شمانیوز
شما نیوز

خانواده‌ها بر اقدامات بهداشتی مدارس نظارت کنند

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش گفت: خانواده‌ها روند رعایت موارد بهداشتی توسط مدرسه را نظارت و تخلفات را گزارش کنند.

خانواده‌ها بر اقدامات بهداشتی مدارس نظارت کنند

زهرا مظفر درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح مدارس کشور اظهار کرد: دستورالعمل بهداشتی به‌صورت سختگیرانه تدوین و به مدارس کشور ابلاغ شده است. سه شاخص اصلی که باید توسط مدارس رعایت شود این است که مدرسه در صورتی که آمار دانش‌آموزان بالاست باید آنها را گروه‌بندی کند، فاصله‌گذاری اجتماعی تا ۱.۵ متر رعایت شود و زدن ماسک توسط دانش‌آموزان و کادر مدرسه الزامی است.

وی افزود: ساعات آموزش حتی با وجود اینکه کلاس‌های درس با آمار کم دانش‌آموزان و رعایت فاصله اجتماعی برگزار می‌شود نباید بیش از ۳۵ دقیقه باشد، زمانی که دانش‌آموزان برای زنگ تفریح می‌روند مجدد کلاس‌ها ضدعفونی شود.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش درباره اینکه اجرای دستورالعمل بهداشتی و نظارت بر آن بر عهده کجاست؟ گفت: اولیای مدرسه ناظر افتخاری ما در مدرسه هستند. درخواست این است خانواده‌ها نقش نظارتی خود را ایفا کنند البته کلاس‌های آموزشی متعددی برای همه مدیران مدارس به منظور و برای ضدعفونی مدرسه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شده است.

مظفر درباره اینکه خانواده‌ها مشکلات را چگونه اطلاع دهند، بیان کرد: مشکل ابتدا به رئیس انجمن اولیا و مربیان مدرسه منعکس شود تا با مدیر گفت‌وگو کند، اگر به نتیجه نرسیدند می‌توانند به کارشناس ارزیابی منطقه و استان موضوع را منعکس کرده یا اینکه در سایت سامانه پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش، شکایت خود را ثبت کنند.البته در این سایت گزینه گزارش مردمی و نظارت همگانی وجود دارد که خانواده‌ها فقط مشکلات را اطلاع رسانی می‌کنند تا ما رسیدگی کنیم اما اگر بخواهند از نتیجه مطلع شوند باید حتماً با اسم خودشان ثبت شکایت کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مدیران مدارس می‌توانند برای تامین تجهیزات بهداشتی از خانواده‌ها هزینه دریافت کنند، افزود: آموزش و پرورش اعتبارات بهداشتی را به مدارس تخصیص می‌دهد و یک مرحله انجام شده و مرحله دوم در راه است اما چون کلاس‌ها حضوری برگزار می‌شود به کمک خیران که همواره در کنار آموزش و پرورش هستند، نیاز داریم تا در بحث سلامت دانش‌آموزان نیز اقداماتی را انجام دهند و این کار خیر که مربوط به سلامت فرزندان این سرزمین است قطعاً ماندگار خواهد بود

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش متذکر شد: مدیران مدارس دولتی، خاص و غیر دولتی اجازه ندارند بابت تهیه وسایل بهداشتی و ضدعفونی کننده، وجه اجباری دریافت کنند و این ممنوع است و خانواده‌ها از طریق سامانه شکایات آموزش و پرورش موارد را اعلام کنند.

 

منبع: تسنیم

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied