شمانیوز
شما نیوز

علائم سکته مغزی چیست؟

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه سکته مغزی یکی از علل اصلی مرگ است، گفت: ممکن است فرد بر حسب درگیری قسمت های مختلف مغز علائمی چون بی حسی، فلج یک طرفه بدن، تاری دید، اختلال در تکلم و سرگیجه‌های عصبی را تجربه کند.

علائم سکته مغزی چیست؟

دکتر محمد کمانگر، متخصص مغز و اعصاب و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: 29 اکتبر مصادف با 7 آبان ماه با هماهنگی سازمان جهانی بهداشت روز جهانی سکته مغزی نامگذاری شده است. سکته مغزی یکی از علل اصلی مرگ در سراسر جهان است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز بیان کرد: سکته مغزی می‌تواند درجات متفاوتی از ناتوانی را بر جای گذارد. عواملی مانند چاقی، کم تحرکی، استرس، چربی، دیابت و فشار خون از جمله عواملی است که احتمال بروز سکته مغزی را افزایش می‌دهد و می توان با سبک زندگی سالم، تغذیه مناسب و ورزش از سکته مغزی جلوگیری کرد.

کمانگر افزود: چهار ساعت اول بروز سکته مغزی بسیار اهمیت دارد و اگر فرد سریعا به مراکز درمانی منتقل شود می‌توان از بسیاری از آسیب‌های پیشرفته تر جلوگیری کرد. ممکن است فرد بر حسب درگیری قسمت‌های مختلف مغز علائمی چون بی حسی، فلج یک طرفه بدن، تاری دید، اختلال در تکلم و سرگیجه‌های عصبی را تجربه کند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: دیده شده در افراد مبتلا به کرونا در خون شان لخته هایی ایجاد می شود و این لخته ها در ناحیه مغز ممکن است در افراد باعث سکته مغزی شود و بر سیستم عصبی نیز گاهی تاثیر خواهد داشت.

 

 

منبع: فارس

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied