شمانیوز
شما نیوز

اصابت۵۰راکت جنگ قره‌باغ به خداآفرین

فرماندار خداآفرین از اصابت ۵۰ راکت جنگی از مناقشات قره‌باغ به اراضی و روستاهای این شهرستان خبر داد، گفت: ۳۲ واحد مسکونی در جریان جنگ قره‌باغ در روستاهای خداآفرین خسارت دید.

اصابت۵۰راکت جنگ قره‌باغ به خداآفرین

فرماندار خداآفرین از اصابت ۵۰ راکت جنگی از مناقشات قره‌باغ به اراضی و روستاهای این شهرستان خبر داد، گفت: ۳۲ واحد مسکونی در جریان جنگ قره‌باغ در روستاهای خداآفرین خسارت دید.

علی امیری‌راد با اشاره به خسارت راکت‌ها و خمپاره‌های سرگردان ناشی از جنگ قره‌باغ به برخی از روستاها و مزارع کشاورزی شهرستان خداآفرین، اظهار داشت: به بار آمدن خسارت از ناحیه اصابت راکت‌ها و خمپاره‌های سرگردان در پی مناقشات جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه‌ی قره‌باغ اتفاقی نادر و استثنایی است و برای جبران خسارت اتفاقی عادی نبود که برای آن راهکار و پیش‌بینی‌هایی صورت بگیرد.

وی افزود: جبران خسارت‌های وارده به واحدهای مسکونی مرزنشینان خداآفرینی را از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پیگیری هستیم تا به ساخت مسکن برای خانواده‌هایی که بر اثر اصابت راکت‌های سرگردان واحدهای مسکونی‌شان دچار آسیب شده است و از طرفی دادستان خداآفرین خواسته‌ایم تا به عنوان مدعی‌العلوم و از طریق مقامات بالادستی موضوع جبران خسارت را از کشورهای طرفین پیگیری شود.

فرماندار خداآفرین بابیان اینکه جبران خسارت‌های جنگ قره‌باغ در خداآفرین را از طریق شورای تأمین آذربایجان شرقی و کشور پیگیری می‌کنیم، گفت: از سه جهت پیگیری جبران خسارت‌ها هستیم؛ البته اولویت اول‌مان حل مشکلات ۲ خانواده‌ای است که واحد مسکونی‌شان بر اثر اصابت راکت‌های جنگی از آن‌سوی مرز به طور کامل تخریب شده است.

امیری‌راد در پاسخ به سوالی مبنی‌بر این‌که جمع‌بندی شما از خسارت‌های ناشی از مناقشات کشورهای همسایه در منطقه‌ی قره‌باغ در روستاهای خداآفرین به چه میزان است، گفت: در گزارش‌های اولیه ما تخریب ۲ واحد مسکونی و مابقی خسارت‌های جزئی داشته‌اند و هنوز در گزارش اولیه ارزش ریالی خسارت‌ها را برآورد نکرده‌ایم و نیاز است که با اکیپ کارشناسی میزان خسارت جنگ قره‌باغ در روستاهای خداآفرین مشخص شود.

وی از خسارت جنگ قره‌باغ به تخریب ۲ واحد مسکونی و خسارت جزئی نزدیک به ۳۰ واحد مسکونی در روستاهای شهرستان خداآفرین خبر داد و یادآور شد: جمعاً تاکنون ۳۲ واحد مسکونی بر اثر اصابت راکت‌های سرگردان از جنگ قره‌باغ در خداآفرین خسارت دیده‌اند و به بخشی از اراضی کشاورزی و خودروی مرزنشینان نیز خسارت‌هایی وارد شده است.

فرماندار خداآفرین در پاسخ به سوال دیگری در خصوص این‌که آیا جنگ قره‌باغ؛ کشاورزان خداآفرینی را در کشت محصولات کشاورزی دچار خسارت کرده است، خاطرنشان کرد: اوایل به دلیل تبادل آتش میان کشورهای همسایه؛ کشاورزان نمی‌توانستند محصولات خود را برداشت کنند و زمانی که موقعیت تغییر کرد کشاورزان اقدام به برداشت محصولات کردند و اکنون در آن اراضی هیچ‌گونه مشکلی نداریم.

امیری‌راد یادآور شد: از زمان آغاز درگیری‌ها در منطقه قره‌باغ تا به امروز؛ ۵۰ راکت سرگردان به روستاها، اراضی کشاورزی و مرتعی محدوده شهرستان خداآفرین اصابت کرده است.

 

 

منبع: مهر

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied