شمانیوز
شما نیوز

تصاویر لورفته از کادر درمان کلینیک سینااطهر + جزئیات

آخرین جزئیات حادثه انفجار در مرکز درمانی سینا اطهر و روند احراز هویت جانباختگان این حادثه را در این بسته خبری بخوانید.

تصاویر لورفته از کادر درمان کلینیک سینااطهر + جزئیات

آخرین جزئیات حادثه انفجار در مرکز درمانی سینا اطهر و روند احراز هویت جانباختگان این حادثه را در این بسته خبری بخوانید.

 

اسامی فوتی‌های حادثه مرکز درمانی سینا اطهر

سردار حمید هداوند جانشین رئیس پلیس پایتخت درباره حادثه شب گذشته کلینیک سینا اطهر با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴ نفر از عوامل مرکز تحت نظر هستند، اظهار کرد: تحقیق و بررسی از مدیر عامل بیمارستان، مدیر داخلی، مدیر تصویربرداری و متصدی سانترال ادامه دارد.

جانشین رئیس پلیس تهران بزرگ در پاسخ به این سوال که آیا این حادثه عمدی بوده است؟ گفت: تاکنون به این نتیجه نرسیده‌ایم که حادثه عمدی بوده باشد.

سردار هداوند با اشاره به اینکه احتمالا جرقه برق باعث بروز آتش‌سوزی شده است، اما علت حادثه در دست بررسی است و نتیجه آن متعاقبا اعلام می‌شود، گفت: متأسفانه در این حادثه ۱۹ نفر شامل ۱۶ زن و ۳ مرد جان خود را از دست داده‌اند.

جانشین رئیس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه هویت ۴ نفر از افراد فوت شده معلوم نیست، گفت: آیدا زمانی، لیلا عیوض خانی، لیدا خام دایی، مژگان دهقان، رها (فاقد فامیلی)، سوسن سلطان محمدی، خانم یاسمن، خانم دکتر تورانی، خانم رحمانی، محدثه رضی، شبنم دیبایی، مریم خرسندی، محسن پارسا، احسان گنجخانلو و دکتر محمد علی اکبری اسامی ۱۵ نفر از فوت‌شدگان است.

 

3cf4daf6-10c4-4ba7-ad77-ed1c7f5c7261

7ee1e484-35a8-4cc3-b914-2d24473595ed

183f4a01-8022-460f-b3ea-05f99f6ac98c

634c1b84-ff84-4e31-bfd8-73e27a7213c9

870b8ac4-fd8b-4403-8775-e5e3a5c3fbc4

c0c1cf98-82bc-46a8-b48b-5e5cab4d3212

e487f8ee-dc62-47de-ab24-f05a0ee9b3ff

 

 

صدور ۳ اخطار ایمنی برای کلینیک سینا اطهر

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در تشریح جزئیات بازدید خود از کلینیک سینا اطهر در خیابان شریعتی گفت: متأسفانه در حادثه انفجار و آتش سوزی تعداد ۱۹ نفر از شهروندان جان خود را از دست دادند و باید گفت حادثه‌ای دلخراش بود.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا علت حادثه مشخص شده است یا خیر، افزود: بر اساس گفته‌های کارشناسان، در کنار درب ساختمان اتاقکی ساخته شده بود که در آن کپسول‌های اکسیژن نگهداری می‌شد که به دلیل نقص در سیستم برق و گرما موجب آتش سوزی شد.

هاشمی ادامه داد: پس از شروع آتش سوزی دود به سرعت به طبقه چهارم این ساختمان که اتاق جراحی بود، منتقل شده که متاسفانه موجب خفگی افراد شده است.

او بیان کرد: تا پشت بام ساختمان کلینیک رفتم و آن‌چه که گزاش شد حاکی از آن بود در بخشی از مسیر راه پله نیز دپو مواد اشتعال زا انجام شده بود که کار امدادرسانی شب گذشته نیرو‌های آتش نشانی را با مشکل مواجه کرد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: نکته قابل تأمل درباره این ساختمان این است که در ۳ نوبت در سال‌های ۹۴، ۹۶، ۹۷ با موضوع ایمنی اخطار داده شده بود که آخرین اخطار در سال ۹۷ از بازرسی اماکن بود.

 

جزئیات حادثه انفجار در کلینیک سینا اطهر+ تصاویر

 

هاشمی ادامه داد: مالک ساختمان در سال ۹۸ اقدام‌هایی را در جهت ایمنی ساختمان انجام داده بود که یکی از آن‌ها نصب سیستم اطفای حریق بود که فعال نبود.

او بیان کرد: ضمن عرض تسلیت به خانواده جان باختگان حادثه لازم است به این نکته تأکید کنم که شهرداری مناطق لازم است تعداد سرکشی‌ها از ساختمان‌های نا ایمن موجود را افزایش دهند تا دیگر شاهد این دست از اتفاق‌ها نباشیم.

 

علت حادثه انفجار کلینیک سینا اطهر عصر امروز اعلام می‌شود

منصور درجاتی مدیر کل بحران استان تهران با اشاره به جلسه‌ای که صبح امروز برای بررسی علت حادثه انفجار در کلینیک سینا اطهر برگزار شد، گفت: هنوز علت حادثه به طور دقیق محرز نشده است و نظراتی که تاکنون به عنوان علت حادثه اعلام شدند، نه به صورت قطعی احراز شدند و نه می‌توانیم آن‌ها را رد کنیم.

وی افزود: علت حادثه در جلسه کمیته امنیتی استان تهران که بعد از ظهر برگزار می‌شود، مشخص خواهد شد.

 

جزئیات حادثه انفجار در کلینیک سینا اطهر+ تصاویر

 

مدیر کل بحران استان تهران ادامه داد: کلینیک خیابان شریعتی که دچار سانحه شده، با مجوز وزارت بهداشت دایر شده بود که البته پیش از سال ۸۲ مجوز مسکونی داشت و بعد به درمانی تغییر کاربری داده است.

درجاتی در خصوص تغییر کاربری ساختمان کلینیک سینا اطهر گفت: شهرداری در خصوص تغییر کاربری مشاغل مرتبط با پزشکی دستورالعمل دارد و طبق آن عمل کرده، لذا این تغییر کاربری منعی نداشته است.

 

دستور رئیسی به دادستان تهران برای شناسایی دقیق عوامل حادثه انفجار کلینیک سینا اطهر

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه در پیامی جان باختن تعدادی از هموطنان در حادثه انفجار مرکز درمانی سینا اطهر تهران را تسلیت گفت و شناسایی دقیق عوامل بروز این حادثه و رسیدگی به مشکلات قضایی و حقوقی خانواده‌های داغدار را خواستار شد.

 

جزئیات حادثه انفجار در کلینیک سینا اطهر+ تصاویر

 

توضیحات اورژانس تهران درباره حادثه انفجار کلینیک سینا اطهر

پیمان صابریان رئیس اورژانس تهران در نشست خبری ویدیو کنفرانسی با خبرنگاران درباره حادثه انفجار در خیابان شریعتی اظهار کرد: بلافاصله پس از اعلام انفجاز به ۱۲ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه موتورلانس و ۱۸ تیم عملیاتی در محل حادثه حضور داشتند و علاوه بر اینکه صحنه را برای ارائه خدمات ایمن کردند، از حوادث ناگوار نیز جلوگیری کردند.

او ادامه داد: متاسفانه در صحنه ۸ نفر فوت شدند و یک نفر در حین احیای قلبی به بیمارستان منتقل شد، اما متاسفانه این فرد جان باخت، ۱۵ مصدوم سرپایی داشتیم که در محل درمان و ترخیص و ۹ نفر به بیمارستان منتقل شدند و این ۹ نفر شرایط پایدار و مناسبی دارند.

 

جزئیات حادثه انفجار در کلینیک سینا اطهر+ تصاویر

 

صابریان گفت: علت حادثه را باید متخصصان، پس از بررسی اعلام کنند و نتیجه کارشناسی اعلام شود و ساختمانی که دچار حادثه شد، دی کلینیک و دارای مرکز تصویربرداری، آزمایشگاه و مرکز جراحی محدود بود، خوشبختانه در جریان حریق شب گذشته با همکاری آتش نشانی و پدافند غیرعامل وزارت بهداشت از انتشار و انفجار گاز هلیوم که می‌توانست اتفاق بدی را رقم زند، جلوگیری شد.

صابریان ادامه داد: در حادثه شب گذشته، اغلب افرادی که دچار حادثه شدند افرادی بودند که در ساختمان دچار انفجار حضور داشتند و خوشبختانه برای عابران و همسایه‌ها اتفاق خاصی نیفتاده است.

رئیس اورژانس تهران درباره ایمنی مراکز درمانی و توصیه اورژانس در این زمینه، گفت: درخواست ما همواره این بوده که در ساخت ساختمان‌ها و ارائه مجوزهای درمانی به مراکز درمانی و تصویربرداری در سطح کشور، از نظر ایمنی و اینکه بتوانیم خدمات خوبی به آن لوکیشن ارائه کنیم، از ما نظرسنجی شود اما تا کنون این اتفاق نیفتاده است.

صابریان گفت: ما با افزایش تعداد پایگاه‌ها در تهران تلاش می‌کنیم که بتوانیم خدمات را با سرعت بیشتر و کیفیت بالاتر ارائه کنیم، اما به هر حال خیلی از ساختمان‌ها در شهر تهران از نظر ایمنی شرایط لازم را ندارند و همین موضوع باعث می‌شود این حوادث بیشتر باشد و ما هم در ارائه خدمات با مشکل مواجه شویم.

 

شروع تحقیقات قضایی خارج از نوبت برای بررسی حادثه انفجار کلینیک سینا اطهر

علی القاصی دادستان تهران با تأکید بر اینکه پرونده آتش سوزی کلینیک سینا اطهر با دقت و سرعت در دادسرا در حال رسیدگی است، اظهار کرد: از همان ابتدای وقوع حادثه دادستانی با همراهی بازپرس و دادسرای جنایی و همکاران قضایی در صحنه حضور یافتند و یک تیم کارشناسی بنا به دستور بازپرسی ماموریت پیدا کرد که ابعاد مختلف این حادثه را سریعا بررسی و اظهار نظر کنند.

وی افزود: کار شناسایی اجساد با حضور دادسرای جنایی تهران آغاز و اجساد به پزشکی قانونی منتقل شدند و تعیین علت فوت در دست بررسی است.

دادستان تهران اضافه کرد: شب گذشته دستورات قضایی لازم برای حفظ و نگهداری صحنه و عدم تردد افراد غیرمرتبط توسط اوامر پلیس صادر شده است و یک تیم کارشناسی بنا به دستور بازپرسی ماموریت پیدا کردند که ابعاد مختلف این حادثه را بررسی و در خصوص علت و چگونگی حادثه سریعا بررسی و اظهار نظر کنند.

 

جزئیات حادثه انفجار در کلینیک سینا اطهر+ تصاویر

 

القاصی افزود: هویت تمامی اجساد با توجه به اینکه دچار سوختگی نشده بودند و در اثر آلودگی و گرما و دود ناشی از آن دچار خفگی شده بودند، مشخص و مقرر شد که بعد از تعیین علت فوت اجساد به دستور مقام قضایی تحویل بستگان و خانواده‌های آنان شود.

وی گفت: تحقیقات قضایی شروع شده و این پرونده خارج از نوبت با دقت و سرعت به منظور علت و چگونگی حادثه و برخورد با مقصران احتمالی در حال بررسی است.

گفتنی است، حدود ساعت ۲۱ دیشب کلینیک سینا اطهر در محله خیابان شریعتی پایین‌تر از میدان قدس کوچه ماهروزاده دچار حریق شد.

 

شناسایی هویت ۱۴ جانباخته حادثه انفجار خیابان شریعتی/ احتمال تحویل اجساد تا پایان امروز

فروزش مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران درباره احراز هویت اجساد جانباختگان حادثه انفجار در خیابان شریعتی گفت: روند انتقال اجساد به پزشکی قانونی صورت گرفته و تشخیص هویت انجام شده است، اگر نیاز به بررسی و معاینه تکمیلی باشد آن‌ها را انجام می‌دهیم و نهایتا با صدور جواز دفن اجساد به خانواده‌ها تحویل داده می‌شوند.

مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران ادامه داد: شناسایی هویت پیکر‌ها در حال انجام است و لازمه اصلی شناسایی پیکر‌ها حضور تمام خانواده‌ها است و تاکنون ۱۴ خانواده از متوفیان به ما مراجعه کرده‌اند و منتظر هستیم سایر خانواده‌ها هم مراجعه کنند.

وی با اشاره به یکی از مصدومانی که از کلینیک به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شده بود، گفت: متوجه شدیم که او هم جان خود را از دست داده و بر همین اساس بحث هماهنگی و انتقال پیکر فرد متوفی در حال انجام است و با حضور بستگان او معاینات پزشکی مراحل انتقال و تحویلش انجام خواهد شد.

فروزش با اشاره به زمان تحویل اجساد جانباختگان حادثه انفجار کلینیک سینا اطهر به خانواده‌هایشان تصریح کرد: این موضوع بستگی به دستور مقام قضایی دارد، اما تعیین علت فوت با توجه به اینکه اجساد سالم هستند با معاینه و تأیید ظاهری بستگان انجام می‌شود و نیازی به انجام آزمایشات ژنتیکی نیست و امیدواریم تا پایان امروز با همراهی و همکاری بستگان متوفیان، تحویل اجساد را انجام دهیم.

 

علت انفجار خیابان شریعتی نشت گاز و اتصال برق نیست

منصور درجاتی مدیر کل بحران استان تهران با اشاره به حادثه انفجار کلینیک سینا اطهر در خیابان شریعتی گفت: اگرچه در ساعات اولیه دلایل حادثه مواردی چون نشت گاز و اتصال برق عنوان شد، اما ادامه بررسی‌ها نشان داده که علت حادثه این موارد نبوده است.

مدیر کل بحران استان تهران تصریح کرد: در حال حاضر جلسه‌ای تشکیل دادیم تا جزئیات حادثه بیشتر واکاوی شود و به علت اصلی پی ببریم.

درجاتی تصریح کرد: در پایان جلسه نتیجه آن اعلام خواهد شد.

 

دستور روحانی برای بررسی دقیق علت انفجار کلینیک سینا اطهر

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور با ابراز تأثر عمیق از وقوع حادثه تلخ و دلخراش انفجار و آتش‌سوزی در مرکز درمانی سینا اطهر تهران که منجر به جان باختن و مجروح شدن تعدادی از بیماران و کادر درمانی این مرکز شد، از دستگاه‌های ذی‌ربط خواست هر چه سریع‌تر نسبت به بررسی دقیق و کارشناسانه علت وقوع این حادثه اقدام کرده و اهتمام ویژه برای رسیدگی به مصدومین و خانواده‌های داغ‌دیده و تسکین آلام آنان داشته باشند.

 

جزئیات حادثه انفجار در کلینیک سینا اطهر+ تصاویر

 

اسامی مصدومان حادثه کلینیک سینا اطهر اعلام شد

سازمان اورژانس کشور اسامی و آخرین وضعیت مصدومان حادثه انفجار شب گذشته در مرکز درمانی سینا اطهر در میدان قدس را تشریح کرد.

از ۹ مصدوم این حادثه که به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شده بودند، متاسفانه یک تن جان باخت، یک نفر همچنان بستری است و هفت نفر از آنها نیز ترخیص شدند.

 

اسامی و آخرین وضعیت مصدومان حادثه شب گذشته کلینیک سینا اطهر به شرح زیر است.

 

جزئیات حادثه انفجار در کلینیک سینا اطهر+ تصاویر

 

دستور بازداشت ۴ نفر از مدیران کلینیک سینا اطهر صادر شد

سردار کیوان ظهیری رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ گفت: پس از وقوع انفجار در کلینیک سینا اطهر و بررسی صحنه حادثه دستور بازداشت ۴ نفر از مدیران و مسئولان فنی و تأسیسات ساختمان کلینیک سینا اطهر به دلیل کم کاری و بی توجهی صادر شد.

وی افزود: در حال حاضر یکی از این افراد دستگیر شده و ۳ نفر دیگر نیز تحت پیگرد قانونی برای دستگیری هستند.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت تصریح کرد: دستور دستگیری این ۴ نفر برای بررسی بیشتر پرونده و جوانب وقوع حادثه صادر شده است.

 

جزئیات فرآیند احراز هویت پیکرهای حادثه انفجار کلینیک سینا اطهر

فروزش مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران درباره روند احراز هویت جانباختگان حادثه انفجار مرکز درمانی سینا اطهر در خیابان شریعتی اظهار کرد: تاکنون ۱۸ پیکر شامل ۱۵ زن و ۳ نفر مرد به پزشکی قانونی ارجاع شده‌اند.

وی افزود: متأسفانه شب گذشته یک نفر از مصدومان هم که به بیمارستان منتقل شده بود فوت کرد و مراحل انتقال جسد این متوفی هم در حال انجام است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران گفت: از ساعاتی قبل با حضور بستگان متوفیان در مرکز تشخیص آزمایشگاهی استان تهران واقع در کهریزک مراحل شناسایی و تأیید هویت پیکر‌ها در حال انجام است.

فروزش تصریح کرد: ان شاءالله تعیین علت فوت سریعاً انجام می‌شود و با دستور مقام قضایی این اجساد تحویل بستگان خواهد شد.

 

جزئیات حادثه انفجار در کلینیک سینا + تصاویر

جزئیات حادثه انفجار در کلینیک سینا + تصاویر

 

انتقال اجساد حادثه انفجار خیابان شریعتی تهران به پزشکی قانونی

پزشکی قانونی استان تهران درباره احراز هویت جانباختگان حادثه انفجار مرکز درمانی سینا اطهر اعلام کرد: تاکنون اجساد ۱۸ تن از جانباختگان حادثه شب گذشته آتش سوزی در کلینیک سینا اطهر خیابان شریعتی تهران جهت تعیین علت فوت به مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شدند.

همچنین این سازمان اعلام کرد: پس از بررسی و احراز هویت با دستور مقام قضایی اجساد تحویل بستگان درجه اول خواهد شد.

 

جزئیات حادثه انفجار در کلینیک سینا اطهر+ تصاویر

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۷۵ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied