شمانیوز
شما نیوز

اختلال در سامانه‌های بورس تهران حل شد

در حالی که باید سامانه‌های‌ شرکت مدیریت فناوری بورس تهران از ساعت 9 صبح باز شود، تا ساعت 10 به دلیل اختلال این سامانه بسته ماند و بعد از آن مشکل نرم افزار حل شد و بازار باز شد.

اختلال در سامانه‌های بورس تهران حل شد

در حالی که باید سامانه‌های‌ شرکت مدیریت فناوری بورس تهران از ساعت 9 صبح باز شود، تا ساعت 10 به دلیل اختلال این سامانه بسته ماند و بعد از آن مشکل نرم افزار حل شد و بازار باز شد. بورس اوراق بهادار تهران که این روزها به دلیل استقبال بی‌نظیر مردم شلوغ است و اصطلاحاً در بورس قرار گرفته، شاخص کل بازار هم در روزهای گذشته مرتب رکورد می‌شکست، اما به دلیل اینکه سامانه‌های معاملات و پس از معاملات به روز نشده و توان پذیرش این حجم از معامله‌گران و تراکنش را ندارد، با کُندی مواجه می‌شود و از صبح امروز شنبه 7 تیر 99 به دلایل نامعلومی صفحه شرکت مدیریت فناوری بورس تهران تا لحظه‌ تنظیم این خبر در ساعت 9:56 دقیقه بسته مانده است.

با روح اله دهقان مدیر عامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران تماس گرفت و علت را جویا شد که وی هم در پیامی نوشت: ببخشید، من درگیر رفع مشکل بودم و نتوانستم جواب بدهم، امروز سامانه سفارش‌گیری کارگزاری ها مشکل داشت که باعث شد، بازار با یک ساعت تاخیر باز شود.مشکل از نرم افزار بود که در این یک ساعت حل شد.

دهقان همچنین نوشت: «هسته معاملات بورس مشکلی نداشت و سرویس می‌داد، همچنین صفحه اول بورس اوراق بهادار تهران هم با اختلال مواجه شده و تا این لحظه این صفحه هم حمایت از بسته بودن بازار دارد».

این نکته هم قابل ذکر است که پنل اختصاصی سهامداران بورس امکان بازگشایی و بار گذاشتن تقاضای خرید سهام در دسترس است، اما آن هم به کُندی عمل می‌کند. 

همچنین در روز چهارشنبه 4 تیرماه که هم‌زمان با عرضه اولیه سهام سرمایه‌گذاری پویا بود، سامانه‌های معاملات کارگزاری آگاه دچار اختلال شد و  در تماس با مدیرعامل کارگزاری آگاه موضوع را پیگیری کرد که وی گفت: اختلال ایجاد شده در سامانه معاملات کارگزاری آگاه به دلیل سوخته شدن یکی از دستگاه‌ها و سرورهای کارگزاری بوده و به محض ایجاد مشکل، متخصصان این کارگزاری وارد عمل شده و درصدد رفع این مشکل هستند. 

امروز هم برخی از سهامداران و مشتریان کارگزاری آگاه به دلیل مشکل فنی در سامانه معاملات آنلاین، نتوانستند، ‌به خرید و فروش سهام بپردزند، و گفتند : ‌تلفن های کارکزاری هم اشغال بوده و پاسخگوی مشتریان نیست، گرچه مدیر عامل کارگزاری آگاه گفته، مشتریان می‌توانند سفارشات آنلاین ارائه کنند.

 

 

منبع : فارس

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied