شمانیوز
شما نیوز

استاندار سیستان و بلوچستان:

همکاری شرکت‌های گاز استانی معین، امید را در دل مردم سیستان و بلوچستان بارور کرد

همکاری شرکت‌های گاز استانی معین برای گازرسانی به شهرهای استان سیستان و بلوچستان، سبب امیدآفرینی در زندگی مردم استانی است که همواره محرومیت را تجربه کرده‌اند.

همکاری شرکت‌های گاز استانی معین، امید را در دل مردم سیستان و بلوچستان بارور کرد

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، احمدعلی موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان در نشست استانداری که با حضور مدیران ارشد شرکت ملی گاز ایران و مقام‌های استان سیستان و بلوچستان در ساختمان استانداری برگزار شد، با بیان این مطلب، اظهار داشت: شرکت‌های گاز استانی معین و پیمانکارانی که در استان سیستان و بلوچستان مشغول اجرای طرح‌های مختلف انتقال گاز و گازرسانی هستند، باید به عنوان سفیران مردم این خطه در سراسر کشور باشند تا تصوری که همواره از این استان در ذهن‌ها وجود داشته، تغییر کند و دیگر هم‌وطنان بدانند مردم سیستان و بلوچستان مردمی میهمان‌نواز و کریم هستند.  

 

وی در ادامه از شرکت‌های گاز استانی معین خواست تا تجربه‌های خود را به دستگاه‌های اجرایی استان منتقل کنند تا همه در کنار هم فقر و محرومیت را از چهره استان بزدایند.

 

موهبتی با اشاره به بودجه ۱۵۰۰ میلیارد تومانی مقرر شده سال ۹۸ برای حوزه گازرسانی سراسر کشور، اظهار کرد: این رقم مربوط به همه نقاط کشور است، این در حالی است که تا پایان دولت تدبیر و امید بیش از ۶ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان به توسعه شبکه گازرسانی و خطوط انتقال گاز استان سیستان و بلوچستان تخصیص یافته است.

 

به گفته این مقام مسئول، علاوه بر این مقدار، مبلغ یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان نیز داخل شهرها هزینه خواهد شد، همچنین تسهیلات بلاعوض برای مردم در نظر گرفته شده است.

 

نهادینه شدن فرهنگ کار و تولید در سیستان و بلوچستان

 

وی در ادامه و در بخش دیگری از سخنان خود، افزود: از آنجا که گازرسانی به شهرها و روستاهای این استان، فرآیند پیچیده و خاص خود را دارد، قرار شد به جای آن که بیش از یکی دو دهه به دنبال گازرسانی در شهر زاهدان باشیم، با همتی عالی، گازرسانی ضربتی در این شهر اجرا شود و اکنون از همه کسانی که برای این جمع، از گذشته تاکنون تلاش کرده‌اند، سپاسگزارم.

 

استاندار سیستان و بلوچستان بر لزوم دریافت اشتراک گاز طبیعی از سوی مردم سیستان و بلوچستان تأکید کرد و گفت: فرهنگ کار و تولید باید در این استان نهادینه شود؛ چراکه تنها در این صورت است زمینه‌های توسعه اقتصادی و اجتماعی در استان شکل می‌گیرد.  

 

موهبتی ادامه داد: روزی که مقرر شد طرح ضربتی گازرسانی در شهر زاهدان و دیگر شهرهای استان اجرا شود، ما مسئولان با هم قرار گذاشتیم به صورت مداوم جای خود را با هم عوض کنیم؛ مثلاً من که در جایگاه استاندار قرار دارم، گاهی خود را در موقعیت مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و گاهی در موقعیت شهردار و فرماندار شهر تصور کنم و بالعکس، تا مردم این استان را بهتر و بیشتر درک کرده و بتوانیم خدمات شایسته‌تری ارایه دهیم.

 

نان بر سر سفره‌های مردم سیستان و بلوچستان

 

این مقام مسئول در ادامه، خاطرنشان کرد: آقای تربتی در جریان بازدید از طرح‌های شرکت ملی گاز ایران به همه پیمانکاران و مجریان بر لزوم استفاده از نیروهای بومی تاکید کردند؛ چراکه این اقدام سبب می‌شود نان بر سر سفره‌های مردم سیستان و بلوچستان بیاید، همچنین سبب افزایش دانش و تجربه مردم و جوانان می‌شود.

 

استاندار سیستان و بلوچستان با تأاکید بر لزوم توسعه گازرسانی در شهر زابل، اظهار کرد: همان‌طور که گازرسانی به شهر زاهدان با تلاش شرکت‌های گاز استانی معین توانست یک رکورد بزند و به مثابه هدیه‌ای ارزنده برای مردم زاهدان باشد، این اتفاق میمون باید برای دیگر شهرها مثل زابل، خاش و سایر شهرها نیز رخ دهد.

 

موهبتی تأکید کرد: در صورتی که گاز به کارخانه یا واحد صنعتی تعلق گیرد و علمک نصب شده باشد، اما آن واحد برای دریافت اشتراک به‌منظور بهره‌مندی از گاز طبیعی اقدام نکند، طی ۳ تا ۶ ماه سهمیه سوخت مایع آن واحد صنعتی قطع خواهد شد؛ اقدامی که واحدهای خانگی را نیز شامل می‌شود. 

 

وی در پایان از مدیران شرکت ملی گاز ایران خواست تا گازرسانی به روستاهای واقع در مسیر خطوط انتقال گاز را نیز مدنظر داشته و با این اقدام، امید و رفاه و آسایش را برای آنان نیز به ارمغان آورند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied