شمانیوز
شما نیوز

هواشناسی استان تهران

هوای تهران عجیب و غریب می شود| هشدار نارنجی و افزایش دما برای تهرانی‌ها

 هوای تهران عجیب و غریب می شود| هشدار نارنجی و افزایش دما برای تهرانی‌ها

از فردا تا روز جمعه (۸ تا ۱۱ خردادماه) روند افزایش نسبی دما در سطح استان تهران پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش شمانیوز، بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی، وضعیت جوی استان تهران از امروز تا روز چهارشنبه (۷ تا ۹ خردادماه) آسمان صاف تا قسمتی ابری، در بعضی ساعات همراه با افزایش ابر و وزش باد، در پاره‌ای نقاط به‌ویژه نیمه جنوبی و غربی استان وزش باد شدید، گاهی خیلی شدید و خیزش موقت گردوخاک و در ارتفاعات گاهی رگبار پراکنده مورد انتظار خواهد بود.

ایسنا نوشت: اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زردرنگ ضمن اشاره به وزش باد شدید در تهران آورده است: در این شرایط جوی امکان سقوط اجسام از ارتفاع و خسارت به سازه‌های موقت مانند داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و تجهیزات موجود در نقاط مرتفع مانند برج‌ها و دکل‌ها، خطر شکستن درختان کهنسال و نهال‌ها در پاره‌ای نقاط به‌ویژه در دامنه‌ها و ارتفاعات، گاهی رگبار باران با احتمال رگبار متوسط تا شدید در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک و احتمال گسترش موقت گرد و خاک از استان‌های همجوار و کاهش کیفیت هوا و شعاع دید دور ازانتظار نیست بنابراین احتیاط در عبور و مرور جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و سست مانند داربست‌ها، خودداری از استقرار در مکان‌های مرتفع مانند برج‌ها و دکل‌ها، اجتناب از پرواز گلایدر و هواپیماهای سبک، عدم تردد و توقف کنار درختان و سازه‌های ناتمام، عدم توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها، مستحکم‌سازی پوشش گلخانه‌ها، احتیاط در انجام امور عمرانی و آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی توصیه می‌شود.

بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران طی روزهای پنج شنبه و جمعه (۱۰ و ۱۱ خردادماه) آسمان صاف تا کمی ابری، در بعضی ساعات همراه با افزایش ابر، گاهی افزایش باد و در ارتفاعات بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

از فردا تا روز جمعه (۸ تا ۱۱ خردادماه) روند افزایش نسبی دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای ۳۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۸ خردادماه) صاف تا قسمتی ابری، از بعد از ظهر افزایش باد با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتیگراد و طی ‌چهارشنبه ( ۹ خردادماه) صاف تا قسمتی ابری، گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی