شمانیوز
شما نیوز

پیشرفت جامعه مرهون زحمات معلمان است

رئیس دانشگاه شهید رستمی شیراز به مناسبت ۱۲ اردیبهشت ،سالروز شهادت شهید مطهری و روز گرامیداشت مقام معلم گفت: معلمان نقطه آغاز و اثر گذار هر تحول در نظام آموزش و پرورش می باشند.

پیشرفت جامعه مرهون زحمات معلمان است

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز،امیر سرتیپ دکتر حسین محمدی اظهارداشت: معلمان قادرند با دانش و مهارتی که کسب نموده اند، سیستم آموزشی یک کشور  را دگرگون سازند و فضای صرفا آموزشی را به فضایی توام با محبت، پیشرفت،ترقی و لذت بخش مبدل کنند و با انتقال میراث فرهنگی به نسل نو ،با استفاده از روشهای مناسب درسی و تربیتی،زمینه رشد و تعالی جامعه را در تمامی ابعاد فراهم سازند.

او در ادامه افزود:معلم در درجه نخست باید بر استعدادها و توان روحى و معنوى خویش وقوف یابد و از نقش خلیفه اللهى خود در هستى آگاه شود, سپس جایگاه شغلى و رسالت اصلى خود را بشناسد تا بتواند در کار تربیت, کامیاب شود. معلمى که خود را نشناخته و از نقش خویش در هستى و اجتماع غافل است, نمى تواند نیروهاى آگاه و مفیدى را تربیت کند.

وی گفت :

معلم عنصراصلی اموزش است و همین اموزش پیشران ونیرومحرکه ی توسعه جامعه وبه تبع ان رفاه اجتماعی می باشد،بنابراین برای داشتن کشوری توسعه یافته ومتوازن درکلیه ی ابعادفرهنگی اجتماعی،سیاسی واقتصادی،بایدارج نهادن به مقام معلم ورفع دغدغه های معیشتی انها همواره مدنظرباشد.که

دراین میان بدون تردید مسائل مربوط به دو حوزه مهم و تأثیرگذار، اقتصاد و نیروی انسانی، از اهمیت افزو ن تری برخوردارند. ضمن آن که این دو حوزه نیز تأثیر متقابل بر یکدیگر دارند. از سویی حل مشکلات اقتصادی آموزش و پرورش باعث آرامش روانی نیروی انسانی و افزایش علاقمندی و رضایت شغلی آن ها را فراهم خواهد آورد و ضریب بهره وری را در دستگاه تعلیم و تربیت بالا خواهد برد و از سوی دیگر وجود نیروهای کارآمد و با انگیزه مانع هدر روی بسیاری از منابع مادی و معنوی آموزش و پرورش خواهد شد.

 رییس دانشگاه شهید رستمی با تاکید بر لزوم ارتقاء منزلت اجتماعی معلم بیان داشت:

" بالا بردن منزلت اجتماعی و بیان ارزش واقعی معلم در جامعه به وسیله­ ی رسانه های جمعی باعث خواهد شد که او بتواند در امر آموزش و پرورش، انتقال ارزش ­ها و کمک به رشد فراگیر بطور مؤثرتری عمل کند. احترام به شخصیت معلم باعث می شود که او از نفوذ معنوی بیشتری در میان فراگیران برخوردار شود و در نتیجه، انتقال ارزش ها بهتر و راحت­تر صورت گیرد.و این  معلمان هستند که در سعادت و سلامت ملت ها نقش کلیدی و اساسی دارند و پیشرفت و توسعه را برای جامعه به ارمغان می‌آورند. مردان بزرگی که امروزه در دنیا در افکار و اندیشه‌های مردم تغییر وتحولی ایجاد نموده و موجب توسعه‌ی جامعه شده اند؛ یا معلم بوده و یا برای نیل به اهداف و آرمان های خود از اندیشه ها و تجربیات معلمان بهره جسته اند.

دکتر محمدی تاکید کرد:

بدون تردید سعادت هر جامعه بستگی مستقیم به تلاش و همت معلمان آن جامعه دارد.معلم به عنوان مدرس و مربی میتواند نقش حساس و کلیدی در این رابطه داشته باشد تا نیروی انسانی کارآمد ، خلاق با نوآوری‌های سود بخش را در جامعه تربیت نماید.و هر گاه از پیشرفت های چشمگیری که در سایه علم و تکنیک بوجود آمده ،سخن بگوییم،نباید نقش معلم را جدا از این پیشرفت ها بدانیم و به خاطر داشته باشیم که همه پیشرفت های جوامع در تمام جهات مرهون زحمات خستگی ناپذیر معلمان آن جامعه می باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied