شمانیوز
شما نیوز

امار مستاجرین کشور در حال افزایش است

به دلیل افزایش بیش از حد قیمت مسکن، توان مردم برای خرید کاهش پیدا کرده است و آمار مستاجرین رو به افزایش است.

امار مستاجرین کشور در حال افزایش است
به گزارش شمانیوز به نقل از صداوسیما : به دلیل افزایش بیش از حد قیمت مسکن، توان مردم برای خرید کاهش پیدا کرده است و آمار مستاجرین رو به افزایش است.

 

مهدی موذن گفت: رکود مطلق در چند سال اخیر باعث شد تا در ۴ سال اخیر کمتر از ۴۰۰ هزار واحد مسکن در کشور ساخته شود، این یعنی نیاز سالانه به یک میلیون واحد مسکونی در کشور محقق نشده است.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات در بازار مسکن عدم تخصیص مناسب تسهیلات در این بازار است بطوریکه تسهلات ساخت به سمت ساخت واحدهای لوکس سوق پیدا کرده است ساختمان‌هایی که خالی از سکنه هستند و به امار خانه‌های خالی اضافه شده اند.

 

کارشناس بازار مسکن تصریح کرد: باید تسهیلات مسکن به بافت‌های فرسوده پرداخت شود، زیرا بیشترین متقاضی برای یک واحد مسکونی در این مناطق از کشور است. بافت‌های فرسوده زیر ساخت‌های مناسبی ندارد و باید تصمیات جدی برای نوسازی این بافت‌ها صور ت گیرد.

موذن ادامه داد: دفتر اقتصاد مسکن در گذشته منفعل بوده و هیچ برنامه عملیاتی برای بخش مسکن نداشته، اما امروز امیدوارم با مدیران جدید برنامه ریزی درستی برای ساخت مسکن در مناطق مورد نیاز داشته باشند تا شاهد رونق در این بخش باشیم.

وی بیان کرد: دهک‌های پایین جامعه نیازمند واحد مسکونی هستند، اما ما در تهران شاهد این هستیم که در مناطقی که متقاضی واقعی وجود ندارد اقدام به ساختمان سازی می‌شود و ساختمان‌های لوکسی که مدت‌ها از زمان ساختشان گذشته و وارد بازار مصرف نشده است.

 

موذن ادامه داد: نیازسنجی از جمله اقداماتی است که باید قبل از ساخت و ساز به آن توجه شود وساختمان‌ها باید توسط انبوه سازان باکیفیت ساخته شود.

وی افزود: بدلیل اینکه به حقوق انبوه سازان توجه نمی‌شود آن‌ها سرمایه‌های خود را از بازار مسکن خارج کردند و تمایل به ساخت و ساز ندارند.

 

وی با اشاره به اینکه سامانه ثبت معاملات مسکن گره‌ای را دربازار مسکن باز نکرده است گفت: بسیاری از بنگاه‌های املاک کشور معاملات مسکن خود را در سامانه ثبت نمی‌کنند، زیرا این سامانه به درستی مدیریت و اجرایی نشده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied