شمانیوز
شما نیوز

سونامی وحشتناک در قیمت خودرو | لیست خودرو در بازار امروز

​همشهری نوشت: از تابلوی جدید قیمت در بازار خودرو رونمایی شد؛ پراید به ۲۰۱میلیون و ۲۰۶تیپ۲ به ۳۰۱میلیون تومان رسید.

سونامی وحشتناک در قیمت خودرو | لیست خودرو در بازار امروز

قیمت خودرو در بازار آزاد روند نزولی دارد. قیمت خودرو در چند سال گذشته ثابت نبوده و هرروز تغییر می‌کند. قیمت خودرو تابع شرایط متفاوتی است و پیش‌بینی آن کمی دشوار است. میزان قیمت خودرو به قیمت دلار هم بستگی دارد. قیمت خودرو در آینده چه می‌شود؟

لیست قیمت خودرو در بازار امروز

افزایش قیمت خودرو در بازار که از نخستین روزهای سال جدید شتاب گرفته، با شروع اردیبهشت نیز ادامه یافته و در ۶روز گذشته این بازار شاهد قیمت‌های جدید و ثبت رکوردهایی غیرقابل پیش‌بینی بود.

رشد قیمت اگرچه در تمام انواع و مدل‌های خودرو مشاهده می‌شود، اما شتاب افزایش نرخ در پرفروش‌ها بسیار بیشتر است؛ به‌طوری‌که پراید در نخستین روزهای اردیبهشت ۲۰۰میلیون تومان را پشت سرگذاشت و با قیمت ۲۰۱میلیون تومان آگهی شد. دیگر خودروهای پرفروش هم همچنان در حال رشد قیمت هستند؛ دناپلاس اتوماتیک مدل۱۴۰۱ روز گذشته با قیمت ۴۹۳میلیون تومان در بازار خودرو معامله شد و دنا معمولی‌۱۴۰۱ به ۳۸۶میلیون تومان رسید. تیبا هاچ‌بک پلاس تا ۲۱۳میلیون تومان آگهی شد. پژو ۲۰۶ تیپ۲ تا ۳۰۳میلیون تومان بالا رفت و پژو ۲۰۶ تیپ۵ به ۳۳۵میلیون تومان رسید. پژو پارس اتوماتیک نیز به ۴۴۶میلیون تومان معامله شد و تارا اتوماتیک با ۵میلیون افزایش قیمت تا ۵۸۵ میلیون تومان رشد قیمت داشت.

کارشناسان معتقدند فاصله زیاد بین عرضه و تقاضا قیمت خودرو را بالا نگه‌داشته و شکاف قیمت کارخانه تا بازار را هر روز عمیق‌تر می‌کند. به باور آنان رکود بازار شب عید که ناشی از انتظار برای توافق هسته‌ای، کاهش نرخ دلار و ورود احتمالی خودروهای خارجی به بازار پس از آزادسازی واردات بود، حالا با ابهام روبه‌رو شده و انتظارات تورمی، جای خود را به شتاب برای خرید داده، حالا متقاضیان با یک‌ماه تأخیر وارد بازار شده‌اند و این به فشار برای افزایش قیمت خودرو دامن زده است. با این حال برخی فعالان صنفی معتقدند قیمت‌های آگهی‌شده با واقعیت بازار متفاوت است. رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران در این زمینه گفت: قیمت اعلامی در آگهی‌ها به‌ویژه برای خودروهایی مثل پراید که از سال۹۹ تولید نمی‌شود، قیمتی نیست که معامله شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied