شمانیوز
شما نیوز

اخبار حوادث| آدم ربایی

دزدیدن دختر بچه ۵ ساله به جای طلب ٢ میلیاردی| سارق زیر بار آدم ربایی نمی‌رود!

مرد جوانی که قصد داشت به جای وصول طلبش دختربچه ای با برباید؛ با هوشیاری شهروندان به دام افتاد.

دزدیدن دختر بچه ۵ ساله به جای طلب ٢ میلیاردی| سارق زیر بار آدم ربایی نمی‌رود!

به گزارش شمانیوز، جرم آدم ربایی، یعنی، شخصی، دیگری را، بدون رضایت فرد، برباید و یا مخفی کند که در این صورت، حکم جرم آدم‌ربایی، یعنی حبس 2 تا 5 سال و یا حبس بیش از 5 سال تا 10 سال، بر مرتکب، اعمال خواهد شد. مجازات آدم ربایی، از حیث جنبه عمومی آن نیز، حبس است و رسیدگی به این جرم، پس از ثبت شکایت شاکی، در دفاتر خدمات قضایی یا کشف جرم، توسط ضابطان دادگستری، از دادسرا، آغاز می شود.

در همین خصوص مرد جوانی که به اتهام ربودن دختری ۵ ساله دستگیر شده است، در بازجویی‌ها مدعی شد مادر دختربچه داستان‌سرایی می‌کند.

ایران در گزارشی نوشت: اوایل هفته گذشته صدای فریادهای کمک‌خواهی زن جوانی در یکی از خیابان‌های جنوب غربی پایتخت به گوشرسید. زنی فریاد می‌زد «کمک، کمک، دخترم را می‌خواهند بدزدند.» به دنبال فریادهای زن جوان، رهگذران و ساکنان محل به کمک اورفتند. زن جوان و دختر ۵ ساله‌اش با ۳ مرد درگیر شده و رهگذران موفق شدند یکی از متهمان را دستگیر کنند.

زن جوان در تحقیقات اولیه گفت: شوهرم در کار خرید و فروش ضایعات است و روز حادثه ۳ مرد جوان زنگ خانه‌مان را زدند. وقتی مقابلدر رفتم، آنها سراغ شوهرم را گرفتند. اما وقتی گفتم شوهرم خانه نیست آنها شروع به داد و فریاد کرده و گفتند که طلبشان رامی‌خواهند. در نهایت هم دست دختر ۵ ساله‌ام را گرفتند تا با زور همراه خودشان ببرند. آنها می‌خواستند دخترم را بربایند تا شوهرممجبور شود بدهی‌شان را پرداخت کند.

وی ادامه داد: هرچه تلاش کردم زورم به آنها نرسید و با فریادهای من، همسایه‌ها و رهگذران به کمک آمدند و دخترم را از دستآدم‌ربایان نجات دادند. در این میان آدم‌ربایان گوشواره‌های دخترم را کشیده و سرقت کردند و ۲ نفر از آنها متواری شدند.

متهم دستگیرشده در تحقیقات ادعای متفاوتی را مطرح کرد: من ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از شوهر این زن به خاطر خرید و فروشضایعات پول می‌خواستم. اما هر بار که سراغ پولم را می‌گرفتم، بهانه‌ای می‌آورد تا اینکه به همراه ۲ طلبکار دیگر که آنها نیز مبلغ قابلتوجهی از او پول می‌خواستند به مقابل خانه‌اش رفتیم. همسرش گفت که او خانه نیست. باورمان نمی‌شد که خانه نباشد. مطمئن بودیمخودش را پنهان کرده است. وقتی گفتیم همین‌جا می‌ایستیم تا بیاید، او ناگهان شروع به داد و فریاد کرد و به دروغ گفت که قصد ربودن دخترش را داشتیم.

در حالی که مرد جوان چنین اظهاراتی داشت، بازپرس شعبه هفتم دادسرای امور جنایی پایتخت دستور بازداشت ۲ مرد فراری را صادرکرد و تحقیقات برای بررسی اظهارات متهم ادامه دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied