شمانیوز
شما نیوز

آیا شستن تخم مرغ‌ها کار درستی است؟

یک بحث قدیمی وجود دارد که پیرامون ایده شستن تخم مرغ تازه وجود دارد، و واقعاً دو روش برای بررسی آن وجود دارد.

آیا شستن تخم مرغ‌ها کار درستی است؟

برای درک اینکه چرا سؤالات زیادی پیرامون معضل بزرگ شستشوی تخم مرغ وجود دارد، باید نگرانی‌های ناشی از شستشوی تخم مرغ را حل کنیم.

 

چرا تخم مرغ‌ها را بشویید؟

به درستی، شستن تخم مرغ یک ضرورت است. من فکر می‌کنم همه تقریباً در این مورد موافق هستند.

زمانی که تخم مرغ بیرون می‌آید در مورد بهداشت آن مشکلی نیست، اما چه چیزی باعث ایجاد مشکل می‌شود هنگامی که تخم‌ها با قطره یا سایر باکتری‌های محیطی در تماس هستند، این بیماری می‌تواند باعث بیماری‌های شدید و گاه کشنده در افرادی که آن‌ها را مصرف می‌کنند شود.

۱) کولی تنها یکی از باکتری‌های کشنده است که می‌تواند به تخم مرغ‌های شما وارد شود، به خصوص هنگامی که بدون شستن آن‌ها را می‌شکنید.

۲) سالمونلا

آیا باید تخم مرغ‌های فروشگاهی را بشوییم؟

اگر یک بسته تازه تخم مرغ از فروشگاه مواد غذایی خریدید، احتمالاً می‌توانید فرض کنید که تخم مرغ‌ها مراحل سخت شستشو را پشت سر گذاشته اند.

 

آیا می‌توانم تخم‌های تازه خود را بدون شستشو رها کنم؟

نکته جالب در مورد تخم‌های تازه، درست از باغچه، این است که آن‌ها شسته نشده اند. البته و آن‌ها فوق العاده تازه هستند.

 

شما می‌پرسید که چرا یک تخم شسته نشده چیز خوبی است؟

خوب، قبل از اینکه مرغ تخم مرغ بگذارد، در آنچه که به آن "شکوفه" گفته می‌شود، پوشیده شده است.

شکوفه یا کوتیکول یک پوشش نازک است که کل تخم را می‌پوشاند و از باکتری‌ها محافظت می‌کند. در اصل، تخم مرغ را مهر و موم می‌کند، بنابراین جوجه‌های در حال رشد از عناصر محافظت می‌شوند.

همچنین یک شکوفه از خروج رطوبت اضافی از تخم جلوگیری می‌کند، و این همچنین یکی از دلایلی که آزمایش "شناور تخم مرغ" یک روش عالی برای بیان سن تخم مرغ است، صحبت می‌کند. هرچه هوای تخم بیشتر باشد، پیرتر می‌شود.

شکوفه از بیمار شدن افراد از ورود باکتری‌هایی که در یک تخم مرغ شسته شده (بدون شکوفه) قرار می‌گیرند محافظت می‌کند.

تخم مرغ‌هایی که از فروشگاه مواد غذایی خریداری می‌شوند این شکوفه را ندارند. بنابراین، آن‌ها باید بلافاصله در یخچال قرار گیرند و خیلی زودتر از تخم مرغ‌های شسته نشده خورده شوند.

 

آیا می‌توانم تخم‌های تازه خود را روی پیشخوان بگذارم؟

اگر پدر و مادر شما را به دلیل خوردن خمیر شیرینی کوکی مورد آزار و اذیت قرار گرفتند، احتمالاً با این فکر که یک تخم مرغ را از یخچال بیرون بیاورید برای هر دوره زمانی دچار حیرت می‌شوید.

تخم مرغ‌های تازه و بدون شستشو را می‌توان قبل از اینکه در یخچال قرار بدهید آن‌ها را به مدت چند هفته در محیط خانه نگهداری کنید.

تخم مرغ‌هایی که در محیط خانه نگهداری می‌کنید بعد از گذشت ۲ هفته نسبت به تازه بودن آن‌ها دیگر طعم خوبی ندارند؛ بنابراین به شما بستگی دارد که تا کی می‌خواهید تخم‌های خود را روی پیشخوان نگه دارید.

در هر صورت، مهم است که همیشه قبل از شکستن تخم مرغ‌های خود آن‌ها بشویید. اگر کثیفی یا باکتری دیگری روی آن‌ها وجود داشته باشد، یک شستشوی مناسب باعث از بین رفتن آن‌ها شکوفه می‌شود.

 

نحوه شستن تخم مرغ تازه

یک زن و شوهر از دانشکده‌های فکری وجود دارد که بهترین راه‌ها برای شستن تخم مرغ تازه شماست. بنابراین، بیایید همه آن‌ها را تجزیه کنیم، و شما می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام روش برای شما مناسب است.

راه‌هایی برای شستن تخم مرغ‌ها وجود دارد شما بهترین تصمیم را بگیرید، که کدام روش مناسب است.

 

چرا هرگز تخم مرغ‌ها را در آب سرد نشویید؟

هنگامی که یک تخم مرغ در آب سرد غوطه ور می‌شود و اسید‌ها گرمتر از آب هستند، منافذ باز می‌شوند و باکتری‌ها را از بیرون می‌کشند. بنابراین، اکنون که شکوفه از بین رفته است، باکتری‌ها به راحتی می‌توانند بخشی از تخم مرغ مورد نظر خود را مصرف کنند.

استفاده از آب برای تمیز کردن تخم مرغ تازه خود.

هیچ چیز بدتر از تخم مرغی کثیف و لکه دار نیست که در یخچال قرار بدهید.

در هر یک از این شرایط، شما فقط باید تخم مرغ را بشویید. اگر می‌خواهید یک تخم مرغ را بشکنید و محتویات آن با پوسته بیرونی در تماس باشد، می‌توانید به راحتی باکتری‌ها را به غذای خود وارد کنید.

زمانی که تخم مرغ شما پر از کثیفی است، این روش تمیز کردن آن را دنبال کنید:

در یک کاسه، آب گرمتر از تخم مرغ را بریزید (گرم نیست.)

تخم مرغ خود را درون آب فرو کنید و آن‌ها را به آرامی پاک کنید.

تخم مرغ را زیر آب شیر بشویید.

تخم مرغ خود را به آرامی خشک کنید.

داخل یخچال قرار بدهید یا فوراً استفاده کنید.

در این روش از صابون یا مواد شیمیایی برای تمیز کردن تخم مرغ‌ها استفاده نمی‌شود. برخی برای ضد عفونی کردن تخم مرغ‌های بسیار کثیف از سرکه استفاده می‌کنند، اما بعضی اوقات بهتر است تخم مرغ‌های خیلی آلوده را منتقل کنید، فقط برای اینکه ایمن باشید.

در آخر، بررسی کنید اگر تخم مرغ شما ترک خورده است، آن‌ها را دور بریزید.

به دنبال خطوط تیره باشید و به آرامی تخم مرغ را فشار دهید تا ترک‌هایی را که ممکن است با چشم غیر مسلح دیده نشوند، در معرض دید قرار دهید. به طور کلی، شما باید این کار را برای همه تخم مرغ‌ها قبل از پختن آن‌ها انجام دهید، نه فقط تخم مرغ‌های آلوده.

 

تخم مرغ‌های خود را بدون آب تمیز کنید

تمیز کردن تخم مرغ‌های خشک توصیه نمی‌شود، اما برخی از افراد معتقدند که اگر می‌خواهید از ورود باکتری‌ها به تخم خود جلوگیری کنید، امن‌ترین راه است. اگر تخم‌های شما بسیار کثیف هستند، اگر نمی‌خواهید آن‌ها را در آب بشویید، از آن‌ها بگذرید.

تنها زمانی که ممکن است شستن تخم مرغ هایم را در نظر بگیرم این است که اگر بلافاصله از آن‌ها استفاده نکنم. ممکن است سعی کنم مقداری از کثیفی از تخم مرغ خارج شود. من قصد دارم قبل از مصرف مقداری را ترک کنم. حتی اگر از این رویکرد استفاده کنم، هنوز تخم مرغ‌ها را قبل از پختن آن‌ها می‌شستم.

برای تمیز کردن تخم‌های خود بدون استفاده از آب، از اسفنج یا حوله استفاده کنید تا به آرامی تمام خاک و کثیفی‌های تخم مرغ را از بین ببرید. هرگز از همان پارچه یا اسفنج روی سایر تخم مرغ‌ها استفاده نکنید، همیشه بعد از استفاده آن را دور بیاندازید.

زمانی که تخم مرغ‌های خود را در یخچال نگه می‌دارید سعی کنید تخم مرغ‌ها را به سمت باریک‌تر قرار بدهید تا از پاره شدن لایه‌ی هوای درون تخم مرغ جلوگیری شود.

اگر لایه‌ی هوای درون تخم مرغ پاره شود باکتری‌ها به تخم مرغ وارد می‌شوند.

همیشه تخم مرغ‌های خود را در یک ظرف تمیز نگهداری کنید و ظرف را بین مصارف تمیز کنید. تخم‌های شسته شده باید خیلی زودتر از تخم‌های شسته نشده خورده شوند.

در صورتی که تخم مرغ به مدفوع آغشته یا خون آلود بود و یا ترک داشت، بهتر است شسته شده و بلافاصله مصرف شود، باید از قراردادن تخم مرغ در کنار سایر مواد غذایی خودداری کرد و پس از تماس با تخم مرغ، دست‌ها را باید شست.

 

منبع: بهداشت نیوز

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied