شمانیوز
شما نیوز

مدارس این استان غیرحضوری است

معاون آموزش ‌و پرورش استان قم، گفت: سال گذشته ۸۵ درصد دانش آموزان استان قم از شبکه شاد استفاده کردند، آن دسته از دانش‌آموزانی که هیچ‌گونه امکانات نداشته باشند به‌وسیله پک‌های آموزشی این مشکل را برطرف می‌کنیم.

مدارس این استان غیرحضوری است

علیرضا یاری ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران استان که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، اظهارکرد: تعداد قابل‌توجهی از مدارس استان علی‌رغم مشکلاتی که داشتند دهه اول محرم در راستای برگزاری مراسم عزاداری با هیات‌های مذهبی همکاری خوبی داشتند.

وی افزود: حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش روز تاسوعای حسینی در برخی از هیات‌هایی که در مدارس استان برگزار شد حضور پیدا کرد و در مراسم عزاداری شرکت شد.

معاون آموزش‌وپرورش استان قم بیان کرد: با تصویب ستاد ملی کرونای کشور از ۱۵ شهریورماه مدارس سراسر کشور فعالیت خود را آغاز می‌کنند و باید مقدمات بازگشایی انجام شود، روز گذشته جلسه روسای آموزش‌وپرورش سراسر کشور با سخنان مقام معظم رهبری برگزار شد وتاکید بر این است که در هر شرایطی مدارس بازگشایی شود.

یاری عنوان کرد: با توجه به شیوه‌نامه آموزش‌وپرورش سه وضعیت برای بازگشایی مدارس اعلام‌شده است، وضعیت سفید همانند شرایط عادی است و دانش آموزان به مدارس مراجعه می‌کنند، در وضعیت زرد مدارس نیمه‌حضوری و یک روز در میان است که در دوره ابتدایی دانش آموزان یک روز در میان به مدرسه می‌روند، در دوره متوسطه اول و دوم دانش آموزان یک هفته دو روز و هفته بعد سه روزبه مدرسه می‌روند.

وی بابیان اینکه در وضعیت قرمز حضور دانش آموزان در مدارس ممنوع است، گفت: در این وضعیت عوامل اداری و مدیر موظف هستند در مدارس حضورداشته باشند، معلمان باید از طریق فضای مجازی و شبکه شاد اقدام به تدریس کنند و همه دروس تحصیلی در این شبکه وجود دارد.

برنامه‌ریزی مناسبی برای بازگشایی مدارس استان قم انجام شده است

معاون آموزش‌وپرورش استان قم بابیان اینکه بازگشایی مدارس اقدام بسیار بزرگی است که برنامه‌ریزی مناسبی در این زمینه انجام‌شده است، ادامه داد: با توجه به شیوه‌نامه وزارت آموزش‌وپرورش و با تلاش شبانه‌روزی همکاران، مدارس استان آمادگی لازم برای بازگشایی و کلاس‌بندی را داشته‌اند.

یاری تصریح کرد: مدارس قم به‌صورت غیرحضوری بازگشایی می‌شوند، اعلام کردیم مدارس ازنظر نظافت، برنامه‌ریزی، تأمین نیروی انسانی و فضای فیزیکی آمادگی کامل را همانند سال‌های گذشته داشته باشند، برنامه هفتگی مدارس را به‌گونه‌ای به مدیران آموزشی گفته‌ایم که انعطاف لازم را داشته باشند که اگر از وضعیت قرمز به وضعیت زرد برسیم برنامه هفتگی مدارس دچار اخلال نشده دانش آموزان دچار سردرگمی نشوند.

وی بابیان اینکه آمادگی لازم برای بازگشایی مدارس در سه وضعیت کرونایی راداریم، خاطرنشان کرد: اواخر سال تحصیلی گذشته ۸۵ درصد دانش آموزان استان قم از شبکه شاد استفاده کردند، ممکن است که ۱۵ درصد دانش آموزان به این شبکه و هیچ‌گونه امکانات دسترسی نداشته باشند که به‌وسیله جزوات و پک‌های آموزشی این مشکل را برطرف می‌کنیم.

 
منبع: تسنیم

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied