شمانیوز
شما نیوز

رییس پژوهشکده سوانح طبیعی خبر داد

همکاری تشکل‌های جهانی با پژوهشکده سوانح طبیعی در زمینه حفظ هویت مناطق زلزله‌‌زده

تخریب واحدهای مسکونی روستایی بر اثر زلزله رامیان رییس پژوهشکده سوانح طبیعی از همکاری تشکل‌های جهانی با این پژوهشکده در زمینه مطالعات حفظ هویت مناطق زلزله‌‌زده خبر داد.

همکاری تشکل‌های جهانی با پژوهشکده سوانح طبیعی در زمینه حفظ هویت مناطق زلزله‌‌زده

به گزارش شمانیوز، سید امیرحسین گرکانی، رئیس پژوهشکده سوانح طبیعی در سمینار روز ایمنی زلزله که همزمان با هفدهمین سالگرد وقوع زلزله بم در تهران برگزار شد، با بیان اینکه پس از وقوع این سانحه دلخراش پژوهشکده سوانح طبیعی روی موضوعاتی نظیر، ایمنی و هویت و بافت فرسوده تمرکز داشته است، گفت:در مسئله ایمنی پس از وقوع زلزه بم به یافته‌‌های خوبی دست پیدا کردیم  اما در هویت و بافت فرسوده نتوانستیم به اهداف مورد نظر برسیم.

گرکانی با تاکید بر اینکه معماری بم بعد از زلزله  حفظ نشد گفت: هویت و معماری شهر باستانی بم آن‌‌طور که دلمان می‌‌خواست حفظ نشد تا همانند گذشته دارای سبک و معماری خاصی باشد.

به گفته وی با این که در مورد مشارکت مردمی و ایمنی به نکات خوب بسیارخوبی دست یافته‌‌ایم، اما در هویت بم به اهدافمان نرسیدیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه در سال‌های پس از زلزله، تفاهم‌‌نامه ویژه‌‌ای در جهت ارتقای ایمنی و حفظ هویت بافت های فرسوده با انجمن جهانی رمیسک منعقد شد که می تواند زمینه همکاری مناسبی برای طرح های مطالعاتی در این حوزه باشد.

 گرکانی تصریح کرد: در فرآیند امدادرسانی اولیه به مصدومان زلزله بم یش از ۳۰ گروه امدادی  حضور داشتند که باعث شد به یافته‌‌های خوبی در حوزه ایمنی و افزایش  مشارکت مردمی  در حوادث طبیعی دست یابیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied