شمانیوز
شما نیوز

نشانه های طلاق + راه حل

پیش بینی کننده های طلاق را هم می‌توان قبل از ازدواج و هم بعد ازدواج شناسایی کرد. زمانی که در یک زندگی مشترک قرار داشته باشید، خودتان متوجه تغییرات و سردی رابطه می‌شوید، اما نمی‌دانید چگونه باید از پیشروی آن‌ها جلوگیری کنید. طلاق و جدایی مقوله‌ای است که معمولا یک شبه اتفاق نمی‌افتد و به مرور زمان رخ می‌دهد.

نشانه های طلاق + راه حل

البته به ندرت برخی از طلاق ‌های ناگهانی و بدون هیچ پیش زمینه‌ای (معمولا از طرف زنان) درخواست می‌شود. اگر به دنبال یک زندگی پایدار و بدون طلاق هستید با ما در ادامه مقاله همراه باشید. با شناسایی پیش بینی کننده های طلاق می‌توانید راحت‌تر آن‌ها را از بین برده و برای خوشبختی در زندگی مشترک به صورت مؤثرتری عمل کنید در ادامه با ما همراه باشید تا راه حل های جلوگیری از طلاق را یاد بگیرید.

 

 

آیا طلاق قابل پیش بینی است؟

به گزارش شمانیوز به نقل از رکنا : طلاق فرآیندی است که معمولا به مرور زمان در ذهن زوجین شکل می‌گیرد. حتی ممکن است قبل از ازدواج نیز با بررسی پیشینه خانوادگی و خلقیات افراد، میزان موفقیت ازدواج را پیش بینی کرد. این وظیفه‌ای است که روانشناسان در فرآیند مشاوره پیش از ازدواج پی می‌گیرند. آن‌ها با بررسی تمام عوامل خطر، با مقداری درصد خطا، می‌توانند پیش بینی کنند که این ازدواج احتمالا به طلاق ختم خواهد شد یا خیر. اما نشانه‌هایی که در طول زندگی، می‌تواند خبر از یک اتفاق تلخ دهد چیست؟

 

نشانه‌های پیش بینی کننده طلاق

شاید شما خیلی از نشانه‌های طلاق را بدانید و آن‌ها را در زندگی خود تجربه می‌کنید اما جدی نمی‌گیرید. البته قبل از اینکه این نشانه‌ها را بیان کنیم باید بگوییم که ممکن است در برخی موارد یکی از طرفین به معنای واقعی، اصطلاح سوختن و ساختن را برای خود معنی کند و زندگی‌اش را بر اساس همین تفکر پیش ببرد. بنابراین نمی‌توان برای این افراد پیش بینی درستی کرد که چه زمانی خسته شده و به سمت طلاق پیش می‌روند. پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله اشتباهاتی که به طلاق ختم می شوند را مطالعه کنید.

 

1– بد دهنی و بی احترامی از جمله پیش بینی کننده های طلاق

یکی از پیش بینی کننده های طلاق، عدم وجود یا میزان کمِ صحبت محبت آمیز و همراه با آرامش است. مکالمه‌های شما همیشه با صدای بلند، با کنایه و طعنه زدن، اتهام و انتقاد شروع می‌شود و این مسئله بسیار برای رابطه خطرناک است و قابل تحمل توسط هیچکس نیست. مخصوصا زمانی که یکی از زوجین، علیه دیگری طغیان کرده و با یک رفتار تکانشی شدید، همه چیز را زیر سوال می‌برد.

 

2– تجربه‌های بد گذشته از پیش بینی کننده های طلاق

زمانی که شما بعد از هر مشکل یا بگو مگویی، به گذشته و اشتباهات همدیگر برمی گردید و آن‌ها را به روی همسر خود می‌آورید، باید بگوییم رابطه شما قابل ادامه دادن نیست. خاطرات بد با بدبینی همراه است و اعتماد میان زوجین را از بین می‌برد.

 

3– ناتوانی در فهمیدن حرف هم و حل مشکلات

یکی از پیش بین‌های طلاق، این است که زوجین حرف هم را نمی‌فهمند و نمی‌توانند یکدیگر را درک کنند. این مسئله باعث می‌شود که تلاش‌های یکی از زوجین یا هر دو برای اصلاح رابطه و بهتر کردن اوضاع شکست بخورد و ازدواج شان به جدایی ختم شود.

 

4_ چهار موشک برای تخریب خانه آرزوها

تحقیر و انتقاد مخرب، حالت تدافعی داشتن و ایراد گرفتن از همسر، 4 موشکی است که می‌تواند یک زندگی را به طور کامل از هم بپاشد.

_ انتقاد اگر سازنده باشد، می‌تواند به بهبود رابطه کمک کند اما زمانی که به تحقیر شبیه باشد، قابل اصلاح نیست. انتقاد کردن با ایراد گرفتن فرق دارد. پیشنهاد می‌کنیم مقاله انتقاد کردن را مطالعه کنید.

_ حالت تدافعی داشتن یعنی نپذیرفتن اشتباهات به خاطر ترس یا غرور. متاسفانه این مسئله برای فرد مقابل بسیار آزار دهنده است.

_ ایراد گیری مداوم هم، می‌تواند یک فرد را کاملا نسبت به کاری که دارد می‌کند بی انگیزه کرده و امید و انرژی او را برای اصلاح از بین ببرد.

 

5– شکسته شدن حرمت‌ها و خطوط قرمز از پیش بینی کننده های طلاق

و در نهایت، تیر خلاص یک رابطه، زمانی است که روی خط قرمز‌ها پاگذاشته شود، حرمت‌ها شکسته شود و به قول معروف، روی زن و شوهر تو روی هم باز شود. اینجاست که می‌توانید ثانیه شمار پایان زندگی را کوک کرده و اگر اقدام جدی برای اصلاح و نجات زندگی انجام نشود، زندگی مشترک به خط پایان می‌رسد. برای جلوگیری از طلاق لازم است موارد ذکر شده را جدی بگیرید و وجود آن‌ها را در زندگی خود به حداقل برسانید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه جلوگیری از طلاق کلیک کنید.

 

6. فاصله عاطفی بین زوجین

زمانی که تمام تلاش خود را می‌کنید تا از حرف زدن و بحث کردن با یکدیگر خودداری کنید بین خود دیوار می‌کشید و به این صورت فاصله عاطفی عمیقی ایجاد می‌شود. در این حالت زن و شوهر احساس طرد شدن از جانب یکدیگر می‌کنند. بهتر است در مواجهه با مشکلات و اختلافات زناشویی، آرامش خود را حفظ کنید و به همسر خود بگویید که اکنون آمادگی بحث ندارید و به زمان نیاز دارید تا در این مورد فکر کنید. با این کار به او نشان می‌دهید که به او و رابطه‌تان اهمیت می‌دهید.

 

راه حل چیست؟

این 5 مورد از پیش بینی کننده های طلاق ، کلی‌ترین نشانه‌هایی است که می‌تواند باعث بی انگیزگی زوجین نسبت به یکدیگر و مقدمه‌ای بر جدایی باشد. معمولا زمانی که زوجین می‌توانستند برای نجات زندگیشان کاری بکنند، دست روی دست گذاشته و اوضاع وخیم‌تر شده است. اقدامات و واکنش‌های اشتباه نیز به بدتر شدن اوضاع دامن می‌زند.

بنابراین برای اصلاح رابطه‌تان، باید در صورت مشاهده کوچک‌ترین نشانه‌ها، به متخصص زوج درمانی مراجعه کرده و برای برطرف کردن مشکلات راه‌حلی بیابید. با نادیده گرفتن مشکلات و گوش سپردن به گفته‌های بی پایه و اساس اطرافیان، ریسک بسیار بزرگی را به جان پذیرفته‌اید و ممکن است کار به جایی برسد که دیگر اصلاح ممکن نباشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه زوج درمانی کلیک کنید.

گاه مشکلات و آسیب‌های زندگی مشترک به قدری زیاد می‌شود که زوجین ترجیح می‌دهند طلاق و جدایی را به عنوان آخرین راه‌حل انتخاب کنند. در این شرایط بهتر است پیش از هر اقدام عجولانه‌ای از مشاوره طلاق کمک بگیرید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied