شمانیوز
شما نیوز

آموزش و طرز تهیه پاستا بادمجان + تصاویر

پاستا بادمجان یک عصرانه دلچسب برای دانش آموزان شماست و چون در خود گوشت ندارد افرادی که رژیم گیاهخواری دارند می توانند این دستور پخت پاستا را امتحان کنند.

آموزش و طرز تهیه پاستا بادمجان + تصاویر

مرحله اول تهیه پاستا بادمجان:

یک عدد بادمجان قلمی را انتخاب کنید. سعی کنید بادمجان جوان و پوست آن مشکی و سالم باشد؛ بادمجان را با پوستش بشویید، کلاهک آن را در بیاورید ولی آن را پوست نگیرید. با یک چاقو تیز بادمجان را از پهنا به دو نیم کنید سپس هر نیمه را به قطعات کوچکتر خرد کنید. بادمجان ها را داخل یک کاسه حاوی آب نمک (آب گرم باشد) بریزید تا آب نمک وارد بافت بادمجان شود و هنگام سرخ کردن روغن کمتری مصرف کند. 

 

پاستا بادمجان

 

در این فاصله شما باید 4 عدد گوجه فرنگی را پوست بگیرید. باید یک بار آن ها را در یک قابلمه حاوی آب جوش بی اندازید تا به مدت 1 دقیقه بجوشند سپس آن ها را از آب جوش در بیاورید و داخل ظرف آب سرد بی اندازید این کار باعث می شود تا پوست گوجه فرنگی به راحتی جدا شود. گوجه فرنگی های پوست گرفته را داخل مخلوط کن بریزید و چند دور بگردانید تا پوره گوجه فرنگی به دست بیاید. 

 

پاستا بادمجان

4 حبه سیر و یک عدد پیاز را پوست بگیرید، یک آب بشویید و سپس با چاقو تیز به قطعات بسیار کوچک خردشان کنید.

 یک تابه را روی حرارت قرار دهید مقداری روغن به آن اضافه کنید و مهلت دهید تا روغن گرم شود سپس سیر و پیاز خرد شده را داخل آن بریزید و با یک قاشق چوبی شروع به تفت دادن سیر و پیاز کنید تا نرم شده و بوی آن ها بلند شود. سپس پوره گوجه فرنگی را به آن اضافه کنید و شروع به هم زدن کنید. حالا باید ادویه را بریزید مقداری نمک و فلفل، قدری آویشن و در آخر مقدار کمی پودر کاری. اجازه دهید تا مقداری آب گوجه فرنگی ها به جوش برود و این چاشنی غلیظ شود. پس از قوام آمدن گاز را خاموش کنید. درب تابه را ببندید تا این چاشنی گرم بماند.

 

مرحله دوم تهیه پاستا بادمجان:

بادمجان ها را داخل صافی بریزید تا آب نمک آن ها برود. تابه را با مقداری روغن روی حرارت قرار دهید تا روغن گرم شود سپس بادمجان ها را در روغن بریزید تا بادمجان ها تفت خورده و نرم شوند. بادمجان ها را پس از سرخ شدن از تابه خارج کنید و کنار بگذارید. 

نصف یک عدد فلفل دلمه ایی قرمز و نصف یک عدد فلفل دلمه ایی سبز داریم اگر تخم در آن ها بود، خارجشان کنید و یک آب بشویید سپس هر نیمه را از پهنا به صورت باریک و هلالی خرد کنید. فلفل ها را در همان تابه قبل که مقداری روغن در خود دارد تفت دهید تا خامی آن ها گرفته شده و نرم شوند. 

بادمجان های سرخ شده و فلفل دلمه ایی های نرم شده را به چاشنی گوجه فرنگی اضافه کنید و همه مواد را باهم مخلوط کنید. 

 

مرحله سوم تهیه پاستا بادمجان:

250 گرم پاستای لوله ایی داریم. یک قابلمه را تا نیمه از آب کنید روی گاز قرار دهید پس از آن که آب گرم شد مقداری روغن و نمک داخل آب بریزید و اجازه دهید تا آب به جوش آید سپس 250 گرم پاستا را داخل آب بریزید و طبق روش مرسوم تهیه پاستا مهلت دهید تا در آب جوش بپزند سپس آن ها را داخل صافی ریخته و آبکش نمایید. هنگام آبکش مقداری آب سرد روی کل پاستا بدهید تا به هم نچسبند. 

 

پاستا بادمجان

 

مرحله چهارم تهیه پاستا بادمجان:

تابه حاوی سس گوجه فرنگی، فلفل و بادمجان را بیاورید. یک عدد عصاره مرغ را در یک فنجان آب گرم حل کنید سپس این مایه را داخل تابه بریزید، پاستاهای آبکش شده را هم به تابه اضافه کنید. (سعی کنید از تابه بزرگ درب دار استفاده کنید تا گنجایش کل مواد را داشته باشد اگر نه که از قابلمه درب دار استفاده کنید.) 

درب قابلمه یا تابه حاوی پاستا بادمجان را پس از مقداری جوشیدن دم کنی بگذارید تا به مدت 10 دقیقه دم بکشد سپس آن را در ظرف مناسب کشیده و نوش جان کنید. 

این پاستا را می توان با قارچ و هویج و ... هم پخت و نوش جان کرد. حتی اگر بخواهید می توانید مرحله آخر دم انداختن را در فر انجام دهید در این صورت روی کل مواد مقداری پنیر پیتزا بپاشید تا پاستا شما خوشمزه تر بشود. 

پاستا بادمجان

 
منبع : مامی فود
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied