شمانیوز
شما نیوز

استخدام

۲۰۰ نفر در سازمان جوانان هلال احمر استخدام می‌شوند

رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر خبر از استخدام 200 نفر از اعضا با برطرف شدن مشکلات اداری و قانونی را داد.

۲۰۰ نفر در سازمان جوانان هلال احمر استخدام می‌شوند

به گزارش شمانیوزرئیس سازمان جوانان هلال‌احمر خبر از استخدام  200 نفر از اعضا با برطرف شدن مشکلات اداری و قانونی را  داد. استخدام این افراد از جمعیت جوانان هلال احمر و امدادگران است که بر اساس قول های داده شده استخدام این افراد امکان پذیر خواهد شد.

نخستین نشست خبری رابطان خبری سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با حضور دکتر محمد گل فشان و اعضای داوطلب حوزه اطلاع رسانی سازمان در استان ها، امروز(دوشنبه) به صورت مجازی برگزار شد.

در این نشست رئیس سازمان جوانان هلال احمر ضمن قدردانی از فعالیت رابطان خبری استان ها در زمینه اطلاع رسانی شفاف سازمان، گفت: رابطان خبری سازمان در جذب و حفظ اعضای داوطلب نقش موثری دارند.

گل فشان در خصوص جذب و استخدام اعضای داوطلب سازمان جوانان هلال احمر گفت: قرار بوده که هزار نفر از امدادگران با درجه ایثار در هلال احمر جذب شوند و ٢٠ درصد آن متعلق به سازمان جوانان هلال احمر بوده که هنوز این امر تحقق پیدا نکرده است.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر افزود: اگر مشکلات اداری و قانونی استخدام هزار نفر رفع شود ما بر اساس قول های داده شده برای استخدام ٢٠٠ نفر از اعضا پافشاری خواهیم کرد.

وی گفت: می دانیم در بحث نگهداری اعضا یکی از مهمترین ابزارها تشویق است که در این زمینه برنامه ریزی هایی برای برگزاری اردوی مشهد انجام شد، که متاسفانه به خاطر شرایط کرونا منتفی شد. افزود: در صورت واکسیناسیون کامل کرونا  امیدواریم پس از دهه فجر اردوها برگزار شود.

گل فشان گفت: یکی از فعالیت های خوب و چشمگیر اعضا مشارکت در امر واکسیناسیون سراسری کروناست و اکنون موضوع واکسینانسیون ١٠ میلیون دانش آموز مطرح شده که در این زمینه راه اندازی کانون دانشگاه فرهنگیان در دست اقدام است.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر با تاکید به اینکه با وجود مشکلات مالی درصدد رفع مشکلات و دغدغه های اعضای داوطلب سازمان هستیم، گفت: برخی استان ها از در راستای نگهداری اعضا فعالیت های خوبی انجام داده اند.

وی به تکریم اعضای جوان سازمان در حفظ و نگهداشت آنها تاکید کرد.

معرفی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، سازمانی است تخصصی، دانش­مدار، توسعه یافته و پاسخگو که با گسترش کمی و کیفی اعضا و توانمندی­های آنان زمینه­ای فراهم می­نماید تا هر جوان ایرانی، امدادگری توانمند، کارآزموده و برخوردار از تمامی ابعاد سلامت گردد.

بیانیه رسالت سازمان:

برای تحقق اهداف والای جمعیت مندرج در ماده 2 و به استناد بند 7 از ماده 3 اساسنامه جمعیت هلال احمر رسالت سازمان جوانان به شرح زیر تبیین می شود.

"سازمان جوانان هلال احمر به عنوان یک نهاد بین المللی، مردمی و تخصصی با انجام پژوهش های راهبردی در زمینه اصول، اهداف و ارزش های نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر، برای ارائه خدمات آموزشی و هدایتی و تربیتی، جوانان را جذب، توانمند و در قالب تیم های ورزیده سازماندهی می کند؛ تا بتوانند از طریق انجام فعالیت های خداپسندانه، بشردوستانه، امدادی، عام المنفعه و داوطلبانه با دیگران تعامل و امور خود و جامعه را بطور موثری اداره و هدایت کنند."

سازمان جوانان در افق چشم انداز 1404 (بیانیه چشم انداز):

"سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ایران، سازمانی است پژوهش محور، دانش بنیان، اصول مدار و داوطلب محور که با ترویج فرهنگ بشردوستی بین جوانان و از طریق جوانان نقطه اتکای جمعیت، دولت و ملت است که به منظور پیشگیری و کاهش اثرات بلایا بی وقفه تلاش می کند.

 تاریخچه  سازمان جوانان

سازمان جوانان هلال احمر برای نخستین بار در سال ۱۳۱۵ به پیشنهاد اتحادیه  صلیب سرخ و هلال‌احمر در قالب تشکیلات جوانان شیر و خورشید سرخ با شعار «خدمتگزاری» پی‌ریزی شد.

اولین اساسنامه سازمان جوانان جمعیت شیر و خورشید سرخ ایران در ۱۴ آبان ماه سال ۱۳۲۶ هجری شمسی، به تصویب رسید. به عبارتی ۱۴ آبان هر سال سالروز تأسیس سازمان جوانان هلال‌احمر می‌باشد و این سازمان افتخار دارد از سال 1326 تاکنون همراه ودر خدمت جوانان می باشد.

پس از انقلاب اسلامی این سازمان دچار تغییرات اساسی در اهداف ورویکرد ها گردید. در سال ۱۳۶۰ اصلاحاتی در اساسنامه به عمل آمد و فعالیت‌های سازمان در قالب فعالیت‌های دانش‌آموزی، ادامه یافت. در سال ۱۳۶۱ جمعیت هلال‌احمر، مراکزی را تحت عنوان مراکز پرورش اسلامی ایجاد کرد. این مراکز همراه با آموزش‌های امدادی، بیشتر فعالیت‌های مربوط به حرفه آموزی و فعالیت‌های هنری- ورزشی با توجه به مسائل اعتقادی را در دستور کار خود قرار داده بود. این رویکرد تا اوائل دهه ۷۰ ادامه داشت، و در آن زمان مراکز پرورش اسلامی به معاونت فرهنگی جمعیت هلال‌احمر ارتقاء پیدا کردند. از این زمان فعالیت‌ها رونق بیشتری پیدا کرد و شاهد فعالیت‌های گسترده­تر جوانان در زمینه­ی آموزش‌های حرفه­آموزی و تربیتی بود. در همین سالها یک اردوی بین­المللی با حضور اعضاء ۱۰ کشور منطقه نیز برگزار شد.

در اواخر سال ۱۳۷۸ با ادغام دو حوزه (۱. مراکز پرورش اسلامی، ۲. فعالیت‌های دانش آموزی) سازمان مستقلی با عنوان سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران، تشکیل شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied