شمانیوز
شما نیوز

اخبار پربازدید امروز جمعه 6 تیر

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

اخبار پربازدید امروز جمعه 6 تیر
توضیح سخنگوی وزارت دفاع درباره ماجرای پارچین

امیر داوود عبدی سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درباره جزئیات انفجار شب گذشته در منطقه پارچین تهران، گفت: اتفاقی که ساعات پایانی شب گذشته در جنوب شرقی تهران رخ داد به دلیل نشست مخازن گازی بود که در منطقه عمومی پارچین رخ داد و عامل انفجار و شعله ور شدن آتش شد. وی که با شبکه خبر گفت و گو می کرد، افزود: بلافاصله یگان‌های آتش نشان و اطفای حریق وارد منطقه شدند و به سرعت و به خوبی آتش مهار شد و هیچ آسیبی به کسی وارد نشد و تلفاتی هم نداشتیم و در حال حاضر هم مجموعه و منطقه مخازن گاز تحت کنترل هست. عبدی ادامه داد: دقایقی پیش در این منطقه بودم و الحمدالله هیچ مشکل خاصی نداریم و همه چیز طبق روال عادی طی مسیر می‌کند. سخنگوی وزارت دفاع در پایان گفت: محل وقوع این حادثه منطقه مسکونی نیست و یک منطقه تپه مانندی است که این اتفاق آنجا رخ داد و خدا را شکر می‌کنیم که آسیبی به کسی وارد نشده است.

z1og_fefdjnd3y7qv

افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی

معاون اول رئیس جمهور مصوبه افزایش مستمری بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی در سال ۱۳۹۹ را ابلاغ کرد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

 

z1og_fefdjnd3y7qv

مصباح یزدی: جمهوری اسلامی بهترین نوع حکومت است

آیت‌الله مصباح یزدی: جمهوری اسلامی بهترین نوع حکومت در میان کشور‌های اسلامی است و این برکت و نعمت به برکت قیام امام (ره) و یک عمر زندگی مخلصانه ایشان نصیب ما شده است. آیت الله مصباح یزدی گفت: هنوز آن‌طور که باید امام (ره)، مرتبه اخلاص و آثار ایشان را نشناخته‌ایم، هرچه بیشتر دقت می‌کنیم و معرفتمان بیشتر می‌شود بیشتر متوجه امتیازات امام می‌شویم. وی بیان کرد: امام خمینی (ره) علاوه بر فهم و بصیرت، اخلاص بسیاری داشت و در هیچ حالی محرکی برای حرکت جز رضایت خدا نداشت. وی گفت: در حوزه باید تلاش کنیم طلابی تربیت شوند که در علوم اسلامی جامعیت داشته باشند و سیاست را بهتر درک کنند و تهذیب اخلاق نیز داشته باشند. وی گفت: خداوند بر ما منت گذاشت که انسانی را که دوست دارد به ما معرفی کرد و چند دهه با ما زندگی کرد و همه زندگی اجتماعی و فردی‌اش را دیدیم و شناختیم و به بهترین شکل راه درست را به ما نشان داد.

z1og_fefdjnd3y7qv

دلیل دیرکرد بانک‌ها در فروش سهام عدالت

در حالی پول حاصل از فروش ۳۰ درصدی سهام عدالت از سوی بانک‌ها با تاخیر به حساب مشمولان واریز می‌شود که دارندگان این سهام به این موضوع اعتراض دارند و می‌گویند اگر به این پول نیاز فوری نداشتیم، سهام عدالت‌مان را نمی‌فروختیم.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

کجای تهران بیشترین آلودگی کرونایی را دارد

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران ضمن اشاره به پیش‌بینی ابتلای ۱۴ تا ۲۰ درصد ساکنان تهران به کرونا گفت: بیشترین میزان ابتلا به کرونا در تهران مربوط به منطقه ۴ است‌. دکتر علیرضا زالی فرمانده ستاد عملیات مدیریت کرونا در کلانشهر تهران در گفت‌وگوی زنده بخش خبری شبکه تهران با اشاره به مطالعات انجام شده از ابتدای اسفند ماه تاکنون اظهار کرد: بر اساس مطالعات پیش بینی می‌شود که 14 تا 20 درصد ساکنان شهر تهران تاکنون به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. الی با اشاره به آمار مبتلایان در مناطق مختلف تهران و گستردگی جغرافیایی و جمعیتی تصریح کرد: یافته‌ها حاکی از آن است که بیشترین میزان ابتلا به کرونا در تهران مربوط به منطقه 4 شهری است که با 900 هزار نفر، پرجمعیتترین منطقه شهری و جغرافیایی تهران به شمار می‌رود. به گفته وی منطقه 2 تهران با جمعیت 800 هزار نفر در رتبه دوم از نظر میزان ابتلا به کرونا قرار دارد و مناطق 14 و 5 نیز در رده‌های سوم و چهارم قرار می‌گیرند. فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران کمترین میزان ابتلا به کووید 19 در مناطق شهری تهران را مربوط به مناطق 21 و 22 ذکر کرد. وی افزود: بالاترین میزان مرگ و میر در تهران نیز به ترتیب مربوط به مناطق 4، 14، 2 و 5 است که با توجه به این که منطقه 4 یکی از مناطق گسترده و پرجمعیت تهران است در رده اول از نظر میزان ابتلا به بیماری و مرگ و میر ناشی از کرونا قرار دارد.

z1og_fefdjnd3y7qv

رضا بهرام خواننده محبوب ایرانی به کرونا مبتلا شد

رضا بهرام خواننده جوان موسیقی پاپ به دلیل ابتلا به کرونا این روزها در قرنطینه خانگی به سر می‌برد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

نامه روسای کمیسیون‌های مجلس به روحانی: مجلس سکوت نخواهد کرد

روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس در نامه‌ای به رئیس جمهور درمورد مشکلات اقتصادی ومعیشتی وگرانی های اخیر تاکید کردند: اینکه رییس دولت پس از وقوع حوادث و فجایع از آنها با خبر شود و به آنها لبخند بزند در کدامین منطق پذیرفته است؟ از شما تقاضامندیم نصیحت این برادران ایمانی خود را بپذیرید و روند هفت ساله مدیریت خود را تغییر دهید چرا که مجلس یازدهم با هدف احیای انقلابی‌گری پا به میدان گذاشته و بر سر آرمانهای خود خواهد ایستاد پس بنای آنچه سابقا با مجلس داشته اید را کنار بگذارید و بدانید نمایندگان مردم در مجلس یازدهم در مقابل حقوق مردمی که در طول تاریخ بی نظیرند، سکوت نخواهند کرد. در بخشی از این نامه آمده است: آقای رئیس جمهور! حساسیت مسئولیت شما ایجاب میکند که همچون پدری دلسوز و نگاهبانی تیزبین اوضاع و احوال جامعه و جهان را رصد کنید و برای حوادث واقع شده پیش از بحران تدبیری اندیشید، به قول شیخ اجل سعدی : علاج واقعه پیش از وقوع باید کرد/ دریغ سود ندارد چو رفت کار از دست

به روزگار سلامت سلاح جنگ بساز / وگرنه سیل چو بگرفت، سد نشاید بست

اینکه رییس دولت پس از وقوع حوادث و فجایع از آنها با خبر شود و به آنها لبخند بزند در کدامین منطق پذیرفته است؟ از شما تقاضامندیم نصیحت این برادران ایمانی خود را بپذیرید و روند هفت ساله مدیریت خود را تغییر دهید چرا که مجلس یازدهم با هدف احیای انقلابی‌گری پا به میدان گذاشته و بر سر آرمانهای خود خواهد ایستاد پس بنای آنچه سابقا با مجلس داشته اید را کنار بگذارید و بدانید نمایندگان مردم در مجلس یازدهم در مقابل حقوق مردمی که در طول تاریخ بی نظیرند، سکوت نخواهند کرد.

 

z1og_fefdjnd3y7qv

اعطای وام 12 میلیون تومانی کرونا به شرکت های حمل و نقل

محمد اسلامی اظهار کرد که همزمان شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای می‌توانند ۱۲ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند تا با پرداخت بیمه کارکنان خود، مشاغل شان را حفظ کنند و کسی بیکار نشود.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

امام جمعه قم: مجلس باید دولت را حرکت دهد

سید محمد سعیدی امام جمعه قم امروز در نخستین خطبه عبادی و سیاسی نماز جمعه قم در سال جدید پس از شیوع ویروس کرونا که در مصلای قدس قم برگزار شد، با گرامیداشت دهه کرامت و تبریک ولادت بانوی کرامت گفت: یکی از القاب حضرت معصومه(س) کریمه است. وی افزود: برای تحقق مبارزه ارزشمند با فساد و ماندگاری آن باید مسؤولیت های کشور به دست نیروهای جوان، مؤمن، متعهد و غیر وابسته سپرده شود و الا دلبسته های به آمریکای جهانخوار و منفور که استثمار و برده داری را افتخار خود می داند برای ایران اسلامی و ملت رهاوردی نخواهند داشت. امام جمعه قم با تأکید بر این که نباید از ظرفیت و قدرت مجلس شورای اسلامی و نمایندگان در امر مبارزه با ریشه های فساد غافل شد، اظهار داشت: مجلس باید اصلاح ساختاری کند و باید مراقب باشد درگیر مسائل جزئی و جناحی نشود بلکه باید دولت را حرکت دهد، مجلس باید به رهنمودهای حکیمانه رهبری توجه داشته باشد و آن خط کاری خود قرار دهد.

z1og_fefdjnd3y7qv

ارزش سهام عدالت به ۱۳ میلیون تومان رسید

بر اساس اطلاعات نمایش داده شده در سایت سهام عدالت، ارزش سهام عدالت افرادی که مبلغ اولیه سهام آنها ۵۲۰ هزار تومان بوده، هم اکنون به بیش از ۱۳ میلیون تومان رسیده است.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

 

z1og_fefdjnd3y7qv

سرپرست وزارت صنعت: دلار نفتی تقریبا تمام شده

حسین مدرس‌خیابانی، سرپرست وزرات صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به تحریم‌ها و جنگ اقتصادی دلار نفتی تقریباً تمام شده و باید به دنبال کسب دلار صنعتی باشیم. وی راهبرد اصلی وزارت متبوع خود را تامین مواد اولیه تولید و اختصاص ارز دولتی به این حوزه عنوان کرد و افزود: در این زمینه رایزنی‌های زیادی با بانک مرکزی صورت گرفته و بانک مرکزی آمادگی کامل خود را برای تامین ارز واردات مواد اولیه اعلام کرده تا بتوانیم با حداکثر توان به جهش تولید کمک کنیم.

z1og_fefdjnd3y7qv

آخرین اخبار از پرداخت وام 6 میلیون تومانی کرونا به رانندگان + جزئیات

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: رانندگانی که در سایت ثبت نام و مدارک‌شان تکمیل شده است، اداره کل راهداری هر استان اطلاعات آنها را بررسی می کند و به وزارت کار جهت پرداخت تسهیلات ارسال می کند.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

آقاتهرانی: با فیلتر اینستاگرام راه به جایی نمی‌بریم

مرتضی آقاتهرانی در گفتگو با شفقنا در خصوص اولویت‌های کمیسیون فرهنگی، اظهار کرد: اولین اولویت مهم ما در کمیسیون، بحث ازدواج جوانان است و باید به سمت ازدواج آسان حرکت کرد؛ برای رسیدگی به این موضوع نیاز است کمیته‌ای تشکیل دهیم؛ حتی از کمیسیون قضایی مجلس هم باید تعدادی از نماینده‌ها در این کمیته حضور داشته باشند تا مواردی مثل مهریه‌های بالا را بررسی کنند. رییس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: ما در زمین بیگانگان بازی می‌کنیم و اگر با اینستاگرام کار کرده باشید می‌بینید که وقتی اسم «قاسم سلیمانی» را به کار ببرید، بلافاصله حذف می‌شوید. با فیلتر کردن هم راه به جایی نمی‌بریم و باید به سراغ ایجاد «فضای ملی مجازی» برویم.

 

z1og_fefdjnd3y7qv

شرایط گرفتن وام اجاره خانه مستاجران + جزئیات

نایب رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران با اشاره به مصوبه پرداخت تسهیلات به مستاجران، گفت: مستاجرانی که کد رهگیری ندارند، می‌توانند با توجه به سابقه قرارداد اجاره خود به بنگاه‌های معاملات ملکی مراجعه و کد رهگیری را دریافت کنند.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

ورود سازمان تعزیرات به موضوع گرانی مرغ

اسفنانی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، قیمت تمام شده اقلام مصرفی در بازار را تعیین می‌کند، اگر در آینده قیمت مرغ و یا جوجه یک روزه افزایش یابد، تعزیرات به عنوان متولی برخورد با گرانفروشی به بحث افزایش قیمت در پی جوجه کشی ورود خواهد کرد. اینکه قیمت مرغ در چه زمانی افزایش پیدا می‌کند نامشخص است و به محض مشاهده هرگونه افزایش قیمتی به موضوع گرانفروشی ورود خواهیم کرد و در آن صورت یکی از مولفه‌های رسیدگی ما به این موضوع بحث معدوم سازی جوجه‌های یک روزه خواهد بود. /باشگاه خبرنگاران

z1og_fefdjnd3y7qv

آیا التهاب روده عاملی در زودرسی زوال عقل است ؟

دانشمندان آمریکایی دریافتند که بیماران التهابی روده با افزایش ۲ برابری احتمال ابتلا به زوال عقل مواجه هستند.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

۲۰ درصد تهرانی‌ها به کرونا مبتلا شده‌اند

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران گفت: پیش بینی می‌شود که ۱۴ تا ۲۰ درصد ساکنان شهر تهران تاکنون به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. بیشترین میزان ابتلا به کرونا در تهران مربوط به منطقه ۴ است. مناطق ۲، ۱۴ و ۵ تهران نیز در رده‌های دوم، سوم و چهارم قرار می‌گیرند. کمترین میزان ابتلا مربوط به مناطق ۲۱ و ۲۲ می‌باشد. در ۲۴ ساعت گذشته ۲۸۵ بیماردر بخش‌های عادی و ۹۳ بیمار نیز در بخش‌های ویژه بستری شدند که شاهد افزایش آماری بوده‌ایم. /تسنیم

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied