشناسی، میانگین کل حداقل ۱۷ بدون احتساب نمره پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد و سپری نشدن بیش از دو سال از فارغ التحصیلی دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد از جمله شرایط ثبت نام در دوره دکتری بدون آزمون دانشگاه تهران است.

بر اساس اعلام دانشگاه تهران، با توجه به شرایط فعلی کشور و عدم امکان مراجعه حضوری دانشجویان شاغل به تحصیل به دانشگاه‌ها جهت تاییدیه؛ پذیرش فرم‌های بدون تاییدیه و مهر آموزش دانشگاه مربوطه تا زمان مصاحبه بلامانع است و پس از عادی شدن شرایط فرم‌های مذکور باید ممهور به مهر دانشگاه محل تحصیل به صورت الکترونیکی ارسال شود.

داوطلبان موظفند در تکمیل فرم‌ها نهایت دقت را به عمل آورند. درصورت نادرست بودن اطلاعات، فرد از لیست متقاضیان حذف خواهد شد. تاریخ مصاحبه‌ها همزمان با مصاحبه‌های آزمون دکتری نیمه متمرکز در سال جاری خواهد بود. اطلاع رسانی به داوطلبان منحصرا از طریق پایگاه اینترنتی معاونت آموزشی دانشگاه صورت می‌پذیرد.

زمان ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه‌های سراسری سال ۹۹

ثبت‌نام بدون آزمون دکتری دانشگاه علم و صنعت

اطلاعیه پذیرش دانشجو در مقطع دکتری تخصصی دانشگاه علم و صنعت در سال تحصیلی۱۴۰۰-۱۳۹۹ از طریق آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان منتشر شد. دانشگاه علم و صنعت درخواست دانش آموختگان ممتاز کارشناسی ارشد برای ورود به دوره دکتری بدون آزمون استعداد‌های درخشان سال ۱۳۹۹ را در چارچوب ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (آیین نامه استعداد‌های درخشان و مصوبه ستاد ممتازین دوره دکتری دانشگاه)، در رشته و گرایش‌های اعلام شده مورد بررسی قرار می‌دهد.

مدارک و شرایط لازم جهت ثبت نام در سیستم برای پذیرش بدون آزمون

۱- گواهی فارغ التحصیلی کارشناسی به همراه معدل دوره

۲- گواهی فارغ التحصیلی کارشناسی ارشد به همراه معدل دوره

۳- فرم تایید مقاله توسط استاد راهنما

۴- سایر مدارک مطابق با موارد درخواست ثبت نام متقاضیان در سامانه گلستان. (مطابق راهنمای تصویری)

۵- متقاضیان باید حداکثر تا تاریخ ۱۳۹۹/۶/۳۱ فارغ التحصیل شوند.

۶- دانش آموختگان دانشگاه‌های پیام نور، آزاد ، غیردولتی، غیرانتفاعی، جامع علمی کاربردی و پردیس‌های بین الملل (خودگردان) دوره‌های مجازی و نیمه حضوری مطابق آئین نامه، مجاز به ورود به دوره دکتری این دانشگاه نیستند.

۷- مبلغ ۱/۲۰۰/۰۰۰ ریال بابت هزینه ثبت نام در نظر گرفته شده که داوطلب به صورت الکترونیکی در مسیر ثبت نام پرداخت می کنند.

زمان ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه‌های سراسری سال ۹۹

ثبت‌نام بدون آزمون دکتری دانشگاه شاهد

داوطلبان دوره دکتری تخصصی بدون آزمون دانشگاه شاهد تا دوم خرداد ۹۹ فرصت دارند، جهت ثبت‌نام برای پذیرش در این دوره اقدام کنند.

مهلت ثبت‌نام دوره دکتری تخصصی بدون آزمون سال تحصیلی۱۴۰۰-۱۳۹۹ دانشگاه شاهد تا دوم خرداد تمدید شد.

دانشگاه شاهد بر اساس آیین نامه «پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان در دوره تحصیلی دکتری» وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از میان متقاضیان واجد شرایط، برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹، در رشته‌های مندرج در جدول زیر دانشجوی دکتری تخصصی.

زمان ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه‌های سراسری سال ۹۹

ثبت‌نام بدون آزمون دکتری دانشگاه صنعتی شریف

به دلیل به تعویق افتادن مجدد کنکور دکتری ناشی از شیوع کرونا و همچنین درخواست‌های مکرر متقاضیانی که در دور قبل موفق به ثبت درخواست خود نشدند، دانشگاه شریف در نظر دارد که نسبت به ثبت درخواست متقاضیان پذیرش دکتری بدون آزمون برای شروع به تحصیل از نیمسال اول ۱۴۰۰-۱۳۹۹ از روز ۱ الی ۷ خرداد به صورت الکترونیکی اقدام کند. توجه داشته باشید که این آخرین فرصت ثبت درخواست است و تمدید نخواهد شد.

الف) شرایط عمومی برای پذیرش درخواست:

۱) داشتن مدرک کارشناسی در رشته مرتبط، با معدل حداقل ۱۶

۲) داشتن مدرک کارشناسی ارشد در رشته مرتبط یا گواهی فراغت از تحصیل تا ۳۱ شهریور برای دانشجویان شاغل به تحصیل کارشناسی ارشد با معدل حداقل ۱۷ بدون نمره پایان نامه

تبصره : مدارک دوره‌های مجازی، نیمه حضوری یا غیرحضوری برای ورودی بدون آزمون، مورد پذیرش نخواهد بود.

۳) فقط پرونده فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد دو سال اخیر قابل بررسی است.

۴) داوطلبان فقط می‌توانند در یک رشته درخواست بدهند.

ب) مدارک لازم جهت تشکیل پرونده:

۱- کپی کارنامه کارشناسی

۲- کپی کارنامه کارشناسی ارشد

۳- یک نسخه از مقالات چاپ شده یا پذیرفته شده در مجلات، همراه با نامه پذیرش (حداکثر ۲ عدد مقاله مجله قابل محاسبه است).

۴- یک نسخه از مقالات ارائه شده در کنفرانس‌های معتبر، همراه با نامه ارائه (حداکثر دو عدد مقاله کنفرانس قابل محاسبه است).

۵- کپی گواهی‌های افتخارات علمی و سوابق پژوهشی معتبر.

۶- کپی مدرک زبان (به پذیرفته شدگان فرصت داده می‌شود ظرف مدّت یک نیمسال مدرک زبان مورد قبول دانشگاه را به اداره پذیرش ارائه دهند).

۷- هزینه ثبت نام در دکترای بدون آزمون مبلغ ۱,۳۰۰,۰۰۰ ریال است، که به صورت اینترنتی در مرحله نهایی از طریق سایت مذکور پرداخت خواهد شد.

تذکر: در صورت واریز هزینه بررسی مدارک بدون توجه به شرایط اعلام شده، مبلغ پرداختی عودت داده نخواهد شد.

داشتن موارد زیر در پذیرش دانشجویان امتیاز محسوب می شود:

۱-گواهی رتبه آزمون سراسری کارشناسی (زیر ۱۰۰)

۲- گواهی رتبه آزمون سراسری کارشناسی ارشد (اول تا سوم در رشته)

۳- گواهی رتبه‌های تحصیلی اول تا سوم (دوره کارشناسی در رشته مربوطه)

۴- گواهی رتبه‌های تحصیلی اول تا سوم (دوره کارشناسی ارشد در رشته مربوطه)

۵-گواهی رتبه اول تا سوم در المپیاد‌های دانشجویی

۶-گواهی مدال طلای کشوری یا مدال‌های طلا، نقره و برنز بین¬المللی در المپیاد‌های دانش آموزی

۷-گواهی رتبه اول جشنواره خوارزمی جوان

۸-گواهی رتبه اول تا سوم جشنواره بین المللی خوارزمی

۹- گواهی مدال یا رتبه در مسابقات علمی بین‌‎المللی معتبر (مورد تایید وزارت علوم)

۱۰- برگزیدگان مسابقات معتبر علمی بین‎المللی تیمی سخت‎افزاری و نرم‌افزاری

۱۱-سایر دستاورد‌های علمی ،پژوهشی به تشخیص کمیته تخصصی مربوطه در دانشگاه

زمان ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه‌های سراسری سال ۹۹

ثبت‌نام بدون آزمون دکتری دانشگاه خوارزمی

دانشگاه خوارزمی بر اساس آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان در دوره تحصیلی دکتری به شماره ۶۷۲۷۲/۲۱ مورخ ۱۳۹۳/۴/۱۸ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و اصالحیه شماره ۲۳۷۲۰۰/۲۱ مورخ ۱۳۹۳/۱۲/۱۶ آیین نامه مذکور از میان متقاضیان واجد شرایط، برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹در رشته‌های مندرج در جدول، بدون شرکت در آزمون، دانشجوی دکتری می‌پذیرد.

متقاضیان باید جهت ثبت نام الکترونیکی تا ۲۵ اردیبهشت  نسبت به انجام ثبت نام و ارسال مدارک اقدام کنند.

شرایط داوطلبان به شرح ذیل است:

-دانش آموختگان دارای میانگین کل ۱۶ و یا بالاتر در مقطع کارشناسی برای تمامی رشته ها.

-دانش آموختگان دارای میانگین کل ۱۷ و یا بالاتر بدون احتساب نمره پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد برای تمامی رشته‌ها و (دفاع از نمره پایان نامه با درجه عالی بین نمره ۲۰ -۱۸) است.

-تاریخ فراغت از تحصیل کارشناسی ارشد متقاضی از تاریخ ۹۷/۶/۱ به بعد باشد.

- طول دوره تحصیل دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد حداکثر ۵ نیمسال باشد.

- کسب حداقل ۷ امتیاز از ردیف شماره ۱ بخش امتیازات پژوهشی در زمان بررسی مدارک الزامی است.

- داشتن حداقل یک مقاله علمی و پژوهشی یا ISI مستخرج از پایان نامه چاپ شده یا دارای گواهی معتبر چاپ دارای شماره و زمان چاپ مقاله.

- چنانچه متقاضی هنوز موفق به دفاع از پایان نامه خود نشده، مقاالت ارائه شده باید در جهت رشته دانشجو باشد.

- متقاضیان فاقد مقاله علمی و پژوهشی یا ISI و یا فاقد گواهی پذیرش چاپ مقاله علمی و پژوهشی یا ISI، مجاز به ثبت نام در این فراخوان نیستند.

- متقاضیانی که تنها یک مقاله همایشی یا کنفرانسی دارند نیز مجاز به ثبت نام در این فراخوان نیست.

- کسب حداقل ۶۰ امتیاز از فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی و مصاحبه مطابق با جدول ارزشیابی پیوست.

پذیرش برای ورود به دوره تحصیلی دکتری بدون آزمون دانشگاه خوارزمی، صرفا از بین دانش آموختگان دانشگاه‌های دولتی معتبر انجام خواهد گرفت.

- کسب حداقل نمره ۵۰ از آزمون زبان MCHE یا معادل آن در سایر آزمون‌های زبان معتبر تا قبل از آزمون جامع دکتری.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied