شمانیوز
شما نیوز

کاهش آسیب های روانی با افتتاح مراکز سراج

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اهمیت توجه به آسیب های روانی و اجتماعی، از افتتاح مراکز سراج در شهرستان های مرودشت، کازرون و داراب در دهه فجر امسال خبر داد

کاهش آسیب های روانی با افتتاح مراکز سراج

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، دکتر «عباس رضاییان زاده» گفت: مراکز سراج که مخفف مرکز سلامت روانی اجتماعی است، مراکزی هستند که به ازای هر 300 هزار نفر جمعیت تحت پوشش دانشگاه راه اندازی و به ارایه خدمات رایگان سلامت روانی–اجتماعی به بیماران روانپزشکی و ارجاع شده به این مراکز می پردارند.

او هدف از راه اندازی این مراکز را ارتقای سلامت روان و کیفیت زندگی بیماران و خانواده آنها عنوان کرد و ادامه داد: مراجعه کنندگان به این مراکز، افراد ارجاع شده از مراکز خدمات جامع سلامت و بیماران ترخیصی از بیمارستان های روانپزشکی هستند.

دکتر رضائیان زاده گفت: خدمات این مراکز شامل خدمات روانپزشکی از جمله تشخیص و درمان دارویی، روان درمانی فردی و گروهی و حمایت های مددکاری، ویزیت در منزل و مراقبت های پس از ترخیص است.

وی افزود: با پیگیری های انجام شده، سه مرکز سراج در شهرستان های کازرون، مرودشت و داراب، همزمان با دهه پرفروغ فجر افتتاح و به چرخه ارائه خدمات سلامت اضافه شدند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied