شمانیوز
شما نیوز

بیوگرافی احمدرضا عابدزاده دروازه‌بان سابق تیم ملی + تصاویر

زندگی نامه احمدرضا عابدزاده و زمان فعالیتش در ورزش را در سایت می خوانید :

بیوگرافی احمدرضا عابدزاده دروازه‌بان سابق تیم ملی + تصاویر

احمدرضا عابدزاده (زاده ۴ خرداد ۱۳۴۵ در آبادان) احمدرضا عابدزاده دروازه‌بان سابق تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس تهران و باشگاه استقلال تهران است. احمدرضا عابدزاده هم اکنون به عنوان مربی دروازه بانان باشگاه پرسپولیس تهران مشغول به فعالیت است. احمدرضا عابدزاده درسال ۱۳۴۵ در سرزمین سوزان ایران(آبادان) ششمین فرزند خانواده بدنیا آمد. احمدرضا عابدزاده را احمدرضا نام نهادند.در کودکی بر روی زمین‌های داغ ودر زیر آفتاب سوزان آبادان به دنبال توپ می‌دوید. روزهای شوکوفایی خودرا پس از مهاجرت به اصفهان آغاز کرد. سالهای اولیه دهه ۶۰ در تیم هلال احمر اصفهان بازی می‌کرد.

 

File:Ahmadreza Abedzadeh 20170303 06.jpg - Wikimedia Commons

دست‌های حماسه ساز وی در آن روزگاران شبها به نوشتن تکالیف مدرسه و روزها به قلم زنی می‌پرداخت .انگشتانش زمانی را که وی در نجاری کار می‌کرد به یاد دارند اما درون ناآرام احمد با تمام مشکلات با فوتبال انسی دیگر داشت در آن زمان احمدرضا در تیم منتخب نوجوان اصفهان بازی می‌کرد و آرزوی یک پله ترقی را در ورزش داشت یعنی رسیدن به تیم جوانان . پنج بار اسمش از منتخب جوانان خط خورد ولی سماجت وی باعث شد تا سال ۱۳۶۴ جوانان اصفهان همراه با عابدزاده بازی کنند.

 

۱۸ سال بیشتر نداشت که به اردوی تیم ملی جوانان دعوت شد و در اواخر همین سال عضو ثابت تیم ملی گردید .در۱۳۶۸به تهران آمد وپیراهن استقلال را به تن کرد وی در همین سال ازدواج کرد . پنج سال بعد پیراهن آبی اش را با رنگ قرمز عوض کرد و از دوم دی ماه ۱۳۷۳ رسما به حفاظت از دروازه پرسپولیس پرداخت .وی یک دروازبان جسور درتیم سرخ وتیم ملی بود . وی دارای ۷۸ بازی ملی و۵۲ گل خورده می‌باشد که از این جهت یک رکورد جالب توجه‌است.

 

File:Ahmadreza Abedzadeh 20170303 04.jpg - Wikimedia Commons

وی در بازی‌های مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۸فرانسه یکی از ارکان موفقیت تیم ملی در راه صعود بود . در سال ۱۳۶۹ اولین فرزندش بدنیا آمد و نگهبان جوان دروازه‌های احمد رضا در سال۱۳۷۱ بدنیا آمد دومین فرزندش را امیر نامید . عابد زاده رویای حکومت بر دروازه هارا بوسیله امیر در سر می‌پروراند.اوج شهرت احمد رضا در بازی مقابل کره شمالی اتفاق افتاد که با مهار 3 پنالتی پی در پی ایران را به مقام قهرمانی ۱۹۹۰ آسیا رساند.

 

منبع : شمانیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • مهدی

    در بازی کره شمالی دو تا پنالتی رو گرفت سومی به تیر دروازه خورد

  • رها

    انشاالله همیشه سلامت باشن بازیهای قشنگ عقاب آسیا هیچ وقت فراموشمون نمیشه،یک دروازه بان رویایی و یک افتخار ملی