شمانیوز
شما نیوز

رئیس شورای هیئت های مذهبی شهر تهران:

تهران نیازمند بازسازی هویت تاریخی ,فرهنگی مذهبی است

ایران کشور اسلامیست که دارای ریشه های مذهبی عمیق از 1400 سال پیش تاکنون است . مذهب در فرهنگ ابرانیان تاثیر عمیقی داشته و در پیشرفت جامعه سهم به خصوصی راتصاحب کرده است.

تهران نیازمند بازسازی هویت تاریخی ,فرهنگی مذهبی است
به گزارش شمانیوز: یکی از جلوه های بارز فرهنگ و مذهب ایرانی هیئت های مذهبی است که در ایران سابقه طولانی داشته و تاثیر بسیاری بر روی جامعه علی الخصوص جوانان ما دارد. به همین دلیل به سراغ محمد رضا زند مقدم رئیس هیئت های مذهبی شهر تهران رفته و مصاحبه ای را با او انجام دادیم .

دکتر محمد رضا زند مقدم استاد یار گروه برنامه ریزی شهری دانشگاه 15 سال است که تدریس میکند . از نظر دانشگاهی بیش از 102 مقاله داردو 2 کتاب راتالیف کرده و فعالیت های علمی زیادی داشته است. از نظر فرهنگی از سال 73 به کار فرهنگی مشغول شده است و الان رئیس هیات های مذهبی استان تهران و مسئول فرهنگی هیات های مذهبی کل کشور هست. وی درباره ی نحوه ی شکل گیری شورای هیئت های مذهبی به خبرنگار ما گفت: الان در حال اتمام چهارمین دوره ی خود قرار دارد و بودجه ای از جایی تامین نمیشود و یک نهاد بین بخشی است که بین هیئت های مذهبی تهران و سازمان تبلیغات اسلامی قرار دارد.

تهران نیازمند بازسازی هویت تاریخی ,فرهنگی مذهبی است

چون طبق دستور مقام رهبری بحث سازماندهی ،سامان دهی هیئت های مذهبی و مداحان بر عهده ی سازمان تبلیغات اسلامی است . مابودجه ی خاصی نداریم به تعیین مشی و سیاست گذاری میپردازیم . تعداد کل هیئت ها در استان تهران19 هزار ودویست و درکل کشور 92 هزار هیئت داریم . در شهر تهران 12 هزار هیئت وجود دارد. امااین ها هیئتهای ثبت شده هستند که داری مجوز هستند. وی در ادامه در باره ی سابقه فعالیت های سیاسی خود گفت : سابقه فعالیت های سیاسی نداشته ام ولی امسال در انتخایات شورای شهر شرکت کردم چون ما به عنوان یک نهاد بین بخشی یک قدرت نرم را داریم وقتی 20 هزار هئیت داریم یعنی قدرت فرهنگی بسیار بالایی در جامعه وجود دارد. چون ایران از نظر علمی اولین ngo های جهانی را دارد. قدرت هیئت ها ی مذهبی در پیروزی انقلاب اسلامی , 9 دی و... بسیار زیاد است. پس ما به دنبال این هستیم که در یک فضای فرهنگی , اجتماعی و مذهبی رشد خوبی در جامعه شاهد باشیم . در واقع هیئت های مذهبی تهران میخواهند سهم فرهنگی خود را در شورای شهر تهران استیفا کنند. ما میخواهیم کار فرهنگی - اجتماعی انجام دهیم . چون مثلا ما در تاسوعا و عاشورا اصلا جرم و جنایت نداریم پس ساختارهای مذهبی در ایران بسیار رشد کرده و فضای جامعه را باید به سمتی برد که با آموزش های فرهنگی بعد از این ماهها هم شاهد آرامش در جامعه باشیم . شهر تهران نیازمند بازتعریف هویت فرهنگی - تاریخی و مذهبی خود است. اگر هویت از دست رفته فرهنگی -تاریخی و مذهبی تهران باز گردد میبینیم که چه پایتخت زیبایی را دارا هستیم .حتی دفتر مقام معظم رهبری هم به دنبال بازسازی این هویت های فراموش شده است. چون تهران شهر با اصالت است و با این هویت های به پویایی کامل دست میابد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied