شمانیوز
شما نیوز

تفاوت ایران و چین در صادرات صنایع دستی

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): سال گذشته چین با یک و نیم میلیون هنرمند، ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار صادرات صنایع دستی داشت، در حالی که سهم ایران با ۲ میلیون و۲۰۰ هزار نفر فعال صنایع دستی، فقط ۷۷۳ میلیون دلار صادرات صنایع دستی داشت.

به گزارش شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)،به نقل از CHTN، «چن جینگ» نماینده شورای جهانی صنایع دستی و نایب رئیس اتحادیه سراسری صنایع دستی کشور چین از مهمانان کنگره بین المللی هنرهای اسلامی و صنایع دستی بود که این کنگره از تاریخ 15 تا 19 اردیبهشت ماه با حضور اعضا و نمایندگان کشورهای عضو ارسیکا با هماهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان فرهنگ و ارتباطات در تهران برگزار شد.

در این دیدار که با حضور مدیران کل معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور انجام شد، اطلاعات مربوط به وضعیت صنایع دستی کشورهای عضو شورای جهانی صنایع دستی و برنامه های این شورا مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت.

«یحیی رحمتی» معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در این دیدار به ارائه توضیحاتی در زمینه توانمندی ها، برنامه ها، میزان صادرات و تولید صنایع دستی کشور ایران و همچنین نحوه حضور صنعتگران صنایع دستی در برنامه های ملی و بین المللی پرداخت.

وی افزود: در حال حاضر ایران با بیشتر از دو میلیون و200 هزار نفر فعال صنایع دستی که 79 درصد آن را زنان با تولید 30 درصد و مردان با 21 درصد جمعیت سهم تولید 70 درصدی را عهده دار هستند.

رحمتی ادامه داد: در حال حاضر صنایع دستی ایران با 366 رشته در 15 گروه، امکانات بسیار مناسبی را در راستای تعامل و ارتباط با تشکل ها و اتحادیه های مرتبط در حوزه های داخلی و خارجی ارائه می کند.

در بخشی دیگر از این دیدار، نائب رییس اتحادیه سراسری صنایع دستی کشور چین گفت: کشور چین با یک میلیون و 600 هزار نفرهنرمند در سال گذشته دو میلیارد و 600 میلیون دلار صادرات صنایع دستی داشته است که تولیدات سفال و سرامیک از مهمترین صادرات این کشور به شمار می رود که به بیشتر کشورهای دنیا صادر شده است.

در پایان مقرر شد، اعزام هیات های تجاری، حضور فعالان هنرمندان در نمایشگاه های بین المللی و استانی و همچنین تبادل مواد اولیه مورد نیاز به صورت متقابل مورد برنامه ریزی و اجرا قرار گیرد.

همچنین نائب رییس اتحادیه سراسری صنایع دستی کشور چین از مقامات صنایع دستی ایران برای حضور در جشن 50 سالگی شورای جهانی صنایع دستی که در سال 2015 در کشور چین برگزار می شود دعوت به عمل آوردند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی