شمانیوز
شما نیوز

چرا از چای کیسه ای می توان دو بار استفاده کرد

نوشیدن دمنوش های گیاهی و چای سبز بدون شک برای سلامت عمومی بدن مفید است.

چرا از چای کیسه ای می توان دو بار استفاده کرد

نوشیدن دمنوش های گیاهی و چای سبز بدون شک برای سلامت عمومی بدن مفید است.

غلبه بر پیری زودرس

بهبود آفتاب سوختگی  و آسیب دیدگی پوست

بیشتر افراد پس از استفاده از چای کیسه ای و دمنوش های کیسه ای را دور می اندازیم. اما بهتر است بدانید دمنوش ها و چای های کیسه ای استفاده شده، فواید مختلف دیگری نیز دارد. اگر از این مطلب تعجب کرده اید، ادامه مطلب را مطالعه کرده تا از این پس، دمنوش های کیسه ای استفاده شده را دور نیندازید.

1-لایه برداری پوست

چای کیسه ای استفاده شده می تواند مانند یک لایه بردار ملایم برای پوست شما عمل کند. بافت چای می تواند پوست شما را عمیقا پاکسازی کند. همچنین به از بسته شدن منافذ پوست جلوگیری کرده و هرگونه آلودگی و سلول های مرده را از آنها خارج کرده و پوست را تمیز می کند. به علاوه می تواند پوست را درخشان کند.

2-برطرف شدن پف زیر چشم

 همه ما شب های طولانی و سختی که همراه با بی خوابی بوده اند را در زندگی داشته و خواهیم داشت. فردای این گونه شب ها چشم ها خسته به نظر رسیده و زیر چشم ها یا روی پلک ها پف می کند. بهترین روش برای از بین بردن آن ها قرار دادن چای کیسه ای سرد روی چشم هااست و مانند معجزه عمل کرده و چشم ها را بهبود می بخشد.

3-بهبود آفتاب سوختگی و آسیب دیدگی پوست

اگر پوستی حساس دارید، احتمال اینکه بیشتر دچار آفتاب سوختی و آسیب های پوستی شوید وجود دارد. چای کیسه ای می تواند این آسیب ها را بهبود بخشد. چند عدد چای کیسه ای استفاده شده را 30 دقیقه در یخچال قرار دهید و سپس آن را روی قسمت های آسیب دیده قرار دهید و 15 دقیقه صبر کنید. مواد مغذی موجود در آن هر گونه التهابی را بهبود بخشیده و تسکین می دهد. برای نتایج بهتر می توانید دو بار در روز این کا را تکرار کنید.

4-غلبه بر پیری زودرس

پوست به مرور زمان خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و با گذشت هر روز آسیب پذیر تر می شود. این موضوع با عادات و رفتار های اشتباه روزانه، همراه شده و چین و چروک را روی پوست پدید می آورند. چای های کیسه ای کمک می کند پوست شما دباره خاصیت ارتجاعی خود را به دست آورد. محتویات درون چای سبز کیسه ای را در ظرفی خالی کرده و با چند قطره آب لیمو و ژل آلوئه ورا مخلوط کنید  ماسک برای صورت خود درست کنید. ماسک را روی پوست صورت و گردن خود قرار داده و پس از 5 تا 10 دقیقه شستشو دهید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied