شمانیوز
شما نیوز

امام جمعه قروه:

جوانان،عامل گسترش ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):امام جمعه قروه گفت: ارتباط گسترده و محکم با نسل جوان در اجرایی شدن برنامه های ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر از برنامه های ستاد در سال جاری در این شهرستان است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)،حجت الاسلام صفرعلی احیا در نشست ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر قروه گفت: نگرش به مباحث گوناگون اجتماعی در این ستاد، در مرحله نخست به احیای معروف ها و سپس نهی منکرات اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه نقش هر مسلمان در تعیین سرنوشت جامعه و تعهدی که باید در پذیرش مسؤولیت های اجتماعی داشته باشد، ایجاب می کند که ناظر و مراقب همه اموری باشد که پیرامون وی اتفاق می افتد، تصریح کرد: امر به نیکی ها و برحذر داشتن از بدی ها از مهم ترین مبانی تفکر سیاسی یک مسلمان به شمار می رود و ضامن بقای اسلام است.

امام جمعه قروه از امر به معروف و نهی از منکر به مثابه جریان خون در پیکره دین نام برد و افزود: خیزش و قیام مصلحان در جامعه اسلامی نیز، بازتابی از عمل به این فریضه است که انقلاب اسلامی ایران، یکی از ثمرات و نتایج با ارزش این اصل در جنبه های سیاسی و حکومتی است.

احیا با تأکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر به معنای آگاه کردن مردم نسبت به وظایف دینی و ملی در عرصه فردی و اجتماعی است، اذعان داشت: مهم ترین تجلی احیای این فریضه در جامعه در عرصه فرهنگ دینی است.

وی، تحقق شعارهای سال را که از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری می شود از اصلی ترین برنامه های این ستاد برشمرد و بیان داشت: باید آحاد جامعه اسلامی همراه با مسئولین به منظور تداوم بخشی به آرمان های انقلاب اسلامی و فائق آمدن بر تمامی مشکلات و فراهم سازی بستر پیشرفت ها و همچنین مقابله با کارشکنی های دشمنان علاوه بر انجام وظایف و مسئولیت های خاصی که هر یک به صورت عادی برعهده دارند در عرصه های سیاسی و اقتصادی به حماسه آفرینی دست بزنند.

امام جمعه قروه ابراز داشت: در اثر سیاست های ظالمانه استعماری حاکم بر جهان که ریشه در مبانی تمدن غرب دارد در سال های اخیر شاهد بروز انواع چالش های سیاسی فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی و... در سطح جهان به ویژه کشورهای بزرگ هستیم که این چالش ها خواه ناخواه در تمام کشورها از جمله کشور ما موجب ایجاد برخی مشکلات شده است که لازمه عبور از این مشکلات اتخاذ تدابیری گسترده و عمیق در تمام عرصه ها به ویژه عرصه های سیاسی و اقتصادی است.

احیا در پایان با اشاره به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: این ماه فرصتی ارزنده برای بهره گیری از ارزشهای معنوی است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied