شمانیوز
شما نیوز

حقوق بازنشستگان واریز می شود

واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی طبق روال ماهانه از روز ۲۰ هر ماه آغاز شد. بازنشستگان براساس یک جدولی از حروف الفبا از ۲۰ تا ۳۰ هز ماه خود را به ترتیب دریافت می‌کنند.

حقوق بازنشستگان واریز می شود

به گزارش پایگاه خبری رصد ورزشی: حقوق بازنشستگان برای قشر بزرگی از جامعه اهمیت دارد. موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان بسیار مطرح شده است. هر ماه حقوق بازنشستگان پرداخت می شود. اکنون زمان واریز حقوق بازنشستگان برای آبان ماه مشخص شده است. جزئیات  حقوق بازنشستگان را در ادامه بخوانید.

این واریزی مختص بازنشستگان تامین اجتماعی است که حقوق خود را از این سازمان دریافت می‌کنند.

احتمالا در این ماه برای گروهی از بازنشستگان تامین اجتماعی وام ضروری نیز واریز شود. وامی که مبلغ آن هفت میلیون تومان است و با سود چهار درصد پرداخت می‌شود، بازنشستگان اقساط آن را از حقوق خود پرداخت می‌کنند.

حداقل مستمری افرادی که ۳۰ سال سابقه دارند، چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و افرادی که بالای ۳۵ سال سابقه دارند چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

تاپایان مرداد سالجاری دومیلیون و ۲۸۵ هزار و ۳۰۹ نفر بازنشسته از سازمان تامین اجتماعی مستمری دریافت می کنند که در مقایسه با تعداد بازنشستگان در مرداد سال ۱۳۹۹ افزایش ۸ درصدی را نشان می دهد.

طبق اعلام مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات این سازمان در مرداد ۱۳۹۹ تعداد بازنشستگان این سازمان ۲ میلیون و۱۱۴ هزار و ۳۷۸ نفر بوده است.

همچنین ۱۴۱ هزار و ۲۶ نفر از کارافتاده و ۹۸۵ هزار و ۹۲۴ مورد پرونده های فوت جزو پرونده های مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در مرداد سال جاری است که در مجموع پرونده های مستمری در همین مدت به ۳ میلیون و ۳۷۸ هزار و ۹۶۰ نفر می رسد.

از مجموع پرونده های مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در پایان مرداد ۵۲ درصد مربوط به بازنشستگان، ۴۴ درصد متعلق به بازماندگان و ۳ درصد مربوط به از کارافتادگان هستند.

علی اصلانی گفت: یکی از بزرگترین مشکلاتی که با واگذاری بانک رفاه پیش می‌آید، مشکل در پرداخت حقوق بازنشستگان است. در حال حاضر دخل و خرج سازمان تامین اجتماعی با هم نمی‌خواند و طبق آمار این سازمان ماهانه ۲۳هزار میلیارد تومان پرداختی و حدود ۱۷هزار میلیارد تومان دریافتی دارد.

همچنین علی اصلانی (عضو هیئت مدیره کانون‌های شوراهای اسلامی کار سراسر کشور) در خصوص واگذاری بانک رفاه گفت: البته ما شنیده‌ایم با توجه به فشاری که از طرف فعالان کارگری وارد شده، قرار است یک سال دست نگه دارند و بعد در مورد واگذاری بانک رفاه تصمصم بگیرند. 

اصلانی با تاکید بر اینکه ۹۸درصد سهام بانک رفاه برای کارگران و کارفرمایان است، گفت: دولت نباید هیچ دخل و تصرفی در این بانک داشته باشد اما متاسفانه دولت تصمیم گیرنده است و هر کاری ر بدون صلاح و مشورت انجام می‌دهد. 

عضو هیئت مدیره کانون‌های شوراهای اسلامی کار سراسر کشور با اشاره به‌عدم توجه دولت به سه جانبه‌گرایی، گفت: هم دولت و هم مجلس در ابتدای کار شعار سه جانبه‌گرایی سرمی‌دهند. ما سال‌ها این شعار را از طرف دولتهای مختلف شنیده‌ایم اما متاسفانه به محض اینکه مدتی از کارشان می‌گذرد همه چیز را فراموش می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied