شمانیوز
شما نیوز

اخبار حوادث

جنجالی‌ترین پرونده‌های جنایی در سالی که گذشت| ماجرای کلثوم اکبری ‌و قصه عجیب سربازان

پرونده های جنایی در سال ١۴٠٢ سر و صدای زیادی به پا کرده است. از جمله این پرونده‌ها مربوط به زن میانسالی به نام کلثوم اکبری بود.

جنجالی‌ترین پرونده‌های جنایی در سالی که گذشت| ماجرای کلثوم اکبری ‌و قصه عجیب سربازان

به گزارش شمانیوز،  قتل‌بخش مهمی از اخبار حوادث را تشکیل می‌دهند. قتل هایی که در جامعه سر و صدای زیادی می کنند؛ بخشی از پرونده‌های اخبار حوادث را تشکیل می‌دهند.

هرسال خبرنگاران حوادث و جنایی یک پرونده آخر سال از اتفاقاتی که رخ داد می‌نویسند. برای خودشان هم یک دسته‌بندی دارند که مثلا کدام پرونده‌ها مهم‌تر بود یا کدام مدل قتل‌ها بیشتر تکرار شد. مثلا یک سال، سال خشم دامادهای خانواده است مثل 1401 که دست به قتل خانواده همسر و همسرشان زدند. یا مثل سال 1400 که فرزندکشی بیشتر بود.

این آمار خیلی دقیق نیست فقط با توجه به میزان پرونده‌ها است که دیده می‌شود. امسال اما سال عجیبی بود از قتل داریوش مهرجویی کارگردان معروف سینما تا مورد عجیب کلثوم اکبری. همه مورد سوژه جنایی در این سال مطرح بود؛ از پدرکشی و مادرکشی تا قتل فرزندخوانده. شاید بتوان گفت در این سال اما سربازانی که دست به قتل هم‌صنف خود زدند هم کم نبود. پنج پرونده جنایی امسال را نگاهی می‌اندازیم.

کلثوم اکبری با پرونده قتل همسران

وقتی خبر قتل همسران به دست یک زن متولد سال 1346 به نام کلثوم اکبری منتشر شد همه حیران بودند یک زن چگونه حدود 11 مرد را کشته است. او بعد از مهین قدیری نام دومین قاتل زنجیره‌ای زن را یدک می‌کشد البته از نظر تعداد قتل‌ها او قتل‌های بیشتری در پرونده‌اش دارد. اواخر تابستان امسال این خبر منتشر شد. ماجرای کلثوم اکبری از مازندران که طی ده سال به عقد موقت مردان سالخورده درآمده بعد با کمک داروی قند و فشار آنها را بی‌جان کرده بعد خفه کرده یا به مرور زمان آنها را کشته است.

سپس مهریه و اموالی که به نامش بوده گرفته و به تنها دخترش می‌داده است. در خطه مازندران و قائمشهر این زن 13 بار ازدواج می‌کند و اولین بار 11 سالگی او را شوهر می‌دهند. آخرین قربانی کلثوم که دستش را فرزندان مرد رو کردند غلامرضا ۸۲ ساله بود که با مهریه ۵۰۰ میلیون تومانی او را صیغه کرده بود. او پس از مدت کوتاهی به کلثوم مظنون شد. چند روز پیش از مرگش به فرزندانش گفته بود که کلثوم به زور به او قرص قلب و فشار خون می‌دهد و هر بار که نوشیدنی‌های کلثوم را می‌خورد از حال می‌رود.

او چند روز بعد از گفتن این جمله‌ها جانش را از دست داد و فرزندانش که به مرگش مشکوک شده بودند از کلثوم به اتهام قتل شکایت کردند. او پس از بازداشت اعتراف کرد با حل کردن تعداد زیادی قرص فشار خون در ظرف آب، طی چند مرحله همسرش را بی‌حال و در نهایت با حوله خفه‌اش کرده‌است.بعد همه خانواده‌هایی که به او شک داشتند برای شکایت آمدند. از آخرین وضعیت پرونده کلثوم فقط می‌توان گفت یک منبع آگاه گفته است وضع جسمی خوبی ندارد و...

قتل گیمرهای دهه هشتادی

این قتل چرا وحشتناک بود؟ چون چند دانشجوی کم سن و سال بر اثر مصرف ماشروم از حال خودشان خارج شده و یکی از آنها هم با شمشیر همین ماه قبل دوستانش را می‌کشد. قتل واقعا بر سر هیچ و پوچ! ساعت 12 ظهر روز دوشنبه 23 بهمن ماه امسال دختر جوانی هراسان و وحشت‌زده با مرکز فوریت‌های پلیس 110 تماس گرفت و خبر هولناک قتل دو دوست خود در خانه‌ای مسکونی واقع در جنت‌آباد تهران را مخابره کرد.

ماجرا از این قرار بود چند دختر و پسر دانشجوی رشته کامپیوتر خانه‌ای اجاره کرده بودند تا آنجا بازی کامپیوتری طراحی کنند. چند شب قبل یکی از پسرها به دوستش شمشیری برای تولدش هدیه می‌دهد چون دوستش عاشق شخصیت مورتال کامبت بازی کامپیوتری بوده است. چند شب بعد ماشروم مصرف می‌کنند، از حال طبیعی خارج شده و حالا پسر جوان اعتراف کرده یک دختر و پسر که هم دانشگاهی‌اش بوده‌اند کشته و دو دختر فرار کرده و جان‌شان را نجات دادند. از پرونده‌های تلخ 1402.

همدستی دختر 14 ساله با پسر مورد علاقه و خانواده‌کشی!

این پرونده در میان اخبار زیاد حوادث و جنایی مغفول ماند. قاتلان کم سن و سال. ماجرای دختر 14 ساله‌ای در شیراز که با همدستی و نقشه پسر مورد علاقه‌اش اعضای خانواده‌اش را به آتش کشید. دوشنبه، ۵ تیر ماه ۱۴۰۲ در روستای «تفیهان» شهرستان شیراز در استان فارس جنایتی تکان‌دهنده رخ داد. یک خانه به‌طور تعمدی آتش گرفت و چهار نفر از اعضای یک خانواده جان‌شان را از دست دادند. پدر، مادر و دو فرزندشان در این حادثه کشته شدند، اما دختر ۱۴ ساله آنها آن شب در خانه حضور نداشت.

وقتی این موضوع به پلیس اعلام شد، کارآگاهان در محل حاضر و در بررسی اولیه مطلع شدند این خانه بنا به دلایلی نامعلوم دچار آتش‌سوزی شده و چهار نفر از اعضای خانواده (پدر، مادر و ۲ فرزند) درون خانه بر اثر شدت جراحات وارده ناشی از آتش‌سوزی فوت کردند. در ادامه تحقیقات، کارآگاهان متوجه شدند که این خانواده دارای ۲ فرزند دیگر (دختر ۱۴ و پسر 5 ساله) نیز هستند،

اما در زمان بروز آتش‌سوزی در خانه حضور نداشتند. بنابراین فرضیه‌ ارتکاب جرم توسط دختر فقدانی به دلایل اختلافات قبلی با خانواده شکل گرفت.

ماموران سریع تحقیقات فنی و اطلاعاتی خود را آغاز و مطلع شدند که دختر فقدانی خانواده ارتباط تلفنی با فردی از اتباع بیگانه دارد و در یک باغ مخفی است. وقتی ماموران به باغ مورد نظر اعزام شدند، دختر ۱۴ ساله خانواده را به همراه تبعه بیگانه ۱۵ ساله شناسایی و دستگیر کردند.دختر 14 ساله حتی خواهر دوقلوی خودش را نیز آتش زده بود.

قتل عام خانوادگی در شهریار

خرداد امسال مردی در شهریار که اعتیاد داشت دو فرزند خردسال و همسرش را با ضربات چاقو به قتل رساند و تنها بازمانده ماجرا نوزاد دختر کوچکی بود که مادر در فر گاز پنهانش کرده بود. رسیدگی به این پرونده از ظهر ۲۸خرداد امسال و از زمانی کلید خورد که همسایه‌ها به کلانتری محل اطلاع دادند یک زن و دو فرزندش به طرز مرموزی کشته شده‌اند.

وقتی گشت پلیس به محل جنایت که در یکی ازخانه‌های واقع در صبا شهر شهریار بود رسیدند با ۳ قربانی غرق در خون به نام‌های فاطمه ۲۶ساله اسماعیل ۳ ونیم ساله و ادریس ۲ و نیم ساله روبه‌رو شدند. تحقیقات اولیه از همسایه‌ها نشان می‌داد شب قبل از جنایت زن وشوهر همسایه درگیری ومشاجره لفظی داشتند که صدای این بگو مگوها به خانه همسایه‌ها رفته بود.

ظهر روز بعد زن همسایه که نگران فاطمه بود به سراغش می‌رود اما کسی در را باز نمی‌کند او با کمک همسایه‌های دیگر قفل در را شکسته و وارد خانه می‌شوند که متأسفانه با صحنه دلخراش حمام خون روبه‌رو می‌شوند. درحالی که همسایه‌ها وحشت زده شده و در حال تماس با پلیس بودند صدای نوزاد از آشپزخانه شنیده شد. وقتی زن همسایه به آنجا می‌رود و در اجاق گاز را باز می‌کند با دختر کوچولوی خانواده به نام حورا روبه‌رو می‌شود. این دخترک ‌که به نظر می‌رسد مادر در آخرین لحظات او را در اجاق گاز پنهان کرده باشد تنها بازمانده این جنایت دهشتناک محسوب می‌شود.

مرد 28 ساله خانواده وقتی بازداشت شد گفت: به خاطر مصرف مواد رفتارهایش دست خودش نبوده و این روزها به همسرش که زن زیبا و خوش لباسی بوده سوءظن داشته است. صبح ساعت ۶ونیم ابتدا دو پسرش را در خواب با چاقو کشته و بعد به سراغ همسرش رفته است و او را در حالی که مقاومت می‌کرد در بستر خواب به قتل رسانده است.

مورد عجیب سرباز کشی

در سال 1402 چند مورد قتل سرباز به دست سرباز دیگر و خودکشی وجود داشت. بهمن ماه امسال 5 سرباز به دست همرزم خودشان در پادگان باغین کرمان در حالی که در آسایشگاه در حال استراحت بودند به رگبار بسته شدند. بعد هم سرباز جوان با ماشین متواری شده به سمت کرمان تا از اعضای خانواده‌اش انتقام بگیرد که دستگیر می‌شود. مورد بعدی هفته دوم بهمن بود، سرباز کلانتری پاکدشت پس از تیراندازی به سوی مامور دیگر به سوی خودش شلیک کرد و جانش را از دست داد.

گفته شده بود این سرباز بی‌دلیل به سمت دیگری شلیک کرده و سهوی بوده اما بعدش خودکشی می‌کند. مورد سوم هفته سوم بهمن ماه در ساوجبلاغ بود. سرباز وظیفه یگان امداد شهرستان ساوجبلاغ، به دلیل نامعلوم، به سمت یکی از پرسنل این یگان که با هم، در حال گشت زنی بودند، در یک اقدام جنون آمیز و با اسلحه در اختیار، شلیک که منجر به فوت او می‌شود.

قاتل در ادامه و پس از تیراندازی به سمت یکی از شهروندان، که منجر به فوت او نیز می‌شود، خودرو آن شهروند را به سرقت برده و بی‌هدف، به سمت استان‌های غربی حرکت می‌نماید که با اقدام اطلاعاتی صورت گرفته، خودرو شناسایی، طی تعقیب و گریز، قاتل بدون توجه به دستور ایست پلیس، به مسیر خود ادامه می‌دهد که عوامل انتظامی با رعایت کامل قانون به‌کارگیری سلاح، به سمت خودرو شلیک، که به‌دلیل واژگونی خودرو، ضارب نیز فوت می‌کند. چند روز قبل هم یک سرباز دیگر در بم خودکشی می‌کند. ماجرای سربازها در سال 1402 هم بسیار عجیب بود.

منبع: روزنامه هفت صبح

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied